پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال

word
80
2 MB
31716
1393
کارشناسی ارشد
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال

    پایان نامه جهت اخذ درجه­ی کارشناسی ارشد

    رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

    گرایش عمومی

     

    مقدمه

    انسان موجودی است که به طور مداوم در حال یادگیری است. در زمینه حرکت موضوع یادگیری آنقدر اهمیت دارد که حتی می­توان گفت زندگی بشر به آن وابسته است. مربیان در زمینه­های ورزشی به دنبال روش­های بهینه آموزش مهارت­ها به شاگردان خود هستند، روش­هایی که هزینه و وقت کمتری صرف آنها شود و شاگردان بتوانند به بهترین نحو مهارت را یاد بگیرند. معمولاً افراد به این امید مهارت­ها را تمرین    می­کنند که در آینده و در محیطی مشابه آن مهارت را مجدداً اجرا نمایند (مگیل[1] 2011). یکی از روش­هایی که مربیان برای آموزش­ مهارت از آن استفاده می­کنند تمرین به صورت متغیر می­باشد. در این روش­تمرینی فرد در هر اجرا پارامتر حرکت یا شرایط محیطی را تغییر می­دهد (مگیل 2011). عقیده کلی بر این است که با این روش تمرینی فرد قانونی کلی را برای شرایط مختلف آینده یاد می­گیرد که اجرای حرکت را تسهیل خواهد کرد (اشمیت و لی[2] 2011، مگیل 2011). اما این نتایج بر اساس تحقیقاتی گرفته شده­اند که تغییرپذیری در هدف حرکت را مد نظر قرار داده­­اند، و امکان دارد زمانی که فرد تغییر پذیری در نحوه رسیدن به هدف را تجربه نماید نتایج با گفته­های قبل متفاوت باشد (رانجاناتان و نیوول[3] 2013). در این زمینه تحقیقات اندکی انجام شده است و همچنین تحقیقات قبلی  در برخی موارد دارای نواقص مختلفی می­باشند. این تحقیق بر آن است تا با در نظر گرفتن شرایط مختلفی از جمله سطح مهارت افراد به روشن شدن این موضوع کمک نماید.

    بیان مسئله

    در زمینه ورزش معمولاً مربیان به دنبال بهترین روش­های آموزش مهارت­ها به شاگردان خود می­باشند. آنها سعی دارند که افراد را از طریق متدهای مختلف تمرینی به سطح مهارت بالایی برسانند. معمولاً مهارت­ حرکتی به عنوان اجرا در سطوح خیلی بالا به صورت ثابت تعریف می­شود (گاتری[4] 1952). بنابراین تعریف سطح مهارت بالا با تغییرپذیری رابطه معکوس دارد. اگرچه این تاکید بر کاهش تغییرپذیری بیشتر در سطح هدف مطرح می­شود (مانند خوردن دارت به هدف) اما گاهی اوقات به صورت غیر آشکار این گونه پنداشته می­شود که الزاماً تغییرپذیری در سطح هدف با کاهش تغییرپذیری در سطح اجرا همراه می­باشد (رانجاناتان و نیوول 2013). اما تحقیقات مختلف نشان داده­اند که الزاماً کاهش در تغییرپذیری در رسیدن به هدف با کاهش در تغییرپذیری در سطح اجرا همراه نیست (رانجاناتان و نیوول 2013). همچنین تحقیقات نشان داده­اند که تغییرپذیری در سطح اجرا در افراد خیلی ماهر نیز وجود دارد (برنشتاین[5] 1967). این یافته­ها منجر به این گفته شد که تغییرپذیری برای اجرا در سطوح ماهر و مبتدی ضروری می­باشد (داویدز، گلیزر، آراجو، و بارتلت[6] 2003). با این وجود سوال مهمی که به وجود می­آید این است که آیا معنی این شواهد این است که برنامه­های تمرینی نیاز دارند به منظور تسهیل یادگیری تغییرپذیری داشته باشند یا خیر؟

    یک نکته مهم در این زمینه تمایز قائل شدن بین تغییرپذیری درونی سیستم حرکتی با تغییرپذیری است که توسط عامل بیرونی همچون مربی اعمال می­شود. با توجه به گفته برنشتاین (1967) بدن انسان یک سیستم با افزونگی­های بسیار زیاد است و درجات آزادی آن معمولاً بیشتر از درجات آزادی مورد نیاز برای اغلب تکالیف می­باشد، و راه­های مختلف متعددی برای رسیدن به یک نتیجه مشابه وجود دارد. معمولاً تغییرپذیری که در رفتار افراد ماهر دیده می­شود بسیار کم است و در عین حال برای جبران انحرافات کوچک کاملاً کاربردی می­باشد (رانجاناتان و نیوول 2013). رانجاناتان و نیوول (2013) تغییر پذیری را به دو سطح تقسیم می­کنند. به عقیده آنها تغییرپذیری یا در سطح هدف است یا در سطح افزونگی اجرا[7]. اما خود تغییرپذیری در سطح هدف نیز به دو زیرشاخه ساختاریافته و ساختارنیافته تقسیم می­شود. آنها (رانجاناتان و نیوول 2013) تغییریذیری ساختار نیافته را به عنوان یک تغییرپذیری نویز مانند تعریف می­کنند که در آن همزمان چند پارامتر از کوششی به کوشش دیگر تغییر می­کنند، اما در تغییرپذیری ساختاریافته یک پارامتر خاص به صورت سیستماتیک از کوششی به کوشش دیگر تغییر می­نماید. به طور کلی شواهدی وجود دارد که نشان می­دهد تغییرپذیری در سطح هدف به صورت سیستماتیک منجر به تعمیم­پذیری و انتقال به شرایط تکلیفی جدید می­شود (ون روزام[8] 1990). یک توجیه برای این اثر تغییرپذیری آن است که تغییرپذیری رابطه بین پارامترهای حرکتی و نتایج تکلیف را بهبود می­بخشد، که منجر به توسعه یک قانون خلاصه می­شود که می­تواند به دیگر شرایط تمرین نشده تعمیم پیدا نماید (اشمیت[9] 1975).

     اما همانطور که عنوان شد تغییرپذیری می­تواند در سطوح افزونگی اجرا نیز وارد شود. فرض کنید که در یک تکلیف تولید نیرو توسط دو انگشت نیروی هدف 10 نیوتن باشد (لاتاش، اسکولز و اسکونر[10] 2002). تغییرپذیری در سطح اجرا را می­توان اینگونه اعمال کرد که هر کدام از انگشت­ها در هر کوشش مقدار خاصی از نیرو وارد نمایند که مجموع آنها 10 نیوتن باشد. مثلاً تعدادی از حالات مختلف که می­توانند وجود داشته باشند به صورت زیر می­باشند: (2،8)، (4،6)، (3،7)، (1،9). در زمینه وارد کردن تغییرپذیری در سطح اجرا متاسفانه هنوز کار زیادی انجام نشده است (رانجاناتان و نیوول 2010، 2013).

    اگرچه مطالعات یادگیری حرکتی یادگیری را از طریق آزمون یادداری و انتقال مورد سنجش قرار می­دهند، اما این نوع دستکاری اجازه می­دهد جنبه دیگری از یادگیری را که همان انعطاف­پذیری[11] است را مورد سنجش قرار دهیم (رانجاناتان و نیوول 2013). معنی ضمنی این حرف آن است که آیا شرکت کنندگان می­توانند زمانی که راه حلی که به خوبی تمرین شده است دیگر در دسترس نباشد سریعاً یک راه حل جایگزین پیدا نمایند. محققین بر این باورند که این نوع تغییرپذیری حداقل دو تاثیر بر یادگیری خواهد داشت: اول اینکه می­تواند منجر به پدیدار شدن یک راه حل بهینه­تر شود چون یک عنصر جستجو در این تغییرپذیری وجود دارد و دوم اینکه می­تواند به وسیله اجازه دادن به شرکت کنندگان برای استفاده از راه­حل­های جایگزین در مواردی که به دلیل تغییر در محیط یا بدن راه حل­هایِ خاص دیگر در اختیار نیستند، انعطاف ­پذیری را بالا ببرد (رانجاناتان و نیوول 2013). بر طبق تفکر اختصاصی بودن تمرین (پروتئو[12] 1992) مقید کردن افراد به استفاده از راه حل­های مختلف در حین تمرین انعطاف­پذیری تکلیف را بالا می­برد. همچنین بر طبق فرضیه تغییرپذیری تمرین، وارد کردن تغییرپذیری در تمرین منجر به شکل­گیری یک قانون قویتر بین نتیجه و پارامترهای انتخاب شده می­شود (اشمیت 1975). با این حال ایده مقابل این دیدگاه این است که انعطاف­پذیری برای استفاده از راه­حل­های مختلف به عنوان نتیجه­ای از یادگیری پارامترهای مختص به تکلیف یا پارامترهای کنترل باشد. مثلاً مطالعات در زمینه فرضیه نقطه تعادل نشان می­دهد هنگامی که به یک اندام تشویش ناگهانی وارد می شود این قابلیت وجود دارد که اندام به هدف مورد نظر دست پیدا نماید (کلسو و هالت[13] 1980). این نتایج می­توانند این گونه تفسیر شوند که تحقق این امر به دلیل یادگیری پارامتری است که نقطه تعادل را تحت تاثیر قرار می­دهد (رانجاناتان و نیوول 2010). همچنین فرضیه کنترل بازخوردی بهینه (تادورو، جردن[14] 2002) عنوان می­کند که فقط انحرافاتی اصلاح می­شوند که مربوط به اجرای تکلیف باشند (در رابطه با دستیابی به هدف باشند).  اما اخیرا چند تحقیق انجام شده است که نتایج آنها با فرضیه تغییرپذیری تمرین و اختصاصی بودن تمرین همخوان نیست. رانجاناتان و نیوول (2010) در تحقیقی دریافتند که تمرین کردن در سطح افزونگی اجرا باعث پیدایش انعطاف­پذیری در تکلیف نمی­شود. در تحقیق آنها دو گروه آزمودنی یک تکلیف رسیدن به هدف را به صورت تغییرپذیری در راه­های رسیدن به هدف و به صورت ثابت (تغییرپذیری پایین) تمرین کردند. در پایان گروه­ها به دو آزمون یکی با شرایط ثابت و دیگری با شرایط متغیر (در سطح افزونگی اجرا) انتقال داده شدند. نتایج نشان داد گروهی که به صورت ثابت تمرین کرده بود تغییرپذیری کمتری در الگوی حرکت خود دارد. این نتایج در هر دو آزمون مشابه بود. محققین این چنین نتیجه­گیری کردند که انعطاف­پذیری در تکلیف مهاری (مانند تکلیف مورد نظر آنها) از یادگیری یک پارامتر خاص تکلیف که مربوط به هدف حرکت می­باشد ناشی می­شود. در تحقیق دیگری رانجاناتان و نیوول (2010) به مقایسه تغییرپذیری در سطح هدف و سطح افزونگی اجرا پرداختند. هدف آنها این بود که آیا معرفی تغییرپذیری در سطح افزونگی اجرا نیز مانند تغییرپذیری در سطح هدف باعث بهبود در یادگیری می­شود یا خیر. در تحقیق آنها چهار گروه وجود داشت، دو گروه اول در حین تمرین تغییرپذیری (زیاد و کم) را در سطح هدف تجربه می­کردند و دو گروه دیگر تغییرپذیری (زیاد و کم) را در سطح افزونگی اجرا تجربه می­کردند. در مورد تغییرپذیری در سطح هدف نتایج تحقیق با نتایج قبلی مشابه بود و گروه متغیر عملکرد بهتری داشت. اما در مورد تغییرپذیری در سطح اجرا گروه متغیر عملکرد بهتری نداشت. نتیجه­گیری کلی آنها این بود که تغییرپذیری در سطح هدف نسبت به تغییرپذیری در سطح اجرا تاثیر متفاوتی بر یادگیری دارد.

  • فهرست و منابع پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال

    فهرست:

    فصل اول: مقدمه و طرح تحقیق

    مقدمه........................................................................................................................................................................... 2

    بیان مسئله.................................................................................................................................................................. 2

    اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................................................................ 6

    اهداف تحقیق............................................................................................................................................................. 6

    فرضیه های تحقیق................................................................................................................................................... 7

    پیش فرض های تحقیق.......................................................................................................................................... 7

    محدودیت های تحقیق............................................................................................................................................ 7

    رعایت کردن نکات اخلاقی..................................................................................................................................... 7

    تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها........................................................................................................................... 8

    فصل دوم: مبانی نظری و پژوهشی تحقیق

    مقدمه........................................................................................................................................................................... 11

    مبانی نظری................................................................................................................................................................ 11

    تغییر پذیری تمرین..................................................................................................................................... 11

    تغییر پذیری در اجرای حرکت................................................................................................................. 17

    تفاوت افراد ماهر و مبتدی......................................................................................................................... 22

    پیشینه تحقیق........................................................................................................................................................... 25

    پیشینه تغییر پذیری تمرین...................................................................................................................... 25

    پیشینه تغییرپذیری به عنوان نویز و کارکردی.................................................................................... 29

    پیشینه تفاوت افراد ماهر و مبتدی.......................................................................................................... 32

    پیشینه مربوط به بکارگیری تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا در تمرین.............................. 36

    نتیجه گیری پیشینه تحقیق.................................................................................................................................. 37

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    مقدمه........................................................................................................................................................................... 40

    روش تحقیق............................................................................................................................................................... 40

    جامعه و نمونه آماری............................................................................................................................................... 40

    متغیرهای تحقیق...................................................................................................................................................... 40

    متغیر مستقل................................................................................................................................................. 40

    متغیر تعدیل کننده..................................................................................................................................... 40

    متغیر وابسته ................................................................................................................................................ 40

    متغیر کنترل شده........................................................................................................................................ 41

    متغیرکنترل نشده........................................................................................................................................ 41

    ابزار تحقیق................................................................................................................................................................. 41

    روش اجرا.................................................................................................................................................................... 42

    تقسیم کردن آزمودنی ها .......................................................................................................................... 42

    ورود به آزمایشگاه......................................................................................................................................... 43

    پیش آزمون.................................................................................................................................................... 43

    اکتساب............................................................................................................................................................ 43

    آزمون های یادداری..................................................................................................................................... 44

    یاددادی فوری.................................................................................................................................... 44

    هدف ثابت.............................................................................................................................. 44

    هدف متغیر............................................................................................................................ 44

    افزونگی ثابت.......................................................................................................................... 45

    افزونگی متغیر....................................................................................................................... 45

    یادداری تاخیری................................................................................................................................ 45

    تحلیل آماری داده ها....................................................................................................................... 45

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری داده ها

    مقدمه........................................................................................................................................................................... 47

    بخش اول: توصیف آماری داده ها........................................................................................................................ 47

    بخش دوم: آزمون فرضیه ها.................................................................................................................................. 50

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    مقدمه........................................................................................................................................................................... 61

    خلاصه یافته های تحقیق....................................................................................................................................... 61

    بحث و بررسی نتایج مربوط به گروه ماهر.......................................................................................................... 61

    تفسیر نتایج مربوط به افراد مبتدی..................................................................................................................... 62

    نتیجه گیری کلی...................................................................................................................................................... 64

    پیشنهادات آموزشی.................................................................................................................................................. 66

    منابع تحقیق..................................................................................................................... 67

     

     

    منبع:

     

    ADAMSJ,. A. (1987) Historical review and appraisal of research on learning, retention, and transfer of human motor skills. Psychological Bulleth, 101, 4 1-47.

    Anderson, D. I., & Sidaway, B. (1994). Coordination changes associated with practice of a soccer kick. Research Quarterly for Exercise and Sport, 65(2), 93–99.

    Attneave, F. (1959). Applications of information theory to psychology.New York: Holt, Rinehart & Winston.York

    Bernstein NA. The Co-Ordination and Regulation of Movements. Oxford (UK): Pergamon Press; 1967.

    Bingham, Geoffrey P.; Schmidt, R. C.; Turvey, M. T.; Rosenblum, Lawrence D. Task dynamics and resource dynamics in the assembly of a coordinated

     

    Broadbent, D. E. (1958). Perception and communication. London:Pergamon Press.

    Broderick, M. P., & Newell, K. M. (1999). Coordination patterns in ball bouncing as a function of skill. Journal of Motor Behavior, 31, 165–189.

     

    Button, C., MacLeod, M., Sanders, R., & Coleman, S. (2003). Examining

    movement variability in the basketball free throw action at different

    skill levels. Research Quarterly for Exercise and Sport, 74(3), 257–269.

     

    Carlton, L. G., & Newell, K. M. (1993). Force variability and characteristics

    of force production. In K. M. Newell & D. M. Corcos (Eds.), Force variability (pp. 128-132). Champaign, IL: Human Kinetics

     

    Carlton, L. G., & Newell, K. M. (1988). Force variability and movement accuracy in space-time. Jounzal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 14, 24-36.

    Chow, J.-Y., Davids, K., Button, C., & Koh, M. (2006). Organisation of motor system degrees of freedom during the soccer chip: An analysis of skilled performance. International Journal of Sport Psychology, In press.

     

    Christou EA, Grossman M, Carlton LG. Modeling variability of force

    during isometric contractions of the quadriceps femoris. J Mot Behav 34:

    67–81, 2002.

    Churchland MM, Afshar A, Shenoy KV. A central source of movement

    variability. Neuron 52: 1085–1096, 2006.

    Cutting,  Proffitt. The minimum principle and the perception of absolute, common, and relative motions(1982). Volume 14, Issue 2, April 1982, Pages 211–246.

    Dai, Leigh, Li, Mercer & Bing Yu. The relationships between technique variability and performance in discus throwing.Journal of Sports Sciences ,Volume 31, Issue 2, 2013.

    Davids, K., Bennett, S. J., & Newell, K. M. (2006). Variability in the Movement System: A Multi-Disciplinary Perspective. Champaign, Ill.: Human Kinetics.

     

    Davids K, Button C, Bennett S. Dynamics of Skill Acquisition: a Constraints-Led Approach. Champaign, IL: Human Kinetics, 2007.

     

    Davids K, Glazier P, Arau´jo D, et al. Movement systems as dynamical systems, the functional role of variability and its implications for sports medicine. Sports Med. 2003;33:245–60.

     Davids,  Glazier,  Araújo, Bartlett Movement Systems as Dynamical Systems(2003). Volume 33, Issue 4, pp 245-260.

    David E. Sherwood and Kelly K. Rothman. Concurrent Visual Feedback and Spatial Accuracy in Continuous Aiming Movements1 Perceptual and Motor Skills, 2011, 113, 3, 825-839. © Perceptual and Motor Skills 2011.

     

    David E. Sherwood and Jessica Fosler (2013). Blocked and alternating variable practice anid spatial variation in continuous aiming movements,2013, 116, 2, 611-625. © Perceptual & Motor Skills.

     

    Deutsch  , Newell. Noise, variability, and the development of children’s perceptual-motor skills. Developmental Review.

     

    DICK, M. B., HSIEH, S., BRICKER, J., & DICK-MUEHLKE, C. (2003) Facilitating acquisition and transfer of a continuous motor task in healthy older adults and patients with Alzheimer’s disease. Neuropsychology, 17, 202-212.

     

    Edelman, G. M., & Gally, J. (2001). Degeneracy and complexity in biological systems. Proceedings of the National Academy of Sciences,98, 13763–13768.

     

    Edward P. Hebert, Dennis Landin, andMelinda A. Solmon(1996). Research Quarterly for Exercise and Sport . by the American Alliance for Health,Physical Education, Recreation and Dance Vol. 67,No.1, pp.52-58.

     

    Evangelos A. Christou, Michael Grossman& Les G. Carlton. Modeling Variability of Force During Isometric Contractions of the Quadriceps Femoris. Journal of Motor Behavior Volume 34, Issue 1, 2002.

     

     Feldman. Superposition of motor programs—II. Rapid forearm flexion in man. Neuroscience.Volume 5, Issue 1, January 1980, Pages 91–95.

     

    Fitts, P. M. (1954). The information capacity of the human motor system in controlling the amplitude of movement. Journal of Experimental Psychology, 47, 381-391.

     

    Fitts, P. M., & Posner, M. I. (1967). Human performance. Belmont,CA: Brooks/Cole.

     

    Frank, T. D., Michelbrink, M., Beckmann, H., & Schöllhorn, W. I. (2008). A uantitative dynamical systems approach to differential learning: Self-organization principle and order parameter equations. Biological Cybernetics, 98, 19–31

     

    Guthrie, E. R. The psychology of learning. Oxford, England: Harper. (1952).

     

    Gentile, A. M. (1972). A working model of skill acquisition with application to teaching. Quest, 17, 3–23.

     

    Hall, K. G., Domingues, D. A., & Cavazos, R. (1994). Contextural interference effects with skilled baseball players. Perceptual and Motor Skills, 78, 835–841.

     

    Harris CM and Wolpert DM. Signal-dependent noise determines motor

    planning. Nature 394: 780–784, 1998

     

    Hebert Wagner & Erich Muller. The effects of differential and variable training

    on the quality parameters of a handball throw. Sports Biomechanics

    January 2008; 7(1): 54–71.

     

    Heitman RJ, Pugh SF, Kovaleski JE, et al.Effects of specific versus variable practice on the retention and transfer of a continuous motor skill. Percept Mot Skills. 2005;100(3 pt 2):1107–1113.

     

    Jaric, S., Corcos, D. M., Gottlieb, G. L., Ilic, D. B., & Latash,M. L. (1994). The effects of practice on movement distance and final position reproduction: Implications for the equilibriumpoint control of movements. Experimental Brain Research, 100,353–359.

    Jonathan B. Dingwell , Rachel F. Smallwood , Joseph P. Cusumano. Trial-to-trial dynamics and learning in a generalized, redundant reaching task(2011). J Neurophysiol. 2013 January 1; 109(1): 225–237. Published online 2012 October 10. doi: 10.1152/jn.00951.

     

    Jones KE, Hamilton AF de C, and Wolpert DM. Sources of signal-dependent

    noise during isometric force production. J Neurophysiol 88: 1533–1544, 2002.

     

    Katherine Lauren Streder. variability of practice and strength training periodization:when theoris collide(2013).

    William H. Edwards. Motor Learning and Control From Theory to Practice(2010).

    Kelso, J. A. S., & Ding, M. (1993). Fluctuations, intermittency,and controllable chaos in biological coordination. In K. M.Newell & D. Corcos (Eds.), Variability and motor control (pp.291-316). Champaign, IL: Human Kinetics.

     

    Kelso, J. A. S., & Holt, K. G. (1980). Exploring a vibratory systems analysis of

    human movement production. Journal of Neurophysiology, 43, 1183-11

    Volume 25, Issue 2, June 2005, Pages 155–180.

    Kelso, J. A. S., Scholz, J. P., & Schöner, G. (1988). Dynamics governs switching among patterns of coordination in biological movement. Physics Letters A, 134, 8-12

    Kelso, J. A. S., & Tuller, B. (1984). A dynamical basis for action systems. In M. S. Gazzaniga (Ed.), Handbook of cognitive neuroscience (pp. 321-356). New York: Plenum Press.

     

    Kugler, P. N., Kelso, J. A. S., & Turvey, M. T. (1980). On the concept of oordinative structures as dissipative structures: 1. Theoretical  lines of convergence. In G. E. Stelmach & J. Requin (Eds.), Tutorials in motor behavior (pp. 3-47). Amsterdam:North-Holland.

     

    Lai, Q., Shea, C. H., Wulf, G., & Wright, D. L. (2000). Optimizing generalized motor program and parameter learning.Research Quarterly for Exercise and Sport, 71, 10–24.

     

    Latash, Mark L.1; Scholz, John P.2; Schöner, Gregor3.Motor Control Strategies Revealed in the Structure of Motor Variability. Exercise & Sport Sciences Reviews: January 2002 - Volume 30 - Issue 1 - pp 26-31.

    Mark M. Churchland, Afsheen Afshar, Krishna V. Shenoy. A Central Source of Movement Variability(2006). Volume 52, Issue 6, 21 December 2006, Pages 1085–1096

    Masters, R. S. W., & Maxwell, J. P. (2004). Implicit motor learning, einvestment and movement disruption: What you don’t know won’t hurt you? In A. M. Williams &N. J. Hodges (Eds.), Skill acquisition in sport: Research,theory and practice (pp. 207–228). London, England:Routledge.

     

    Maxwell, J. P., Masters, R. S. W., Kerr, E., & Weedon, E.(2001). The implicit benefit of learning without errors.Quarterly Journal of Experimental Psychology, 54A, 1049–1068.

     

    Memmert, D. (2006). Long-term effects of type of practice on the learning and transfer of a complex motor skill. Perceptual and Motor Skills, 103(3), 912-916.

     

    McCracken, H. D. & Stelmach G. E. (1977). A test of schema theory of discrete motor learning. Journal of Motor Behavior, 9(3), 193-200.

     

    MCCRACKEN, H. D., & STELMACH, G. E. (1978) Test of schema theory of  iscrete motor learning. Journal of Motor Behavior, 9, 193-201.

     

    Newell, K.M. (1985). Coordination, control, and skill. In D. Goodman, R.B. Wilberg, & I.M. Franks (Eds.), Differing perspectives in motor learning, memory, and control. Amsterdam: Elsevie

    Newell, K. M., & Carlton, L. G. (1988). Force variability in isometric responses. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Perfonnance, 14, 37-44.

    Newell, K. M., Deutsch, K. M., Sosnoff, JJ., & Mayer-Kress, G. (2006). Variability in Motor Output As Noise: A Default and Erroneous Proposition? In K. Davids, S. Bennett, & K.M. Newell (Eds.), Variability in the Movement System: A Multi-Disciplinary Perspective (pp. 3-23). Champaign, Ill.: Human Kinetics

    Pierce, J. R. (1963). An introduction to information theory: Symbols, signals and noise (2nd ed.). New York: Dover.

     

    Proteau L (1992) On the speciWcity of learning and the role of visual information for movement control. In: Proteau L, Elliott D (eds) Vision and motor control. North-Holland, Amsterdam, pp 67–103.

    Proteau, L., Marteniuk, R. G., & Levesque, L. (1992). A sensorimotor basis for motor learning: Evidence indicating specificity of practice. The Quarterly Journal of Experimental Psychology, 44A, 557-575.

     

    Proteau, L. (1995). Sensory integration in the learning ofan aiming task. CanadianJournal of ExperimentalPsydwlogy, 49, 11~120.

     

    Ranganathan. UTILIZING REDUNDANCY IN MOTOR LEARNING .

     A Dissertation in Kinesiology, 2009 .

     

    Ranganathan R, Newell KM. Influence of motor learning on utilizing path redundancy. Neurosci. Lett. 2010; 469(3):416Y20.

    Ranganathan R, Newell KM. Emergent flexibility in motor learning. Exp. Brain Res. 2010; 202(4):755Y64.

    Ranganathan R, Newell KM. Motor learning through induced variability at the task goal and execution redundancy levels. J. Mot. Behav. 2010; 42(5):307Y16.

    Ranganathan, R., & Newell, K. M. (2010). Motor Learning through Induced Variability at the Task Goal and Execution Redundancy Levels. Journal Of Motor Behavior,42(5), 307-316.

     

    Ranganathan R, Newell KM. Changing up the routine: intervention-induced variability in motor learning. Exercise and Sport Sciences Review 2013;41:64– 70.

    rhythmic activity.Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol 17(2), May 1991, 359-381. doi: 10.1037/0096-1523.17.2.359.

    Schmidt RA. A schema theory of discrete motor skill learning. Psychol. Rev. 1975; 82(4):225Y60.

    Schmidt RA, Lee TD (2011) Principles of speed and accuracy. In:Motor control and learning a behavioral emphasis, 5th edn.Human Kinetics, Champagne, pp 223–263

    Schöllhorn, W. I., Beckmann, H., Michelbrink, M., Trockel, M., Sechelmann, M., & Davids, K. (2006). Does noise provide a basis for unifying different motor learning theories? International Journal of Sport Psychology, 2, 34–42.

    Schöllhorn, W. I. (1999). Individualität – ein vernachlässigter Parameter? Leistungssport, 29, 5–12.

    Schöllhorn, W. I., Sechelmann, M., Trockel, M., & Westers, R. (2004). Nie das Richtige trainieren, um richtig zu spielen [Never train the right way in order to perform well].Leistungssport, 34 (5), 13-17.

     

    Schöner, G. & Kelso, J. A. S. (1988). A Dynamic pattern theory of behavioral change. Journal of Theoretical Biology, 135, 501-524.

     

    Schoner, Baker, Fath, & Jaitner Identification of Interindividual and Intraindividual Movement Patterns in Handball Players of Varying Expertise Levels (2007). Journal of Motor Behavior, Heldref Publications.Vol. 39, No. 5, 409–421.

    Slifkin, A. B., & Newell, K. M. (1999a). Is variability in human performance a reflection of system noise? Current Directions in Psychological Science, 7, 170-176.

    Slifkin, A. B., & Newell, K. M. (1999b). Noise, information transmission,and force variability. Journal of Experimental Psychology:Human Perception and Performance, 25, 837-851.

    Shannon, C. E., & Weaver, W. (1949). The mathematical theory of communication. Urbana, IL: University of Illinois Press.

     

    Shapiro, D. C., & Schmidt, R. A. (1982). The schema theory: Recent evidence and developmental implications. In J.A.S. Kelso & J.E.Clark (Eds.), The development of movement control and co-ordination (pp.113-150). New York: Wiley.

    Shea, C. H., Lai, Q., Wright, D. L., Immink, M., & Black, C.(2001). Consistent and variable practice condition: Effects on relative and absolute timing. Journal of Motor Behavior, 33,139–152.Shea, C. H.,

     

    Sherwood, D. E., & Rothman, K. K. (2011) Concurrent visual feedback and spatial accuracy in continuous aiming movements. Perceptual & Motor Skills, 113, 825-839.

     

    Sherwood, D. E. (1988). Effects of bandwidth knowledge of results on  movement consistency. Perceptual and Motor Skills, 66, 535-542.

     

    Shoenfelt, E. L., Snyder, L. A., Maue, A. E., McDowell, C. P., & Woolard, C. D. (2002) Comparison of constant and variable practice conditions on free-throw shooting. Perceptual and Motor Skills, 94, 1113-1123.

     

    Todorov E and Jordan MI. Optimal feedback control as a theory for motor

    coordination. Nature Neurosci 5: 1226–1235, 2002.

    Turvey, M. T. (1990). Coordination. American Psychologist, 45,938-953.

     

    van Beers, R. J., Haggard, P. & Wolpert, D. M. The role of execution noise in movement variability. J. Neurophysiol. 91, 1050–1063 (2004).

    Van Rossum, J. H. A. (1990). Schmidt’s schema theory: The empirical base of the variability of practice hypothesis. Human Movement Science, 9, 387–435.

     

    Van Wegen, Van Emmerik, R.E.A, & Riccio, G.E. (2002). Postural orientation:

    Age-related changes in variability and time-to-boundary. Human Movement

    Science, 21, 61-84.

     

    Vereijken, B., van Emmerik, R. E. A., Whiting, H. T. A., & Newell, K. M.(1992). Free(z)ing degrees of freedom in skill acquisition. Journal of Motor Behavior, 24, 133–142.

     

    Wagner H, Pfusterschmied J, Klous M, et al. Movement variability and skill level of various throwing techniques. Hum Mov Sci. 2012;31(1):78–90.

     

    Wilson, Simpson, Van Emmerik & Hamill. Coordination variability and skill development in expert triple jumpers. Volume 7, Issue 1, 2008

     

     Wulf, G., & Schmidt, R. A. (1994). Feedback-induced variability and the learning of generalized motor programs. Journal of Motor Behavior, 26, 348–361.



تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, پروژه درباره پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول
بانک دانلود پایان نامه رسا تسیس