پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران

word
90
337 KB
31610
مشخص نشده
کارشناسی ارشد
قیمت: ۱۱,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران

    چکیده :

    امروزه در جهان, حمایتهای مالی به خصوص حمایتهای مالی ورزشی فعالیتهای بازاریابی را تشکیل میدهند. در ایران هم فعالیتهای مالی ورزشی روند به رشد را  به خصوص در ورزش فوتبال طی میکند . بنابراین لازم است که مدیران شرکتها از اثر بخشی این نوع فعالیتهای بازاریابی اطلاعات کاملی کسب کنند تا بتوانند تصمیم هایی از جمله تخصیص منابع برای حمایتهای مالی ورزشی را به درستی اتخاذ کنند. طرفداران تیمهای فوتبال به عنوان یک مشتری از هنگام آشنای با یک شرکت و محصولات آن تا رفتار پس از خرید یک فرایند را طی میکنند .در این تحقیق اثر حمایتهای مالی ورزشی بر 5 متغیر مهم این فرایند از جمله: آگاهی از نام ونشان تجار ی, تصویر عمومی شرکت, علاقه به شرکت و نام تجاری, قصد خرید و وفاداری به شرکت و محصولاتش در این تحقیق مورد بررسی قرار میگیرد. سوالات پرسش نامه که اثر حمایت های مالی ورزشی را بر روی 5 متغیر اصلی تحقیق (آگاهی از نام و نشان تجاری , تصویرعمومی شرکت , علاقه به نشان تجاری ,قصد خرید و وفاداری ) میسنجید شامل 16 سوال بود. پس از گرد آوری 380 پرسشنامه از طرفداران تیم ملی فوتبال آزمون دو جمله ای (نسبت) برروی 5 فرضیه انجام گرفت که در نهایت منجر به قبول 3 فرضیه و رد 2 فرضیه دیگر شد.

     

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    ) مقدمه

     

           درعصر حاضر ورزش با کارکردهای متنوع خود نقش مهمی در توسعه جوامع مختلف دارد. هماکنون ورزش از مؤثرترین عوامل رشد اقتصاد ملی و در آمدزا ترین صنایع در قرن21به شمار می رود (8). ودر عین حال بخش مهمی از کارکردهای صنعت ورزش بویژه در اقتصاد، بر عهده فوتبال به عنوان پر طرفدارترین و محبوبترین ورزش در اغلب کشورها است. بسیاری از کشورهای جهان آن را در ردیف ورزش ملی خود قرار داده اند. لبریز بودن ورزشگاهها از تماشاگران در دیدارهای داخلی، ملی، قاره ها وجهانی و برخورداری مسابقات از بینندگان چند میلیونی تلویزیونی، فوتبال را به مردمی ترین ورزش جهان تبدیل کرده است . در کشور ما نیز فوتبال، رایج ترین و پرطرف دارترین ورزش است و در مقایسه با تمامی ورزش ها بیشترین تعداد ورزشکار و طرفدار را به خود اختصاص داده است (5). از آنجایی که بخشی از پولهایی که در ورزش هزینه می شودصرف تماشای مسابقات شده است، بنابراین امروزه باشگاه های بزرگ دنیا به دنبال این هستند که از طریق روش های نوین بازاریابی، نام و نشان باشگاه خود را بیشتر به مردم بشناسانند و تماشاگران بیشتری را به تماشای بازیهای تیمشان بکشانند 13).در حقیقت در دنیای امروز سرمایه اصلی بسیاری از سازمان ها، برند(نام ونشان) آن سازمان است. طی دهه های گذشته ارزش یک شرکت بر حسب املاک، سپس دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش  اندازه گیری می¬شد. با این حال امروزه محققان علم اقتصاد و مدیریت به این نتیجه رسیدند که ارزش واقعی یک شرکت جایی بیرون از آن یعنی در اذهان خریداران بالقوه قرار دارد. به عبارت دیگر در حال حاضر این دارایی ناملموس یعنی برند سازمان یا محصول و خدمات ورزشی است که از اهمیت برخوردار شده است (19). مدیران سازمان های ورزشی و یا برگزار کنندگان رویدادهای ورزشی برند شده مانند المپیک ویا لیگ های برتر کشورها،به خوبی می دانند آگاهی وآشنایی با نام ونشان رویدادها، محصولات، خدمات وسازمانهای ورزشی وداشتن تصویر مثبت از آنها رجوع علاقمندان به این برندها واستفاده مجدد از آن را تحت تاثیر قرار می دهد. هم چنین  برندها می‌توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. هنگامی که مصرف‌کننده در زندگی روزمره خود به دنبال برندی خاص جهت برآوردن خواسته‌هایش اقدام می‌کند، به دنبال نامی است که رضایت او را جلب کند (5).بر طبق نظر Crompton)  & (Howard شرکت ها  از انجام حمایت مالی به دنبال 4 مزیت هستند: بهبود آگاهی، بهبود تصویرشرکت , ایجاد یک رابطه از طریق مهمان نوازی و افزایش فروش(19).

     

    1-2) بیان مسئله

    پیشرفت در وسایل ارتباطی و پخش های زنده تلویزیونی با عث شده است که  ورزش یک وجهه جهانی پیدا کند. همانطور که ورزش به یک پدیده جهانی تبدیل میشود و طرفداران  رویداد های ورزشی  روز به روز  افزایش پیدا میکنند حمایت های مالی ورزشی نیز به یک ابزار مناسب برای شر کتها  برای ایجاد مزیت رقابتی تبدیل میشود(25).  اسپانسر یا حامی مالی فرد یا سازمانی است که هزینه های برگزاری یک رویداد یا پخش آن را  در قبال  انجام  تبلیغات  بر عهده میگیرد. اسپانسر شیپ بنا به تعریف مینا گهان هر گونه سرمایه گزاری پولی یا غیر پولی در یک فعالیت به جهت دستیلبی به منابع با القوه قابل بهره برداری مربوط به آن فعالیت می باشد(55)..بر طبق نظر  هوارد شرکت ها  از انجام حمایت مالی به دنبال 4 مزیت هستند: بهبود آگاهی، بهبود تصویرشرکت , ایجاد یک رابطه از طریق مهمان نوازی و افزایش فروش(44). کوزما, شانکلین و مک کالی( 2001 )  با انجام تحقیقات  در یافتند  که  افزایش آگاهی و بهبود تصویر شرکت  دو هدف اصلی شرکتها از حامی مالی شدن است(به نقل از ژاله)(45).در بازارهای امروزی شرکتها به دنبال روشهای جدید برای فعالیتهای بازاریابی خود هستند و سعی میکنند به نحوی خود را از رقبا متمایز بکنند و سهم بازار و فروش خود را افزایش دهند و بدین منظور هزینه های هنگفتی را صرف این کار میکنند. یکی از این روشها حمایتهای مالی ورزشی است که از این طریق شرکتها با حمایت از رویداد ها یا باشگاههای ورزشی به دنبال  اهداف مختلفی هستند. امروزه اکثر سازمانها به دنبال این هستند که اثر بخشی  فعالیتهای بازاریابی خود را اندازه گیری کنند و بسنجند که بر مبنای آن بهتر تصمیم گیری نمایند. در ایران بین تیمهای ملی به خصوص فوتبال به خاطر اینکه مخاطبین زیادی را به خود جلب میکنند یک رقابت  بین شرکتها برای حامی شدن رویدادها و مسابقاتشان شکل گرفته است. برای مثال شرکت ائل خودرو ارس با امضای یک قرار داد 15 میلیارد تومانی بعنوان حامی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی 92-93 انتخاب شد(27). همچنین شرکت مجید تولید کننده لباس ورزشی بعنوان حامی تیم های ملی فوتبال و والیبال ایران چند قرار داد را امضاء کرده است. (همان).سایر تیمهای ورزشی ملی و باشگاهی  نیز از این قرار دادها  مستثنی نبودند, برای مثال کارخانه ایران خودرو مدتهاست حامی تیم پیکان  قزوین شده است . همچنین شرکت نفت سپاهان با یک قرار داد 4 میلیاردی حامی بخش معرفی و اهدای جایزه بهترین بازیکنان بازی و اخلاق لیگ برتر فوتبال کشور شده است(27). شرکتها با صرف این هزینه ها دنبال جذب سرمایه هستند ولی این که چگونه اثر بخشی فعالیتهای خود را  ارزیابی میکنند خود به یک  مساله تبدیل شده است. همچنین اینکه کدامیک از عوامل موثر(نام تجاری، تصویر شرکت، نیت خرید، علاقه مندی و وفاداری به نام تجاری) بر اثر بخشی حمایت مالی بیشترین تاثیر را داشته اند بی جواب مانده که در صورت دسترسی شرکت ها به این عوامل و اولویت های تاثیر این عوامل بر طرفداران میتوانند جهت افزایش بهره وری و اثربخشی تبلیغات بر این موارد تاکید بیشتری کرده و منافع بیشتری کسب کنند. اثر بخشی این نوع حمایت ها در سطح باشگاه ها تا حدی مورد پژوهش قرار گرفته با اینکه این پژوهش ها بسیار کم بوده است اما بررسی اثر بخشی این نوع حمایت ها در مورد تیم های ملی مخصوصا تیم ملی فوتبال که ویژگی ها و شرایط خاصی نسبت به باشگاه ها دارد مورد سنجش قرار نگرفته است. در این تحقیق به دنبال این است که میزان اثر بخشی حمایتهای مالی ورزشی را در میان طرفداران فوتبال ملی ایران بسنجد. بررسی آگاهی از نام تجاری, تصویر شرکت, قصد(نیت)خرید, علاقه مندی و وفاداری به نام تجاری  طرفداران فوتبال عوامل مهمی هستند که به وسیله آنها اثر بخشی حمایتهای مالی صورت میگیرد و به دنبال بررسی این عوامل چند سوال مطرح می شود که آیا حمایت های مالی صورت گرفته از ورزش ملی(تیم ملی فوتبال) برای شرکت ها اثر بخش می باشد؟ و در این اثر بخشی کدام یک از عوامل بیشترین اثر بخشی را دارند؟ (نام تجاری، تصویر شرکت، نیت خرید، علاقه مندی و وفاداری به نام تجاری) و اولویت های اثر بخشی تعیین خواهد شد.

    3-1)اهمیت وضرورت انجام تحقیق

    اسپانسر یا حامی مالی فرد یا سازمانی است که هزینه های برگزاری یک رویداد یا پخش آن را  در قبال  انجام  تبلیغات  بر عهده میگیرد. اسپانسر شیپ بنا به تعریف مینا گهان هر گونه سرمایه گزاری پولی یا غیر پولی در یک فعالیت به جهت دستیلبی به منابع با لقوه قابل بهره برداری مربوط به آن فعالیت میباشد. این تعریف دو چیزی را که حامی بر روی آن سرمایه گذاری میکند را نشان میدهد: پوشش و گستردگی که این فعالیت دارد و تصویری که  این فعالیت از خود نشان میدهد یعنی مخاطبان آن را چگونه میبینند(55). .بر طبق نظر  هوارد و کرومپتون  شرکت ها  از انجام حمایت مالی به دنبال 4 مزیت هستند:  بهبود آگاهی بهبود, تصویرشرکت , ایجاد یک رابطه از طریق مهمان نوازی و افزایش فروش(44). کوزما, شانکلین و مک کالی( 2001 )  با انجام تحقیقات  در یافتند  که  افزایش آگاهی و بهبود تصویر شرکت  دو هدف اصلی شرکتها از حامی مالی شدن است(36). در تحقیق دیگری بر اساس نمونه های خود دریافتند که افزایش فروش هدف اصلی شرکت هاست و افزایش آگاهی و دست یابی به بازار هدف در رده های بعدی قرار می گیرند(36).ارتش آمریکا حدود 28 میلیون دلار در سال 2003 صرف حمایت های مالی ورزشی و فعالیتهای مرتبط با آن کرد. در کل میتوان گفت ارتش آمریکا 3 هدف کلی را دنبال می کرد. بالا بردن سطح آگاهی از نیروهای نظامی, استخدام افراد بیشتر و نگه داری افراد درارتش فعلی (48).

    بازاریابی ورزشی  به خصوص حمایت های مالی ورزشی  از مسابقات اتومبیل رانی و تنیس به وسیله ای تبدیل شد تا نام و نشان های  تجاری انواع مختلف سیگار در جلوی چشمان تماشا گران حاضر در ورزشگاه و همچنین مخاطبین تلویزیونی قرار بگیرد62). دین (2002) در تحقیقی دریافت که مدیران هنگامی که حامی مالی یک نهضت خیر خواهانه میشوند  هم به دنبال منافع اقتصادی( افزایش درآمد و سود و آگاهی) و هم منافع غیر اقتصادی )نیت خیر, بهبود تصویر شرکت, استخدام کارکنان جدید و ..) هستند(37). کرنول م مایگنان(2009) با انجام تحقیقات در یافتند که مدیران بیشتر به دنبال منافع غیر اقتصادی  مانند بهبود برند و نیت خیر خواهانه هستند(35).

    پام 2000 در پژوهشی در مورد ارزیابی اثر بخشی حمایت های مالی بیان کرد که این اثر بخشی بیشتر در دوبعد تصویر شرکت وآگاهی از نشان تجاری مثبت است57؟). کرنول و همکاران 2005اعلام کردند که حمایت ورزشی باعث افزایش ثروت سهام داران ، فروش بیشتر و وجهه نام تجاری شرکت میشوند(33) .کارگ 2007 طی تحقیقی بر اثر بخشی حمایت های مالی در ورزش تاکید کرد(47). 

     

    Abstract

    In today's world, financial support, especially financial support of sports marketing activities in the country. The financial activities in sports, especially in football during the growth process. public interest in the company and the brand, purchase intent and loyalty to the company and its products is examined in this study. Questions that financial Asrhmaythay Sports Rabrrvy 5 Mtghyrasly R (Vnshan name brand awareness, Tsvyrmvmy Company, interested in brand loyalty Qsdkhryd) evaluated included 16 items. 380 question test Dvjmlha geo AZ•hvadaran national football team is the (relative) Grftkh eventually led to the hypothesis on 5 2 3 hypothesis and reject the hypothesis Dygrshd.

    Keywords: sports sponsorship, brand awareness, corporate image, corporate and brand preference, purchase intent and loyalty to the company

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران

    فهرست:

    فصل اول.. .3

    1-1)مقدمه.. 4

    1-2) بیان مسئله.. 4

    3-1)اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 5

    4-1)اهداف تحقیق.. 7

    4-1-1)هدف های اختصاصی.. 7

    4-1-2)سوالات تحقیق.. 8

    5-1) کاربردهای تحقیق.. 9

    فصل2. 10

    1-2)مقدمه..................................................................................................................... 10

    2-2)بازاریابی.. 11

    3-2)ورزش.. 13

    4-2)بازاریابی ورزشی.. 13

    6-2)حمایت مالی.. 19

    9-2)چارچوب مفهومی برای مطالعه حمایت مالی.. 30

    10-2)ورزش فوتبال(حمایت های مالی فوتبالی و اسپانسرهای روی پیراهن ورزشی). 32

    12-2)طرفدار تیم فوتبال.. 35

    15-2)پیشینه مطالعات داخلی و خارجی.. 45

    16-2)جمع بندی فصل.. 49

    1-3) مقدمه.. 52

    2-3) روش تحقیق.. 52

    3-3) جامعه آماری و حجم نمونه.. 52

    4-3)روشهای جمع آوری اطلاعات.. 52

    5-3) روایی و پایایی.. 54

    6-3) فنون ها و تکنیک های (روشهای) تحلیل آماری.. 54

    1-4)مقدمه.. 57

    2-4 ) آمارتوصیفی.. 57

    4-4)ازمون همبستگی.. 67

    5-4)میزان توافق یا همگونی.. 69

    6-4)بررسی سوالات باز.. 71

    فصل پنجم.. 75

    1-5) مقدمه.. 75

    2-5) نتیجه گیری و خلاصه.. 75

    3-5)مقایسه یافته های تحقیق با تحقیقات گذشته.. 77

    4-5)پیشنهادها.. 78

     

    منبع:

     

    ایزدی،علیرضا. 1383. توصیف عوامل موثر بر جذب اسپانسرشیپشرکت های اسپانسر فوتبال حرفه ای ایران، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی وعلوم ورزشی، تهران.

    بحرینی زاده، منیجه.1391 .ارائه مدلی جهت شناسای و ارزیابی تاثیر حمایت مالی ورزشی بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری.مدیریت :: بررسی های بازرگانی :: مهر و آبان 1391 - شماره 55 .

    بنار، نوشین.1391.بررسی اهداف حمایت ورزشی در لیگ های برتر ایران.تربیت بدنی :: مدیریت ورزشی :: پاییز 1391 - شماره 14 .

    جماعت،خاطره؛ احسانی،محمد.1390.اهداف مستقیم و غیر مستقیم حمایت مالی از ورزش در ایران.مطالعات مدیریت ورزشی :: سال هشتم، تابستان 1390 - شماره 10.

    رمضانی نژاد، رحیم.1391. بررسی عوامل موثر در تصمیم گیری حمایت ورزشی. تربیت بدنی ::  مدیریت ورزشی :: بهار 1391 - شماره 12.

    عشقی، کامران. 1388.بررسی اثر بخشی حمایت مالی در میان هواداران ورزشی.پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.

    فائد،علیرضا.1386. ارزیابی استراتژیک حمایت های ورزشی بعنوان ابزار ارتباطی بازاریابی در صنعت الکترونیک ایران،پایان نامه دوره کارشناسی ارشد دوره مشترک بازاریابی وتجارت الکترونیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

    کاتلر،ف., (1382). مدیریت بازاریابی تجزیه و تحلیل ،برنامه ریزی،اجرا و کنترل ،ترجمه بهمن فروزنده،نشر آتروپات.

    کاتلر،ف., (1383), مبانی مدیریت بازاریابی ,ترجمه پارسائیان,انتشارات ترمه.

     محمدکاظمی, ر. (1386). بررسی و توصیف عناصرآمیخته بازاریابی در صنعت فوتبال کشور و مقایسه آن با لیگ های معتبر قاره(ژاپن و کره جنوبی). رساله دکتری ،دانشگاه تربیت معلم تهران.

    مهدوی نیا م.,(1384)مدیریت بازاریابی ,نشر گرایش.

    12.مومنی م. , (1386) ,تحلیل آماری با استفاده از spss, انتشارات کتاب نو,تهران.

    13.مقایسه عوامل مؤثر در اثربخشی تبلیغات تجاری از دید مردم و متخصصان تبلیغات،1386،سیدمحمدرضا صمصام شریعت، سیدحمید آتش پور ، منوچهر کامکار، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره 32. صص 90-120

    14.محمدی، مسعود) 1383 (، تعیین میزان اثربخشی تبلیغات سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور به تبدیل ناوگان خصوصی کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی

    15.سجادی،سید نصرالله،امیدی،علی رضا،زارع،قاسم. 1386 رابطه بین استفاده از تصاویر ورزشی در تبلیغات و رفتار مصرفی تماشاچیان مسابقات ورزشی. حرکت.شماره 34. صص 94-83

    16.پارکز.ج،ب.زنگر،مدیریت معاصر در ورزش ،ترجمه،احسانی.محمد،صفحه 128-158.  1381

    17.مهرداد، محرم زاده، (1385)، " مدیریت بازاریابی ورزشی " انتشارات جهاد دانشگاهی، واحد ارومیه ص 94-93

    18.رمضانی. نسرین؛ بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان باشگاه های بدنسازی خصوصی بانوان شهر تهران؛ پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی؛ دانشگاه تهران، 1383.

    19.محمدی،ع.(1387). هواداران سرمایه های اصلی فوتبال.نشریه چشم انداز فوتبال. شماره چهارم.ص2

    20.واعظ موسوی،م. مسیبی، ف. (1386). روانشناسی ورزشی. انتشارات سمت. چاپ اول.299 تا 306

    21.حسینی، محمد سلطان و همکاران.1392. تعیین تفاوت میزان اهمیت وفاداری به برند در میان هواداران تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی آن ها. مطالعات مدیریت ورزشی. شماره 18. ص ص :33-50.

                                                                     

     

    13.Aaker D.A, (1991), Managing brand equity, the free press, New York, NY.

    14.Abrahamson, J-T., Forsgren, T. & Lundgren, H. (2003), Sport sponsorship as a marketing communication tool, Bachelor Thesis, Department of Business Administration and Social Sciences, Luela University of Technology. Luela, Sweden.

    15.Administration and Social Sciences, Luela University of Technology. Lucia, Sweden.

    16.Amis, J., Slack, T. & Berrett, T. (1999). Sport sponsorship as distinctive competence, European Journal o/ Marketing, Vol. 33, pp. 250-272

    17.Astous, A. & Bitz, B. (1995), Consumer evaluations of sponsorship programmes, European Journal of Marketing, Vol. 29, pp. 6-12.

    18.BBC website. (2006), Man Utd sign 56 m pound AIG shirt deal, Retrieved 30 October 2006 from http :1/news. bbc. co. uk/J/hi/business/4882640.

    19.Bcrnutt, J. (1993). Sport Marketing: A New Ball Game with Journal of Advertising Research. October, pp2l -36.

    20.Benekas, D.(2006), A critical evaluation of sport sponsorship effectiveness among football audiences in Greece, Master Thesis, Department of Marketing, Greece.

    21.Bennett, R. (1999). Sports sponsorship, spectator recall and false consensus. European Journal o! Marketing, 33, 291-3 13.

    22. Bernutt, J. (1993). Sport Marketing: A New Ball Game with New Rules. Journal ofAdvertising Research. October, pp2 1-3 6.

    23.Chavanat,    N.,    Martinent,    G.,   &   Ferrand,    A. "Sponsor  and Sponsees Interactions:Effects on Consumers' Perceptions of Brand Image,  Brand Attachment, and  Purchasing  Intention", Journal ofSport Management,pp. 644-670,  2009

    24.Cornwell T., Pruit, S. & Clark J., (2005), The Relationship Between Major- League Sports’ Official Sponsorship Announcements and the Stock Prices of Sponsoring Firms, Journal of the Academy of Marketing Science. Volume 33, No. 4, pages 40 1-412.

    Cornwell T., Pruit, S. & Clark J., (2009), The Relationship Between Major- League Sports’ Official Sponsorship Announcements and the Stock Prices of Sponsoring Firms, Journal oft/ic Academy of Marketing Science. Volume 33, No. 4, pages 401-4 12

    26.Cornwell, T.B. & Maignan, 1. (1998) “an international review of sponsorship research. Journal of Advertising, 27, 1, pp. 1—21.

    27.Dean, Dwane H. (2002), “Associating the Corporation with a Charitable Event through Sponsorship: Measuring the Effects on Corporate Community Relations, “Journal ofAdvertising, 3 1(4), 77-87.

    28.Dean, Dwane H. (2002), “Associating the Corporation with a Charitable Event through Sponsorship: Measuring the Effects on Corporate Community Relations, “Journal f Advertising, 31(4), 77-87.

    29.Derbordes, M., (2007), Marketing and Football: an international perspective, Elsevier Ltd.

    30.East, R., Sinclair, J., Gendall, P. (2000), Loyalty: definition and explanation”, paper presented at Australia and New Zealand Marketing Academy Conference,

    31.Gladden, J. Mime, G., and Sutton, W. (1998) “A Conceptual Framework for Assessing Brand Equity in Division I College Athletics”, Journal of Sport Management, Vol. 12 No1, pp. 1-19.

    32.Gladden, J. Mime, G., and Sutton, W. (1998) “A Conceptual Framework for Assessing Brand Equity in Division I College Athletics”, Journal of Sport Management, Vol. 12 No 1, pp. 1-19.

    33.Guclu  Sozer,  E., & Vardar,  N.2009. "How  Does  EventSponsorship Help in Leveraging  Brand Equity?"Journal O fSponsorship, 35-42

    34. Hoek, J., Gendall, P., Jeffcoat, M. & Orsman, D. (1997). Sponsorship and advertising: a comparison of their effects. Journal of Marketing Communications, 3, 2 1-32

    35.Howard, D. R. and Crompton, J. L. (1995) Financing Sport. Morgantown, Jn7. Fitness Information Technology, Inc

    36.Jalleh, I ,Donovan, R. Giles-C’orii, B. &Ho/man C. (2002), Sponsorship: Impact on brand awareness and attitude, Social Marketing Quarterly, Volume 8, Issue 1 Spring 2002 , pages 35 -45.

    37.Javalgi, R., Traylor, M., Gross, A. & Lampman, E. (1994), Awareness of sponsorship and corporate image: An empirical investigation, Journal of Advertising, Vol. 23, pp 47-58

    38.Karg, A. (2007), Sport Sponsorship Management: Major Australian Sponsor Practices in Objective Setting and Measurement, The SportManagement Association ofAustralian and New Zealand conference, p. 1

    39.Kaser, K. & Brooks, J. (2005), Sports and entertainment management, Thomson P 264.

    40.Lacey, R., Close, A.G., Finney, R.Z. (2009). “The pivotal roles of product knowledge and corporate social responsibility in event sponsorship effectiveness”. Journal of business research, in press, corrected pfoof.

    41.Lardinoit, T. & Derbaix, C. (2001), Sponsorship and recall of sponsors. Psychology & Marketing, 18(2), pp. 167—190

    42.Mason, K. (2005), How Corporate Sport Sponsorship Impacts Consumer Behavior, the Journal of American Academy of Business, Cambridge, Vol. 7 No. 1.

    43. Maxwell,  H ..  Lough ,  N.  (2009).  Signage  VS.  No  signage:  an  analysis  ofsponsorship   recognition   an   women's   college   basketball.   Sport   M a rketingQuarterly, I8: I88- I98.

    44.Meenaghan, T. (1983). Commercial sponsorship. European Journal of Marketing, 17, 1—74.

    45.Meenaghan, T. (1991), the role of sponsorship in the marketing communications mix, International Journal of Advertising, Vol. 10, pp 35-47.

    46.Meenaghan, T. (2001) Sponsorship — Legitimizing the medium, European Journal of Marketing, Vol. 25 No. 11, pp 5-10.

    47.Olkkonen, R., Tuominen, P. (2006), ‘Understanding relationship fading ،n cultural sponsorships”, C’orporate C’ommunications, Vol. 11 No.1, pp.64 77.

    48.Pham, M-T. (2000), The Evaluation of Sponsorship Effectiveness: A model and some methodological considerations, Gestison.

    49.Pope, N. (1998). Consumption values, sponsorship awareness, brand and product use. Journal of Product and Brand Management, 7(2), 124-136.

    Pyun, D.Y., James, J.D. (2011). “Attitude toward advertising through sport: a theoretical framework”. Sport management review”. 14(1), PP:33-4.

    Quester, P.G. & Farrelly, F. (1998), Sports and arts sponsors: investigating the similarities and differences in management practices. Proceedings of the American Marketing Association conference, Dublin, pp.874-86

    52.Roy, P. & Cornwell, T. (2000), The Effects of Consumer Knowledge on Responses to Event Sponsorships, Psychology & Marketing, Vol. 21(3): 185—207.

    53.Shannon, R. (1999), Sports marketing: An academic examination of marketing publication, Journal of Services Marketing, Vol. 13, No. 6 , PP. 5 17-534.

    54.Shannon,R. (2006), Sports marketing: An academic examination of marketing publication,  Journal of Services Marketing, Vol. 13, No. 6 , PP.   

    55.Smith, A., (2008) , Introduction to sport marketing, Elsevier Ltd Speed, R. & Thompson, P. (2000), Determinants of Sports Sponsorship Response, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 28, No. 2, 226- 238.

    56.Sponsor Practices in Objective Setting and Measurement, The SportManagement Association ofAustralian and New Zealand conference, p.

    57.The Political Economy of Football. (2006). Ockham brand will survive

    58.Tripodi, J.(2001). Sponsorship-a confirmed weapon in the promotional armory. international Journal of Sports Marketing & Sponsorship, March! April, 1-20.

    Zepf, B. (2008). “Sport sponsorship as an internal marketing tool:employees sponsorship assessment and their effect on job attitudes”. Unpublished dissertation in department of sport and recreation management at Florida state university.

    Karlsson, L. (2007). Advertising Theories and Models. University of Halmstade, 5, 37-38

    61.Kotler, P. and D. Gertner (2002). "Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective." The Journal of Brand Management9 (4): 249-261

    62.Peck, H., A. Payne, et al. (1999). Relationship marketing: strategy and implementation , Butterworth-Heinemann

    63.Pitts, B. G. and D. K. Stotlar (2002). Fundamentals of sport marketing, Fitness information technology Morgantown, WV.

    64.Huber, F.,Vogel,J.,&Meyer,F.(2009).»When Brands Get Branded».Journal of B 8    65.Keller, K. L. and D. R. Lehmann (2006). "Brands and branding: Research findings and future priorities." Marketing Science: 740-759.usiness Research,9(1),127-130

    66.Jang, H., Olfman, L., Ko, I., Koh, J., & Kim, K. (2008). The influence of on-line brand community characteristics on community commitment and brand loyalty. International Journal of Electronic Commerce, 12(3), 57-80

    67.Homburg, C., & Giering, A. (2001). Personal characteristics as moderators of the relationship between customer satisfaction and loyalty—an empirical analysis. Psychology and Marketing, 18(1), 43-66.

    68.Brown, T. J., Dacin, P. A., Pratt, M. G., & Whetten, D. A. (2006). Identity, intended image, construed image, and gnreputation: An interdisciplinary framework and suggested terminology. Journal of the academy of marketing science, 34(2), 99-106.

    69.Chang, P. L. and M. H. Chieng (2006). "Building consumer–brand relationship: A cross‐cultural experiential view." Psychology and Marketing23 (11): 927-959.

    70.Jeffrey. J.D. (1997). Becoming a sport fan: Understanding coactive development and socialization in the development of fan loyally. Ohio Link Electronic Theses and Dissertations Center/ Ohio Link ETDS.

               



تحقیق در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, مقاله در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, پروژه درباره پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر اثر بخشی حمایت های مالی ورزشی(حامیان) بر طرف داران تیم ملی فوتبال ایران

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول
بانک دانلود پایان نامه رسا تسیس