پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون

word
85
1 MB
32127
مشخص نشده
کارشناسی ارشد
قیمت: ۱۱,۰۵۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون

    چکیده

    وظیفه اصلی سیستم تحریک ژنراتور سنکرون تامین ولتاژ لازم برای سیم پیچی تحریک ژنراتور است. ولتاژ تحریک یک ولتاز  dc بوده و به منظور ایجاد شار در سیم پیچی تحریک ژنراتور و به تبع آن تولید میدان مغناطیسی برای تولید انرژی الکتریکی توسط ژنراتور سنکرون استفاده می­شود. در سیستم تحریک ارائه شده ولتاژ  dc  خروجی یکسوساز به عنوان ورودی مرجع سیستم تحریک با سیگنال ولتاژ خروجی ژنراتور سنکرون که از یک مبدل ولتاژ عبور کرده و به یک مقایسه کننده وارد می­شود. سیگنال خطای به دست آمده بعد از عبور از یک کنترل کننده  PI و یک بلوک اشباع وارد سیستم تحریک ژنراتور شده و ولتاژ تحریک سیم پیچی آن را فراهم می­کند. لازم به ذکر است که این به عنوان کنترل کننده توان راکتیو ژنراتور سنکرون نیز استفاده می­شود. در این شبیه سازی نیز دو بار اهمی- سلفی – خازنی برای سیستم در نظر گرفته شده است، یکی از بارها به صورت مستقیم به خروجی سه فاز ژنراتور و یک بار دیگر که از نوع قبلی بوده ولی توسط یک بریکر 3 فاز به خروجی ژنراتور سنکرون متصل شده است.

    واژه کلیدی : سیستم تحریک، یکسو ساز، کنترل کننده، تریستور،

    فصل اول

    1-1 -ماشین های سنکرون

    تاریخچه وساختار

    ماشین سنکرون همواره یکی از مهمترین عناصر شبکه قدرت بوده و نقش کلیدی در تولید انرژی الکتریکی و کاربردهای خاص دیگر ایفاء کرده است. ژنراتور سنکرون تاریخچه‌ای بیش از صد سال دارد. اولین تحولات ژنراتور سنکرون در دهه ۱۸۸۰ رخ داد. در نمونه‌های اولیه مانند ماشین جریان مستقیم، روی آرمیچر گردان یک یا دو جفت سیم‌پیچ وجود داشت که انتهای آنها به حلقه‌های لغزان متصل می‌شد و قطبهای ثابت روی استاتور، میدان تحریک را تامین می‌کردند. به این طرح اصطلاحاً قطب خارجی می‌گفتند. در سالهای بعد نمونه دیگری که در آن محل قرار گرفتن میدان و آرمیچر جابجا شده بود مورد توجه قرار گرفت. این نمونه که شکل اولیه ژنراتور سنکرون بود، تحت عنوان ژنراتور قطب داخلی شناخته و جایگاه مناسبی در صنعت‌برق پیدا کرد. شکلهای مختلفی از قطبهای مغناطیسی و سیم‌پیچهای میدان روی رتور استفاده شد، در حالی که سیم‌پیچی استاتور، تکفاز یا سه‌فاز بود. محققان بزودی دریافتند که حالت بهینه از ترکیب سه جریان متناوب با اختلاف فاز نسبت به هم بدست می‌آید. استاتور از سه جفت سیم‌پیچ تشکیل شده بود که در یک طرف به نقطه اتصال ستاره و در طرف دیگر به خط انتقال متصل بودند. هاسلواندر اولین ژنراتور سنکرون سه فاز را در سال ۱۸۸۷ ساخت که توانی در حدود ۸/۲ کیلووات را در سرعت ۹۶۰ دور بر دقیقه ( فرکانس ۳۲ هرتز ) تولید می‌کرد. این ماشین دارای آرمیچر سه فاز ثابت و رتور سیم‌پیچی شده چهار قطبی بود که میدان تحریک لازم را تامین می‌کرد. این ژنراتور برای تامین بارهای محلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال ۱۸۹۱ برای اولین بار ترکیب ژنراتور و خط بلند انتقال به منظور تامین بارهای دوردست با موفقیت تست شد. انرژی الکتریکی تولیدی این ژنراتور توسط یک خط انتقال سه فاز از لافن به نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت در فاصله ۱۷۵ کیلومتری منتقل می‌شد. ولتاژ فاز به فاز ۹۵ ولت، جریان فاز ۱۴۰۰ آمپر و فرکانس نامی ۴۰ هرتز بود. رتور این ژنراتور که برای سرعت ۱۵۰ دور بر دقیقه طراحی شده بود، ۳۲ قطب داشت. قطر آن ۱۷۵۲ میلیمتر و طول موثر آن ۳۸۰ میلیمتر بود. جریان تحریک توسط یک ماشین جریان مستقیم تامین می‌شد. استاتور آن ۹۶ شیار داشت که در هر شیار یک میله مسی به قطر ۲۹ میلیمتر قرار می‌گرفت. از آنجا که اثر پوستی تا آن زمان شناخته نشده بود، سیم‌پیچی استاتور متشکل از یک میله برای هر قطب / فاز بود. بازده این ژنراتور ۵/۹۶% بود که در مقایسه با تکنولوژی آن زمان بسیار عالی می‌نمود. طراحی و ساخت این ژنراتور را چارلز براون انجام داد. در آغاز، اکثر ژنراتورهای سنکرون برای اتصال به توربینهای آبی طراحی می‌شدند، اما بعد از ساخت توربینهای بخار قدرتمند، نیاز به توربوژنراتورهای سازگار با سرعت بالا احساس شد. در پاسخ به این نیاز اولین توربورتور در یکی از زمینه‌های مهم در بحث ژنراتورهای سنکرون، سیستم عایقی است. مواد عایقی اولیه مورد استفاده مواد طبیعی مانند فیبرها، سلولز، ابریشم، کتان، پشم و دیگر الیاف طبیعی بودند. همچنین رزینهای طبیعی بدست آمده از گیاهان و ترکیبات نفت خام برای ساخت مواد عایقی مورد استفاده قرارمی‌گرفتند. در سال ۱۹۰۸ تحقیقات روی عایقهای مصنوعی توسط دکتر بایکلند آغاز شد. در طول جنگ جهانی اولی رزین‌های آسفالتی که بیتومن نامیده می‌شدند، برای اولین بار همراه با قطعات میکا جهت عایق شیار در سیم‌پیچهای استاتور توربوژنراتورها مورد استفاده قرار گرفتند. این قطعات در هر دو طرف، با کاغذ سلولز مرغوب احاطه می‌شدند. در این روش سیم‌پیچهای استاتور ابتدا با نوارهای سلولز و سپس با دو لایه نوار کتان پوشیده می‌شدند. سیم‌پیچها در محفظه‌ای حرارت می‌دیدند و سپس تحت خلا قرار می‌گرفتند. بعد از چند ساعت عایق خشک و متخلخل حاصل می‌شد. سپس تحت خلا، حجم زیادی از قیر داغ روی سیم‌پیچ‌ها ریخته می‌شد. در ادامه محفظه با گاز نیتروژن خشک با فشار ۵۵۰ کیلو پاسکال پر و پس از چند ساعت گاز نیتروژن تخلیه و سیم‌پیچها در دمای محیط خنک وسفت می­شدند این فرآیند وی پی‌آی نامیده می‌شد.

    در اواخر دهه ۱۹۴۰ کمپانی جنرال الکتریک به منظور بهبود سیستم عایق سیم‌پیچی استاتور ترکیبات اپوکسی را برگزید. در نتیجه این تحقیقات، یک سیستم به اصطلاح رزین ریچ عرضه شد که در آن رزین در نوارها و یا وارنیش مورد استفاده بین لایه‌ها قرار می‌گرفت. در دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ همراه با افزایش ظرفیت ژنراتورها و در نتیجه افزایش استرسهای حرارتی، تعداد خطاهای عایقی به طرز چشمگیری افزایش یافت. پس از بررسی مشخص شد علت اکثر این خطاها بروز پدیده جدا شدن نوار یا ترک خوردن آن است. این پدیده به علت انبساط و انقباض ناهماهنگ هادی مسی و هسته آهنی به وجود می‌آمد. برای حل این مشکل بعد از جنگ جهانی دوم محققان شرکت وستینگهاوس کار آزمایشگاهی را بر روی پلی‌استرهای جدید آغاز کرده و سیستمی با نام تجاری ترمالاستیک عرضه کردند. نسل بعدی عایقها که در نیمه اول دهه ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفتند، کاغذهای فایبرگلاس بودند. در ادامه در سال ۱۹۵۵ یک نوع عایق مقاوم در برابر تخلیه جزیی از ترکیب ۵۰ درصد رشته‌های فایبرگلاس و ۵۰ درصد رشته‌های PET بدست آمد که روی هادی پوشانده می‌شد و سپس با حرارت دادن در کوره‌های مخصوص، PET ذوب شده و روی فایبرگلاس را می‌پوشاند. این عایق بسته به نیاز به صورت یک یا چند لایه مورد استفاده قرار می‌گرفت. عایق مذکور با نام عمومی پلی‌گلاس و نام تجاری داگلاس وارد بازار شد.­ مهمترین استرسهای وارد بر عایق استرسهای حرارتی است. بنابراین سیستم‌های عایقی همواره در ارتباط تنگاتنگ با سیستم‌های خنک‌سازی بوده‌اند. خنک‌سازی در ژنراتورهای اولیه توسط هوا انجام می‌گرفت. بهترین نتیجه بدست آمده با این روش خنک‌سازی یک ژنراتور MVA۲۰۰ با سرعت rpm۱۸۰۰ بود که در سال ۱۹۳۲ در منطقه بروکلین نیویورک نصب شد. اما با افزایش ظرفیت ژنراتورها نیاز به سیستم خنک‌سازی موثرتری احساس شد. ایده خنک‌سازی با هیدروژن اولین بار در سال ۱۹۱۵ توسط ماکس شولر مطرح شد. تلاش او برای ساخت چنین سیستمی از ۱۹۲۸ آغاز و در سال ۱۹۳۶ با ساخت اولین نمونه با سرعت rpm۳۶۰۰ به نتیجه رسید. در سال ۱۹۳۷ جنرال الکتریک اولین توربوژنراتور تجاری خنک شونده با هیدروژن را روانه بازار کرد. این تکنولوژی در اروپا بعد از سال ۱۹۴۵ رایج شد. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ روشهای مختلف خنک‌سازی مستقیم مانند خنک‌سازی سیم‌پیچ استاتور با گاز، روغن و آب پا به عرصه ظهور گذاشتند تا آنجا که در اواسط دهه ۱۹۶۰ اغلب ژنراتورهای بزرگ با آب خنک می‌شدند. ظهور تکنولوژی خنک‌سازی مستقیم موجب افزایش ظرفیت ژنراتورها به میزان MVA۱۵۰۰ شد.

    یکی از تحولات برجسته‌ای که در دهه ۱۹۶۰ به وقوع پیوست تولید اولین ماده ابررسانای تجاری یعنی نیوبیوم- تیتانیوم بود که در دهه‌های بعدی بسیار مورد توجه قرار گرفت. تحولات دهه ۱۹۷۰ در این دهه تحول مهمی در فرآیند عایق کاری ژنراتور رخ داد. قبل از سال ۱۹۷۵ اغلب عایقها را توسط رزینهای محلول در ترکیبات آلی فرار اشباع می‌کردند. در این فرآیند، ترکیبات مذکور تبخیر و در جو منتشر می‌شد. با توجه به وضع قوانین زیست محیطی و آغاز نهضت سبز در اوایل دهه ۱۹۷۰، محدودیتهای شدیدی بر میزان انتشار این مواد اعمال شد که حذف آنها را از این فرآیند در پی داشت. در نتیجه استفاده از مواد سازگار با محیط زیست در تولید و تعمیر ماشینهای الکتریکی مورد توجه قرار گرفت. استفاده از رزینهای با پایه آبی یکی از اولین پیشنهاداتی بود که مطرح شد، اما یک راه‌حل جامعتر که امروزه نیز مرسوم است، کاربرد چسبهای جامد بود. در همین راستا تولید نوارهای میکای رزین ریچ بدون حلال نیز توسعه یافت. از دیگر پیشرفتهای مهم این دهه ظهور ژنراتورهای ابررسانا بود. یک ماشین ابررسانا عموماً‌از یک سیم‌پیچ میدان ابررسانا و یک سیم‌پیچ آرمیچر مسی تشکیل شده است. هسته رتور عموماً آهنی نیست، چرا که آهن به دلیل شدت بالای میدان تولیدی توسط سیم‌پیچی میدان اشباع می‌شود. فقط در یوغ استاتور از آهن مغناطیسی استفاده می‌شود تا به عنوان شیلد و همچنین منتقل کننده شار بین قطبها عمل کند. عدم استفاده از آهن، موجب کاهش راکتانس سنکرون (به حدود pu۵/۰- ۳/۰) در این ماشینها شده که طبعاً موجب پایداری دینامیکی بهتر می‌شود. همانطور که اشاره شد، اولین ماده ابررسانای تجاری نیوبیوم- تیتانیوم بود که تا دمای ۵ درجه کلوین خاصیت ابررسانایی داشت. البته در دهه‌های بعد پیشرفت این صنعت به معرفی مواد ابررسانایی با دمای عملکرد ۱۱۰ درجه کلوین انجامید. براین اساس مواد ابررسانا را به دو گروه دما پایین مانند نیوبیوم – تیتانیوم و دما بالا مانند BSCCO-۲۲۲۳ تقسیم می‌کنند. از اوایل دهه ۱۹۷۰ تحقیقات بر روی ژنراتورهای ابررسانا با استفاده از هادیهای دما پایین آغاز شد. در این دهه کمپانی وستینگهاوس تحقیقات برای ساخت یک نمونه دوقطبی را با استفاده هادیهای دماپایین آغاز کرد. نتیجه این پروژه ساخت و تست یک ژنراتور MVA۵ در سال ۱۹۷۲ بود. در سال ۱۹۷۰ کمپانی جنرال الکتریک ساخت یک ژنراتور ابررسانا را با استفاده از هادی‌های دماپایین، با هدف نصب در شبکه آغاز کرد. ساخت و تست این ژنراتور MVA۲۰، دو قطب و rpm۳۶۰۰ در سال ۱۹۷۹ به پایان رسید. در این ماشین از روش طراحی هسته هوایی بهره‌ گرفته شده بود و سیم‌پیچ میدان آن توسط هلیم مایع خنک می‌شد.

     

    Abstract

        The main task of the excitation system of synchronous generator is supplying voltage to the generator coil. Excitation voltage is a dc voltage and is used to create current in the generator excitation and due to it producing magnetic field for generating electrical energy by a synchronous generator. In proposed excitation system, the output rectifier dc voltage, as an input excitation system reference with the output voltage signal of synchronous generator, passes through a voltage convertor and enters a comparator. The obtained error signal after passing through a PI controller and a saturated block enters generator excitation system and provides its coil excitation voltage. It should be noted that, this is used as the controller of synchronous generator reactive. Two resistive-inductive-capacitive load have also been considered in this paper, one of them connected to the generator three-phase output and another which is previous type, but connected to synchronous generator output by three-phase breaker.

    Key words: excitation system, rectifier, controller, thyristor

  • فهرست و منابع پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون

    فهرست:

     چکیده..............................................................................................................................................................................1

    فصل اول: مقدمه

    (1-1) ماشینهای سنکرون………………..….………………………………………………………………………….………..2

    (1-2) معادلات و محاسبات اولیه ماشین سنکرون. 6

    (1-2-1) مدارهای تزویج شده با نشتی – سیستم مغناطیسی خطی : 8

    (1-2-2) مدارهای تزویج شده بدون نشتی – سیستم مغناطیسی خطی: 11

    (1-3) معادلات ولتاژ ماشین سنکرون. 13

    (1-3-1) معادلات پارک به شکل کاربردی. 14

    (1-4) سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون. 15

    (1-4-1) سیستم تحریک استاتیک... 17

    (1-4-2) مشخصه سیستم تحریک استاتیک.. 20

    (1-4-3) پاسخ به کاهش پله‌ای ولتاژ 21

    (1-4-4) نتخاب سیستم تحریک ژنراتور 21

    (1-4-5) توان خروجی سیستم تحریک... 22

    (1-4-6) ولتاژ نامی سیستم تحریک... 22

    (1-4-7) سقف ولتاژ تحریک... 22

    (1-5) عایق سیم پیچ تحریک... 22

    (1-6) ساختمان کلی تنظیم تحریک... 23

    (1-7) انواع اکسایتر: 24

     

     

    فصل دوم

     (2-1) یکسوساز (رکتیفایر ) 37

     (2-2) اصول عملکرد تریستور GTO.. 38

    (2-3) اصول عملیات ترانزیستور GTO.. 39

    (2-3-1) تریستور GTO هدایت معکوس.. 41

    (2-4) کاربردهای تریستور GTO.. 42

    فصل سوم

    (3-1) یکسوساز شش پالسه تریستوری. 45

    (3-2) هارمونیک های یکسوساز تریستوری. 46

    (3-3) طیف و شکل موج یکسوساز تریستور 48

    (3-4)    dcشکن (موج) 51

    فصل چهارم

     (4-1) شبیه سازی..........................................................................................................................................................52

    (4-2) مراحل اجرای فایل شبیه سازی : 52

    (4-2-1) نتایج حاصل از شبیه سازی سیستم برای حالت شماره 1. 58

    (4-2-2) نتایج حاصل از شبیه سازی سیستم برای حالت شماره 2. 66

    (4-2-3) نتایج حاصل از شبیه سازی سیستم برای حالت شماره 3. 75

    فصل پنجم

    (5-1) نتیجه گیری.........................................................................................................................................................85

    مقاله................................................................................................................................................................................86

    پیشنهادات.......................................................................................................................................................................88

    منابع................................................................................................................................................................................89

    چکیده انگلیسی..............................................................................................................................................................91

    منبع:

     

    [1]  S. Bernert, Recent Development of High Power Converters for Industry and Traction Applications,  IEEE Trans on Power Electronics, Vol. 15, No. 6, pp. 1102-1117, 2000

    [2]  B.P.  Schmitt  and  R.  Sommer,  Retrofit  of  Fixed  Speed  Induction  Motors  with  Medium  Voltage  Drive Converters Using NPC Three-Level Inverter High-Voltage IGVT Based Topology,  IEEE International Symposium on Industrial Electronics, pp. 746-751, 2001

    [3]  H. Okayama, M. Koyana, et al., Large Capacity High Performance 3-level GTO Inverter System for Steel Main Rolling Mill Drives, IEEE Industry Application Society (IAS) Conference, pp. 174-179, 1996

    [4]  N. Akagi, Large Static Converters for Industry and Utility Application,  IEEE Proceedings, Vol.  89, No. 6, pp. 1750-1755

    [5]  R. Menz and F. Opprecht, Replacement of a Wound Rotor Motor with an Adjustable Speed Drive for a 1400 kW Kiln Exhaust Gas Fan,  The 44th

    IEEE IAS Cement Industry Technical Conference,   pp. 85-93, 2002

    [6]  W.C.Rossmann  and  R.G.  Ellis,  Retrofit  of  22  Pipeline  Pumping  Stations  with  3000-hp  Motors  and Variable-Frequency Drives, IEEE Trans. On Industry Application, Vol. 34, Issue: 1, pp. 178-186, 1998

    [7]  N. Zargari and S. Rizzo, Medium Voltage Drives in Industrial Applications, Technical Seminar,  IEEE Toronto Section, 37 pages, November 2004

    [8]  R.A.  Hanna  and  S.  Randall,  Medium  Voltage  Adjustable  Speed  Drive  Retrofit  of  an  Existing  Eddy Current  Clutch Extruder  Application,  IEEE  Trans  on  Industry  Applications,  Vol.  33,  No.  6,  pp.  1750-1755

    [9]  S.  Bernert,  Recent  Developments  of  High  Power  Converters  for  Industry  and  Traction  Applications IEEE Trans on Power Electronics, Vol. 15, No. 6, pp. 1102-1117, 2000

    [11]  Electromagnetic Transients Analysis Program, ETAP, Manual

    [12]  M.  Ramasubbamma,  V.  Madhusudan  et  al,  Design  Aspect  and  Analysis  for  Higher  Order  Harmonic Mitigation of Power Converter Feeding a Vector Controlled Induction Motor Drives, IEEE-International Conference on Advances in Engineering, Science And Management (ICAESM-2012), pp. 282-287, March

    30, 31, 2012

    [13]  B. Singh, G. Bhuvaneswari et al, Pulse Multiplication in AC-DC Converters for Harmonic Mitigation in Vector Controlled Induction Motor Drives,  IEEE Trans on Energy Conversion, Vol. 21, No. 2, pp. 342-352, 2006

    [14]  B.  Singh,  G.  Bhuvaneswari  et  al,  Harmonic  Mitigation  Using  12-pulse  AC-DC  Converter  in  VectorControlled Induction Motor Drives, IEEE Trans on Power Delivery, Vol. 21, No. 3, pp. 1483-1492, 2006

    [15]  S. Pyakuryal and M. Matin,  Ripple Control in AC to DC Converter,  IOSR Journal of Engineering,  under review

    [16]  S. Wei, N. Zargari et al., Comparison and Mitigation of Common Mode  Voltages  in Power Converter Topologies, IEEE Industry Application Society (IAS) Conference, pp. 1852-1857, 2004

    [17]  B. Wu, High-Power Converters and AC Drives. IEEE Press 2006

    [18]  S. Pyakuryal and M. Matin, Filter Design for AC to DC Converter,  IEEE Trans on Power Electronics, under review

    [19]  ATP Rule Book at www. emtp.org accessed January 2013

    [20]  S.  Pyakuryal  and  M.  Matin,  Implementation  of  AC  to  DC  converter  using  Thyristor  in  ATP,  IOSR Journal of Engineering, Vol. 2, Issue 11, pp. 6-11, Nov 2012

    [21] Rostami M, Tahani A. 2015. Designing a Brain Emotional Learning Based intelligent controller (BELBIC) for a three-phase thyristor converter and its comparison with a PID controller .MAGNT Research Report. ISSN,1444-8939. Vol.3(3).PP:182-192



تحقیق در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, مقاله در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, پروپوزال در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, تز دکترا در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, پروژه درباره پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون, رساله دکترا در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی یکسو ساز شش پالسه تریستوری در یک سیستم تحریک استاتیک ژنراتورسنکرون

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول
بانک دانلود پایان نامه رسا تسیس