پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال)

word
134
773 KB
30772
1392
کارشناسی ارشد
قیمت: ۱۷,۴۲۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال)

    پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی

    گروه مدیریت

     

    چکیده

       با توجه به اهمیتی که برندها در خلق ارزش و افزایش جریانات نقدی ورودی مؤسسات دارند لازم است مدیران واحدها توجه ویژه‌ای به این مقوله مبذول داشته و با تلاش در جهت شکل‌گیری، خلق و حفظ برندی که بتواند انتظارات مصرف‌کنندگان، سهامداران و سایر گروه‌هایی که به نحوی بر ارتباطات سازمانی تأثیرگذارند را برآورده سازد. شناخت عوامل موثر بر شکل‌گیری برند از چنان اهمیتی برخوردار است که شاید موفقیت بسیاری از شرکتهای امروز و آینده مبتنی بر شناخت درست این گونه عوامل باشد .شرکت‌ها میتوانند با گروه‌بندی این گونه عوامل و بررسی تاثیر آنها شانس موفقیت برند و نهایتاً شرکت خود را در بازارهای رقابتی امروز افزایش دهند. در این پژوهش در نظر است تا عواملی که بر شکل‌گیری برند اثرگذارند، ‌مورد شناسایی قرار گیرد و با استفاده از تکنیک دلفی فازی عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند شناسایی و نهایی گردد و با استفاده از تکنیک پویایی سیستم تاثیر هر یک از این عوامل بر شکل‌گیری برند بررسی شوند. برای این منظور، ابتدا روابط بین متغیرهای بدست آمده از ادبیات تحقیق، در قالب نمودار علی - معلولی مدل‌سازی شد. سپس با توجه به نظر خبرگان در ارتباط با میزان ارتباط متغیرها با یکدیگر نمودار جریان طراحی گردید. در ادامه سناریوها طراحی و تست شد. هدف از انجام این تحقیق، مدل‌سازی عوامل موثر بر شکل‌گیری برند صنایع زرین غزال فارس است. اطلاعات این پژوهش از طریق مصاحبه با خبرگان دانشگاه و صنعت و همچنین استفاده از آمار و مستندات موجود در ارتباط با صنایع زرین غزال فارس استخراج شده است.

       از نتایج بدست آمده از این پایان نامه طراحی مدل عوامل موثر بر شکل‌گیری برند است و همچنین نتایج نشان می‌دهد که افزایش در شاخص‌های شکل‌گیری برند می‌تواند باعث افزایش یافتن در سهم بازار،  سودآوری و میزان تقاضای برند صنایع زرین غزال فارس شود.

    کلمات کلیدی: برند- شکل‌گیری برند- دلفی فازی- پویایی سیستم

    مقدمه

       در عصر حاضر فضای بازاریابی، فضای بسیار پیچیده ای دارد و فرمول و قواعد روتین نمی تواند مشکلات را حل کند، در کنار آن خلاقیت و چابکی پارامتری است که می تواند بازاریاب را تبدیل به موج سوار حرفه ای در فضای محدودیت‌ها نماید، برندها می‌توانند منجر به خلق ایده‌های جدید در مورد محصولات و خدمات شرکت شوند. به عبارت دیگر برندهای قدرتمند و به روز، می توانند نوآوری را در سازمان‌ها تحریک کنند، همچنین برند می‌تواند برای نخبگان و افراد ریسک پذیر علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار در صنعت، ملاکی جهت ارزشیابی بنگاه نوپای آنان باشد. افزایش رقابت، باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان فعلی و تلاش برای جذب مشتریان جدید شده است(دهدشتی و همکاران، 1389).

       برند یکی از ابزارهای ارتباطی مهم در مجموعه مدیریت ارتباط با مشتری[1] محسوب می‌شود و به دو دلیل برای مشتریان ارزشمند است: اول اینکه ریسک مصرف‌کننده را کاهش می‌دهد و دوم در هزینه‌های تصمیم‌گیری صرفه‌جویی می‌نماید. همچنین برند یکی از علائم موثر در بازار می‌باشد که شرکت بدلیل عدم تقارن(ناموزون) اطلاعات در بازار آن را بکار می‌برد و مشتری را در معرض ضرر و زیان قرار می‌دهد. از این رو شرکت برای جلوگیری از عدم اطمینان مشتری، خواسته‌های او را برآورده نموده و به تعهداتی که به مشتری در رابطه با خدماتش داده بود عمل می‌کند. اگر مشتریان از یک برند مایوس و ناامید شوند، تمام سرمایه‌گذاری‌های شرکت و سودهای آینده آن در معرض خطر قرار می‌گیرند. پس برند همانند یک اهرم عمل کرده و شرکت را تشویق می‌کند تا بطور مناسب به تعهداتش عمل کند(سویینی و سوایت[2]،2008). برند در یک رابطه طولانی مدت، باعث می‌شود که خریدار و فروشنده به یکدیگر تعهد پیدا کنند. برند علاوه براین که سهم بازار را زیر تسلط خود نگه می‌دارد، برای رشد کسب و کار هم راه‌هایی را مطرح می‌کند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ می‌کند و ارزش خود را نزد سهامداران مجموعه هم ارتقا می‌بخشد. امروزه اهمیت مفهوم برند در خرید مشتریان به حدی است که برخی از صاحب‌نظران از آن به عنوان یک محصول کامل یاد کرده و معتقدند بسیاری اوقات مشتریان در عوض آنکه محصولی را خریداری نمایند، برندها را می‌خرند مدیران و پژوهشگران، دنیای آینده بازاریابی را جهان مدیریت برند[3]و فعالیت‌های پیرامون برندسازی نام نهاده‌اند. شاید هیچ سرمایه‌ای بیش از یک نام قدرتمند، معتبر و ارزش‌آفرین برای سازمان‌ها کارآمد نباشد(رحیم نیا و فاطمی،1391). از این رو شناخت عوامل موثر بر شکل‌گیری برند و بررسی ویژگی‌های خاص برند اهمیتی دو چندان یافته و انجام تحقیقات متنوعی را در این زمینه ضرورت می‌بخشد .تحقیق حاضر نیز با این هدف و تحت عنوان بررسی علل و عوامل موثر بر شکل‌گیری برند انجام خواهد شد. اهمیت شناخت عوامل موثر بر شکل‌گیری برند از چنان اهمیتی برخوردار است که شاید موفقیت بسیاری از شرکت‌های امروز و آینده مبتنی بر شناخت درست این گونه عوامل باشد. این گونه شرکت‌ها می‌توانند با گروه‌بندی این گونه عوامل و بررسی تاثیر هر یک از این طبقات، شانس موفقیت برند و نهایتاً شرکت خود را در بازارهای رقابتی امروز افزایش دهند(وظیفه دوست و خیری،1389).

     

    1-2‌- بیان مسئله

       در سال‌های اخیرفضای کسب وکار در جهان شاهد تغییرات و تحولات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر نگرش شرکت‌ها از دارایی‌[4]های مشهود3 به سمت دارایی‌های نامشهود (ازجمله حق اختراع، برند، لیسانس، دانش فنی و...) اشاره نمود(بولتن موسسه برند فاینانس،2000).

       امروزه شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی درخصوص خلق برند می‌نمایند. در بیشتر بخش‌های اقتصادی، حتی در بازارهایی مانند بازار مواد غذایی، محصولات کشاورزی و محصولات با تکنولوژی بالا، شاهد بوجود آمدن برندهای جدید و بی‌شماری هستیم که قبلا بطور سنتی در این خصوص مقاومت می‌کردند. اما به نظر می‌رسد در کشور ما از اصول و روش‌های علمی در جهت خلق برند کمتر استفاده می‌شود و محصولات تولیدی ما کمتر توانسته‌اند جایگاه خود را در ذهن مصرف‌‌کننده تثبیت نمایند و در رقابت با محصولات مشابه و برند مشهورتر معمولا در مقام انتخاب، احتمالا تمایزات به وضوح در فرایند تصمیم‌گیری خرید مصرف‌کننده قابل مشاهده است. بگونه‌ای که مصرف‌کننده معمولا اقدام به خرید کالایی با برند مشهورتر می‌نماید و در نهایت، این مسئله هم از بعد رقابتی برای محصول شرکت و هم از بعد اقتصادی برای سهامداران، نوعی ضعف تلقی می‌شود(کفاش‌پور و نیاکان،1390). صنایع غذایی در ایران با مشکلات پس از تولید مواجه است که به نظر می‌رسد به دلیل بکارگیری استراتژی‌های نادرست در زمینه‌ی بازاریابی و تبلیغات و همچنین بی‌توجهی به ارزش‌های ناشی از برندهای معتبر و کم‌ توجهی به دیدگاه مشتری است. در کشور ما با وجود برندهای معتبر و باسابقه، تا کنون در زمینه‌ی ارزش‌گذاری برند و انطباق اجزای مطلوبیت آن با خواسته‌ها  و نیاز مشتریان فعالیت چندانی صورت  نگرفته است  و می توان گفت وضعیت کنونی برند در ایران مشکلات زیادی دارد، به طوری که حتی‌ برخی برندهای معتبر در صنایع غذایی به مرور زمان به دلیل بی‌توجهی مسئولان فراموش شده‌اند(قدس و ظروفی،1390).

       بنابراین از اهداف اساسی این پژوهش یافتن عوامل موثر بر شکل‌گیری و ساخت برند است تا زیر بنای محکمی برای ایجاد برندی توانمند در عرصه پر چالش صنایع غذایی ارائه نماید. از آنجا که تدوین عوامل مؤثردر شکل‌گیری برند دشوار است و ضمناً تجربه چشمگیری نیز در این زمینه در کشور وجود ندارد. لذا ماهیت مسأله و حل آن بگونه‌ای است که حصول به دستاوردهای عینی، مستلزم همفکری و همکاری خبرگان در بخش‌های مختلف جامعه است. لذا در این مقاله از روش دلفی فازی برای تعیین عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند استفاده می‌شود.

       براساس باورهای هراکلیتوس[5]، مدیران بازاریابی و برند، باید سنگ بنای فعالیت‌های خود را بر این فلسفه قرار دهند، که همه چیز در هر زمان در حال تغییر و دگرگونی است. هر نوع تشابه یا تظاهر به ثبات صرفا سراب و خیال‌پردازی است. برند به هیچ وجه از نظر ماهیت از سایر موجودیت‌های جهان، مستثنی نیستند. برعکس، برند ثبات بسیار کمتری نسبت به موجودیت‌های دیگر دارند چون آنها فقط در ذهن مصرف‌کنندگان فعلی و بالقوه، وجود دارند. مدیران بازاریابی در گذشته براین باور بودند که مدیریت برند به مفهوم خلق، توسعه و حفظ آن است. به عبارت دیگر فرضیه اصلی ذهن آنها این بود که برندها مانند اجزاء معماری یک ساختمان هستند و باید آنها را یکی یکی در کنار هم چید تا نهایتا این ساختمان، شکل گیرد و زمانی که شکل گرفت تا پایان عمر خود به همان حالت باقی می‌ماند .برخی از بازاریابان و مدیران کسب و کارها، امروزه نیز نسبت به برند چنین دیدگاهی دارند. آنها ساده‌لوحانه براین باورند که برند در دنیای دگرگون کسب و کار امروز مانند نقاط ثابت و بدون تغییری هستند، اما چنین بنیان فکری برای مدیر بازاریابی که دردنیای امروز فعالیت می‌کند، مهلک و کشنده است(بطحایی،1385). در دنیای برند، هیچ چیز ثابت نیست. همه چیز در هر لحظه در حال تغییر است (الیجیکا[6]،2006). ادراک مصرف‌کنندگان از برند و موقعیت شما در صحنه رقابت، هر روز متفاوت از روز دیگر است. تعداد زیاد متغیرهایی که در شکل‌گیری برند موثرند و رابطه‌های چند سویه و تأثیرگذاری و تأثیرپذیری زیاد این متغیرها نشان می‌دهد که این سیستم از انواع سیستم‌های پیچیده[7] است که ارائه نقشه یا تصویری از وضعیت فعلی وآتی آن بسیارمشکل می‌باشد(نیستپ[8]،2007).

       صنایع غذایی زرین غزال فارس یک برند خوب است که برند طیف وسیعی از محصولات لبنی است ولی در هیچ یک از آنها رتبه اول بازار نیست و این موضوع می‌تواند به عنوان یک مسئله مطرح شود. هدف از انجام این تحقیق، مدل‌سازی عوامل موثر بر شکل‌گیری برند دایتی است. هدف از مطالعه این سیستم آن بوده است که بتوان تأثیر تغییرات در متغیرهای مختلف بر وضعیت آتی را ارزیابی کرد. هدف دیگر آن است که بتوان پس از شناخت دقیق این سیستم با استفاده از ابزار سیستم داینامیک با ایجاد تغییر در اجزای مدل، تأثیر سیاست‌های مختلف بر آینده سیستم را مشاهده کنیم، به نحوی که علاوه  بر ارائه نقشه از وضعیت فعلی و وضعیت آتی بتوان به انتخاب سیاست مطلوب نیز پرداخت. در این تحقیق برای نخستین بار از شبیه‌سازی[9] سیستم داینامیک جهت مدل‌سازی عوامل موثر بر شکل‌گیری برند استفاده شده است.

        

       1-3- اهداف تحقیق

       در پژوهش حاضر هدف اصلی" بررسی عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند در صنایع زرین غزال فارس " می‌باشد. سایر شرکت‌ها می‌توانند با ایجاد یکسری تغییرات از این مدل استفاده کنند.

     

    1-3-1- اهداف کلی تحقیق

       از اهداف کلی تحقیق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1- شناسایی عوامل موثر بر شکل‌گیری برند

    2- ارائه مدل عوامل موثر بر شکل‌گیری برند

    3- ارائه مدل شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم

     

    1-3-2- اهداف جزئی تحقیق

       اهداف جزئی این تحقیق عبارتند از:

    1- شناسایی عوامل موثر بر شکل‌گیری برند

    2- نهایی کردن عوامل موثر بر شکل‌گیری برند با تکنیک دلفی فازی 

    3- ارائه مدل عوامل موثر بر شکل‌گیری برند

    4- طراحی نمودار علی - معلولی عوامل موثر بر شکل‌گیری برند

    5- طراحی نمودار جریان عوامل موثر بر شکل‌گیری برند

     

    1-4- سؤالات تحقیق

        سؤالات تحقیق شامل موارد زیر است:

    1- عوامل موثر بر شکل‌گیری برند کدامند؟                   

    2- مدل پویایی سیستم برای شناسایی عوامل موثر بر شکل‌گیری برند چیست؟

     

    1-5- قلمرو تحقیق

       قلمرو تحقیق از سه قسمت قلمرو موضوعی، قلمرو مکانی و قلمرو زمانی تشکیل شده است که به بیان هرکدام می‌پردازیم.

                                                                                                   

     

    1-5-1- قلمرو موضوعی

       موضوع این تحقیق طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم می‌باشد. بنابراین با توجه به موضوع تحقیق، در مورد موضوعات برند، شکل‌گیری برند و برندسازی‌، دلفی فازی، مدل پویایی سیستم، مطالعاتی در این تحقیق صورت گرفته است.

     

    1-5-2- قلمرو مکانی

       قلمرو مکانی این تحقیق صنایع غذایی زرین غزال فارس است. 

     

    1-5-3- قلمرو زمانی

       این تحقیق در سال 1392 انجام گرفته است، در اواخر بهار و اوایل ماه خرداد آغاز شد و تقریبا در اواخر ماه بهمن به پایان رسید.

     

    1-6- روش تحقیق

       روش انجام این تحقیق از نوع کمی است. نوع تحقیق بر اساس هدف کاربردی می‌باشد و بر اساس چگونگی بدست آوردن داده‌های مورد نیاز، تحقیق حاضر از نوع توصیفی و از شاخه پیمایشی، محسوب می‌شود. برای جمع‌آوری اطلاعات از روش میدانی استفاده شده است، به این ترتیب که ابتدا برای شناسایی شاخص‌های موثر بر شکل‌گیری برند با بررسی پیشینه تحقیق، شاخص‌ها(متغیرهای تحقیق) شناسایی و سپس برای تکمیل این شاخص‌ها و نهایی نمودن آنها پرسشنامه‌ای براساس تکنیک دلفی فازی و توسط محقق طراحی گردید و طی سه مرحله در میان خبرگان توزیع شد. سپس با توجه به شاخص‌های نهایی، با توجه به مطالعات گسترده‌تر رابطه میان عوامل نهایی مشخص شد و با کمک نرم‌افزار ونسیم[10] که از نرم‌افزارهای پویایی سیستم است، نمودار علی - معلولی[11] طراحی شد. سپس این مدل طراحی شده با مصاحبه‌های پی‌درپی مورد تایید نظر خبرگان صنعت و دانشگاه قرار گرفت. بعد از این مرحله با توجه به نظر خبرگان و مطالعات میدانی میزان اثرگذاری متغیرها بر یکدیگر مشخص گردید و با توجه به این اعداد فرمول‌نویسی مدل صورت گرفت و در نهایت خروجی‌های نرم‌افزار ونسیم مورد تایید نظر خبرگان قرار گرفت.

     

    1-7- مراحل انجام تحقیق

       مراحل انجام پژوهش در شکل 1-1 نشان داده شده است

     

         شناسایی عوامل شکل‌گیری برند

    نهایی کردن عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند

    ارائه مدل شکل‌گیری برند براساس عوامل موثر بر شکل‌گیری برند

     

          تهیه نمودار علی - معلولی اولیه

    تهیه نمودار جریان و فرمول‌نویسی متغیرها

                اجرای مدل و سناریوسازی

     

    مرور پیشینه

    پویایی سیستم

    ‌ روش دلفی فازی

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

             

     

               تایید نهایی توسط خبره

     

     

     

    شکل 1-1 مراحل انجام تحقیق

     

     

     

    1-8- شرح واژه‌ها و اصطلاحات

       برند: تعریف برند را در علم بازاریابی"شناسهٴ محصول یا خدمات عرضه شده"  آورده‌اند. برند در واقع یک فاکتور جهانی یا حداقل منطقه‌ای است که دارای اعتبار بوده، مقبولیت مناسبی دارد و قادر است ارتباطی قوی بین کالا و خدمات با مخاطب یا مشتری برقرار سازد(بهجت،1390).

      شکل‌گیری برند:شکل‌گیری برند به فرایندی اشاره دارد که یک سازمان را معرفی کرده و نشان دهنده میراث، ارزش‌ها، فرهنگ، مردم و استراتژی برند آن سازمان است. برندسازی باید در هماهنگی کامل با تمام فعالیت‌های بازاریابی باشد، ارتباط مستقیم با بازار داشته، دارای ثبات رفتار بوده و نسبت به مشتریان وفادار باشد(صفار وخیری،1391).

       دلفی فازی: "روشی برای ساختاردهی به یک فرایند ارتباط گروهی، به گونه ای که فرایند به اعضای گروه-  به عنوان یک مجموعه-  اجازه چالش با مسأله را می‌دهد. برای اجرای این ارتباط ساختار یافته نیاز به بازخور در مورد نقش افراد، ارزیابی قضاوت گروه، فرصت اصلاح دیدگاه‌ها و سطحی از ناشناس ماندن می باشد".روش دلفی جایگزین رویکردهای تحقیق سنتی با استفاده از روش‌های آماری شده است(اوکلی وپاولوسکی[12]،2004). در تکنیک دلفی فازی معمولا خبرگان نظریات خود را در قالب متغیرهای کلامی ارائه می دهند، سپس میانگین نظر خبرگان و میزان اختلاف نظر هر فرد خبره از میانگین محاسبه و آنگاه این اطلاعات برای اخذ نظریات جدید به خبرگان ارسال می شود(آذر وفرجی،1390).

       پویایی سیستم[13]: پویایی‌های سیستم در اواسط قرن بیست و توسط فورستر[14] توسعه داده شد به درک رفتار سیستم‌ها بر اساس تئوری کنترل بازخورد منجر شد( هائو ژانگ[15]، 2013). پویایی سیستم می‌تواند به درک و فهم محیط‌های پیچیده کمک کند(اسپکتور[16] ،2001). تکنیک پویایی سیستم فرض می‌کند که اجزا در یک الگوی پیچیده با یکدیگر مرتبط می‌باشند و جهان از نرخ‌ها، سطوح و حلقه‌های بازخورد تشکیل شده است و جریان اطلاعات از جریان فیزیکی مهم‌تر می‌باشد و غیرخطی بودن و تأخیر از اجزای مهم هر سیستمی است (لان[17]، 2000). در واقع رویکرد پویایی سیستم بر  این اصل استوار است که بررسی سیستم‌ها بصورت ایستا، به تنهایی تمامی جوانب پدیده‌ها در نظر نمی‌گیرد، در این روش تمامی متغیرها از جوانب مختلف بررسی می‌شوند(شی‌تی[18]، 2005). پویایی نظام نه تنها کمک به درک ساختار سیستم‌های پیچیده می‌کند، بلکه یک روش مدل‌سازی دقیق برای ساخت شبیه‌سازی سیستم‌های پیچیده طراحی سیاست‌های موثر سازمان می‌باشد(کیبیرا[19] ،2009).

     

     

    [1] .Customer Relationship Management(CRM)

    [2] .Sweeny&Swait

    [3] .Brand Managment

    [4].Asset

    3. tangible

    [5]. Heraclitus

    [6] . Aligica

    [7] .Complex Systems

    [8] .Nistep

    [9].Simulation

    [10] .Vensim

    [11] .Causal Loop

    [12] .Okoli & pawlowski

    [13] .System Dynamics

    [14] .Forrester

    [15] .Hao zhang

    [16] .spector

    [17] .Lane

    [18] .Shi T

    [19] .Kibira

    ABSTARACT

     

    Considering the importance that brands create value and increase cash flows input is needed , the head of institutions have paid particular attention to the issues with trying to formation of the creation of brand that the expectations of consumers keep shareholders the as other groups influential organizational connections rather than the meet. factors affect on brand formation are so important that perhaps the success of many businesses today and in the future is based on a true understanding of these factors.This study is intended to identify the factors that influence the formation of the brand is Using the Delphi technique to identify and final phase are factors that affect the formation of  Using system dynamics and the impact of these factors on the formation they have investigated For this purpose , the relationships between variables obtained from the literature .In terms of causal diagrams - effect was modeled.Then, according to expert opinion regarding the relationship between the variables flow diagram was designed .

    The following scenarios were tested,The purpose of this research solving , problem are related to Gazal Golden Industry.And demonstrate the feasibility of using dynamic systems approach to the creation of brand .The study used data from interviews with experts in academia and industry , and the use of statistics and documentation .Industries in association with Golden Persian ghazal is extracted.The results of this thesis are designed to model the factors affecting the  brand formation and Results also show that the increase in formation markers may have

    By an increase in market share , profitability , and demand for brand of golden Persian gazelle.

       Key words: : brand, brand formation, Delphi fuzzy,system dynamics

  • فهرست و منابع پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال)

    فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                                              صفحه                                                                                                                                                                                                                                                                                 

     

    فصل اول: کلیات تحقیق............................................................................................................................................................ 1     

    1- 1‌- مقدمه. 2

    1-2‌- بیان مسئله. 3

    1-3- اهداف تحقیق.. 5

    1-3-1- اهداف کلی تحقیق.. 5

    1-3-2- اهداف جزئی تحقیق.. 6

    1-4- سؤالات تحقیق.. 6

    1-5- قلمرو تحقیق.. 6

    1-5-1- قلمرو موضوعی.. 7

    1-5-2- قلمرو مکانی.. 7

    1-5-3- قلمرو زمانی.. 7

    1-6- روش تحقیق.. 7

    1-7-مراحل انجام تحقیق............................................................................................................................................................ 8

    1-8- شرح واژه‌ها و اصطلاحات.. 9

    فصل دوم ادبیات تحقیق.............................................................................................................................................................. 11

    2-1- مقدمه    12

    2-2-1-تاریخچه خلق برند. 12

    2-2-2- تعریف واژه برند. 14

    2-‌3- جایگاه برند در محصول. 15

    2 -4- مزایای یک برند. 17

    2-5‌‌- ‌برندسازی.. 20

    2-6- ارزش ویژه برند. 24

    2-7 شخصیت برند. 27

    2-8- تصویر ذهنی برند. 28

    2-9- مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق.. 28

    2-9-1- مرحله‌اول: خودشناسی.. 28

    2-9-2- مرحله دوم: تعیین جایگاه شرکت.. 29

    2-9-3- مرحله سوم : تهیه ابزار کار. 30

    2-9-4- مرحله‌چهارم: داشتن استراتژی مناسب مطرح نمودن برند شرکت در جامعه. 31

    2-10- مدیریت برند. 33

    2-10-1- جایگاه مدیریت برند در چارت سازمان. 33

    2-10-2- وظایف مدیریت برند. 33

    2-11- پیشینه تحقیق.. 34

    2-11-1- مطالعات خارجی.. 34

    2-11-2- مطالعات داخلی.. 36

    2-12- معرفی سازمان مورد مطالعه. 39

    2-13- جمع بندی.. 41

    فصل سوم :روش تحقیق.. 43

    3-1- مقدمه    44

    3-2- روش تحقیق.. 44

    3- 3- ابزار جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات.. 45

    3-4- پایایی و روایی ابزار اندازه‌گیری.. 45

    3-5 - جامعه‌ آماری.. 47

    3-6- متغیرهای تحقیق.. 48

    3-7- دلفی فازی.. 49

    3-7-1- مروری بر روش دلفی.......................................................................................................................................... 49

    3-7-2- روش دلفی فازی.. 50

    3-8- پویایی سیستم. 53

    3-8-1- مراحل مدل پویایی سیستم. 55

    3-8-1-1- مرحله اول: شناسایی مسئله. 55

    3-8-1-2- مرحله دوم: فرضیه‌های پویا 56

    3-8-1-3- مرحله سوم: فرمول‌بندی.. 56

    3-8-1-4- مرحله چهارم: تست کردن. 56

    3-8-1-5- مرحله پنجم: فرمول بندی و ارزیابی خط مشی.. 56

    3-8-2- ابزارهای مورد استفاده درپویایی سیستم. 58

    3-8-2-1- نمودار علت - معلولی.. 58

    3-8-2-2- نمودار موجودی - جریان یا نرخ - حالت.. 58

    3-8-2-3-  نمودار رفتاری.. 59

    3-9- جمع بندی.. 59

    فصل چهارم:جمع­آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها. 60

    4-1- مقدمه. 61

    4-2- چارچوب تحقیق.. 61

    4-3- گام‌های عملیاتی روش دلفی فازی.. 62

    4-3-1- انتخاب خبرگان. 63

    4-3-2- استخراج و تعیین گزینه‌های پیشنهادی.. 64

    4-3-3-تعریف متغیرهای زبانی.. 64

    4-3-4- فازی‌ سازی.. 65

    4-4- مراحل اجرای روش دلفی فازی در تعیین عوامل موثر بر شکل‌گیری برند. 65

    4-4-1- مرحله نخست نظرسنجی.. 65

    4-4-2- مرحله دوم نظرسنجی.. 69

    4-4-3-مرحله سوم نظر سنجی.. 75

    4-5- نمودار علی - معلولی مسئله. 79

    4-6- نمودار جریان مسئله. 84

    4-7- سناریوها 86

    4-7-1- سهم بازار. 87

    4-7-2- سود. 88

    4-7-3- تقاضا 89

    4-8- تست سناریوها 90

    4-8-1- سناریو اول: کاهش در قیمت محصول. 91

    4-8-2- سناریو دوم: تغییرات همزمان در تبلیغات و سیستم تحقیق وتوسعه. 93

    4-8-3- سناریو سوم: تغییرات در میزان نوآوری.. 95

    4-6-4- سناریو چهارم: تغییرات در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری.. 97

    4-6-5- سناریو پنجم: تغییرات در مزایای رقابتی.. 99

    4-9- جمع‌بندی.. 99

    فصل پنجم:     نتیجه گیری و پیشنهادها.................................................................................................................................... 100

    5 -1- مقدمه. 101

    5-2- نتایج..................................................................................................................................................................................... ............................................................................................................. 101

    5-3- پیشنهادها 103

    5-3-1- پیشنهادهای کاربردی.. 104

    5-3-2- پیشنهادهای پژوهشی.. 104

    منابع  و  مأخذ. 106

    پیوست     ............................................................................................................................................................................ 120

    منبع:

    منابع و مأخذ فارسی

    آذر عادل،خدیور آمنه (1389) ،کاربرد رویکرد سیستم داینامیک در فرایند ره نگاری وسیاست‌گذاری    

             آموزش عالی، فصلنامه سیاست علم وفناوری،سال دوم،شماره 4،بهار وتابستان1389.

    آذر عادل، فرجی حجت(1381)، علم مدیریت فازی، مرکز مطالعات وبهره‌وری ایران،انتشارات اجتماع.

    آکر دیوید،مدیریت استراتژیک بازار،صفرزاده حسین،فرهنگی علی‌اکبر،خادمی مهدی،چاپ اول،تهران،انتشارات پیام‌ پویا،1386.

    اصغرپور محمدجواد(1382)، تصمیم‌گیری گروهی و نظریه بازیها با نگرش تحقیق در عملیات،دانشگاه تهران،موسسه انتشارات وچاپ.

    افشارکاظمی محمدعلی،ماکائی احمد ،درمان زهرا (1388) ،تدوین استراتژی زنجیره تأمین صنعت فولاد ایران با استفاده از تحلیل پویایی سیستم ها، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۵۰ ، بهار ۱۳۸8.صفحه 201-224

    امیرشاهی میراحمد ،ربیعی محبوبه (1390)، بررسی تأثیر استراتژی تعمیم نام تجاری بر نگرش مصرف‌کننده از محصول جدید،کنفرانس بین المللی برند 1390،صفحه 15 تا 30.

    امیرشاهی میراحمد.عباسیان فرزانه(1390)، بررسی تأثیر برداشت‌های مصرف‌کنندگان از نام تجاری بر واکنش آنها،کنفرانس بین المللی برند1390،صفحه 89 تا 105.

    امیرشاهی میراحمد،مظهری شادی،(1390)،بررسی اهمیت نام تجاری در ارزیابی کالا توسط مصرف کنندگان صنعت لوازم خانگی کوچک در شهر تهران،کنفرانس بین‌المللی برند1390،بخش مجموعه مقالات،صفحه 1تا14.

    ابراهیمی عبدالحمید ،پاینده داری نژاد زهره،(1390)،هویت نام تجاری.

    اخلاصی امیر،(1391)، کتاب اصول برند‌سازی،انتشارات علمی،چاپ اول 1391

    اخلاصی امیر،پدارم طلوعی،(1391)، ارائه مدل پویایی سیستم برای ارزیابی تاثیر ابزارهای ارتباط با مشتری بر سود آوری، پژوهش‌نامه بازرگانی،صفحه 50 تا 65.

    استرمن جان د،پویایی شناسی سیستم تفکر سیستمی و مدلسازی برای جهان پیچیده، ترجمه شهرام میرزایی دریانی انتشارات ترمه،چاپ اول؛1386،صفحه157-174.

    براوان تام،کتاب فلسفه نام‌های تجاری،مترجم:عطیه بطحایی،1385

    بطحائی عطیه،(1386)،نگرش عمیق به بحث مدیریت نام تجاری در سطوح جهانی .

    بهجت بهنام،(1390) ،برند،مفهومی ارزشمند،پویا و پاینده در توسعه بازار،کنفرانس بین المللی برند1390،صفحه 6.

    بوجادزیف جرج،ماریا بوجادزیف ( 1381 ) منطق فازی و کاربرد آن در مدیریت، ترجمه: سید محمد حسینی، تهران،انتشارات ایشیق، چاپ اول.

    تقی زاده هوشنگ،سلطانی فسقندیس غلامرضا(1389) ارزیابی میزان یادگیرنده بودن سازمان با استفاده از سیستم خبره فازی،نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا،سال نهم، شماره 25، زمستان1389

    حافظ‌‌‌ نیا محمد (1382) مقدمه‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، سمت

    خاکی غلامرضا،(1379) روش تحقیق در مدیریت ،چاپ اول،تهران،مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.

    دانایی فرد حسن، الوانی سید مهدی، عادل آذر،(1387) روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت:رویکرد جامعه،انتشارات صفار اشراقی.

    دهدشتی شاهرخ  زهره،تقوی‌فرد محمدتقی،رستمی  نسرین،مدلی برای سنجش تأثیر قابلیت اعتماد برند بانکها برتعهد وفاداری مشتریان ،فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال پنجم،شماره 20،زمستان1389 ،صفحه 69-88

    رحیم نیا فریبرز،فاطمی زهرا(1391) بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویربرند در هتل های5 ستاره مشهد،فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین سال دوم، شماره اول، شماره پیاپی4،بهار 1391.

    رنجبریان بهرام ،محمدزاده امیر(1385) تأثیر تعمیم یک نام تجاری به محصولات جدید در صنایع غذایی شهر تهران،اقتصادکشاورزی و توسعه، سال چهاردهم، شماره ۵۳ ، بهار1385.

    رهنمای رودپشتی فریدون ،احمدی موسی(1390) ارزشگذاری برند با استفاده از مدل ارزش افزوده اقتصادی،کنفرانس بین المللی برند1390،صفحه 72 تا 88.

    رضوانی علیرضا،(1390) حکومت بر ذهن مشتری با جادوی نام تجاری برتر،کنفرانس بین المللی برند1390،صفحه 12.

    روستا احمد،بطحائی عطیه(1385) رفتار مصرف‌کننده،تدوین استراتژی بازاریابی،انتشارات سارگل.

    روناسی سید رسول(1387) ایجاد یک برند موفق، اندیشه گسترسایپا،شمار78.

    ژواچیمستالر اریک،ساختن برند‌ها بدون تبلیغات رسانه‌ای، گزیده تألیفات اساتید مدعو کنفرانس بین المللی برند 1390،صفحه 2.

    سرداری احمد،قاضی زاده مصطفی،تیژری شریفه(1391) بررسی عوامل موثر بر ساخت برند در سطح خرده فروشی پوشاک  ایرانی از دیدگاه مشتریان.

    سیدجوادین سیدرضا،شمس راحیل(1390) مروری بر مفاهیم برند وارزش ویژه برند از دیدگاه حسابداری و بازاریابی، کنفرانس بین المللی برند1390،صفحه 19.

    شریفی مژگان،برندسازی اخلاقی، مجله علمی ترویجی دانشگاه قزوین،دیماه 1390.

    صفار راحله، خیری بهرام،(1391) عوامل مؤثر در ارزش نام تجاری،پرتال جامع علوم انسانی.

    قبادی شهلا،(1385) سیستم داینامیک(کاربردی از تفکر سیستمی)،سازمان مدیریت صنعتی،چاپ اول،صفحه 39- 54.

    قدس محمداسماعیل ،ظروفی مهرداد(1390) فرایند و استراتژی‌های برندسازی در صنعت غذایی کشور،کنفرانس بین المللی برند1390،صفحه 15 .

    قربانی غلامرضا،قره‌ئی مریم(1390)، نقش چشم‌انداز دربرندسازی شرکت.

    کاتلرفیلیپ،آرمسترانگ گری،(1385) اصول بازاریابی،مترجم:بهمن فروزنده،اصفهان،آموخته،چاپ هفتم.

    کاظمی راد شیرین،(1388) بررسی تاثیر وفاداری مشتریان به برند بر ارزش ویژه برند(جامعه مورد مطالعه :مشتریان کارت الکترونیکی بانک های خصوصی استان گیلان)، پایان نامه کارشناسی ارشد،تابستان1388.

    کفاش‌پور آذر،نیاکان سیدرضا،(1390) شناخت عوامل موثر و تعیین کننده درون سازمانی برای ایجاد یک نام ونشان تجاری برند ارزشمند،فصلنامه علمی پژوهشی‌کاوشهای مدیریت بازرگانی سال سوم،شماره5،صفحه 97-117.

    گنجوی رضا، مرتضوی فر محمدرضا،(1390) استراتژی برندسازی در دهه اول هزاره سوم میلادی ،کنفرانس بین المللی برند1390،صفحه 3.

    گنجوی،رضاومرتضوی‌فر،محمدرضا،(1390) نقش ارتباطات بازاریابی و تبلیغات در برندسازی از دید یک طراح ارتباطات،کنفرانس بین‌المللی برند1390 ،صفحه 22.

    گنجی‌نیا حسین،اخوان فومنی سمانه(1391) نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی،پرتال جامع علوم انسانی.

    گیلانی نیا شهرام،موسویان جواد(1389)، تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی،فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزا د اسلامی واحد سنندج،سال پنجم،شماره 14،زمستان 1389.

    مداح مرتضی(1390) بررسی تاثیر پویایی مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با رویکرد کارت امتیازی متوازن و پویایی سیستم،پایان‌نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه یزد.

    میرسپاسی ناصر، طلوعی اشلقی عباس،معمارزاده غلامرضا، پیدایی  میرمهرداد(1389) طراحی مدل تعالی منابع انسانی در سازمان های دولتی ایران با استفاده از تکنیک دلفی فازی، مجله پژوهش‌های مدیریت شماره 87،زمستان 1389.

    وظیفه دوست،خیری بهرام،روحانی مریم(1389) وفاداری نسبت به برند و ریسک گریزی،فصل نامه برند، شماره چهارم،بهار 1389.

    یادگاری سمیه ،کریمی صبا،(1390)نام تجاری-جایگاه‌سازی آن در بازارهای رقابتی،کنفرانس بین‌المللی برند1390،صفحه 20.

    یزدانی شهره،(1390) برند و اهمیت آن در کسب وکار،کنفرانس بین المللی برند1390،صفحه 8.

    مصاحبه  با دکترامیرشاهی پیرامون برند،(1390)،www.brandmagazine.ir.

    گزارش دومین کنفرانس بین المللی برند،ماهنامه تدبیر، شماره 190،اسفند 1386،صفحه 74-77.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    منابع و مأخذ انگلیسی

    Aaker  D. (2010) Improve your brand I.D, Marketing Review.

    Ahmad z.u,Johnson j.p,Boon l.c(2004) Dose country of origin,matter for Low-Involvement products، Interational Marketing Review,vol.21,no.1 ,pp.102-120.

    Ambler T (2003)Marketing and the Bottom Line: The marketing metrics to pump up cash flow, 2 ed, Pearson Education, Harlow.

    Aligica PD.(2006)Institutional and stakeholder Mapping:Framework for policy Analysis and Institutional change,public organization review,Vol. 6: 79-90.

    Atilgan E,Aksoy S,Akinci S( 2007 )Determinants of the brand equity,Marketing Intelligence and Planning,Vol.23 No.3, pp. 237-248 .

    Chernatony  Leslie(2006) From Brand Vision to Brand Evaluation,M.A.Butterworth-Heinemann.

    Clottey T.A,Collier D.A,Stodnick M( 2008)Drivers of customer loyalty in a retail store environment,Journal of Service Science,Vol.1 No.1, pp. 35-48.

    Davis S.M,(2000) Brand asset management,Driving profitable growth though your brands,Jossey bass Inc:New York.

    Dean D.H(2004) Evaluating Potential Brand Associations Through Conjoint Analysis and Market Simulation,journal of product&brand management,vol.13, No.7,pp.506-513.

    DevasagayamP.Raj,Cheryl‌L.Buff,TimothyW.Aurand,KimberlyM.Judson"(2010)Buildingbrand community membership within organizations: a viable internal branding alternative ,Journal of Product & Brand Management,19/3,210-217.

    Didier Louis,Cindy Lombart (2010) Impact of brand personality on three major relational consequences (trust, attachment, and commitment to the brand,Journal of Product & Brand Management,19/2,114-130.

    Donald T. (2010) Success factors in establishing your brand. Franchising and Licensing Association, Retrieved from http://www.flasingapore.org/info_branding.php.

    Doyle  P. (1990) Building successful brands:The strategic options, Journal of consumer Marketing, Vol. 7 , 5-20.

    Gafarian.v(2006)Branding strategy [serial online];Available from:URL: www. info-tmba.ir/artbank/89. pdf.[Persian].

    Ghodeswar Bhimrao.M.(2008) Building brand identity in competitive markets:a conceptual model, Journal of Product & Brand Management, Vol. 17 No. 1,Emerald Group Publishing Limited, pp. 4-12.

    Gil R.B., Andres  E.F., Salinas  E.M(2007)Family as a source of consumer-based brand equity,Journal of Product & Brand Management, Vol.16 No.3, pp. 188-199.

    Glynn M.S., Motion, J., Brodie  R.J(2007)Sources of brand benefits in manufacturer-reseller B2B relationships, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol.22 No.6, pp. 400-409.

    Haigh  David,(2000) Brand valuation:Measuring your Brand,Chief Executive of Brand Finance  plc ICA-report.may 2000.

    Hao Zhang,Javier Calvo-Amodio, Karl R. Haapala(2013) A conceptual model for assisting sustainable manufacturing through systemdynamics, Journal of Manufacturing Systems.

    Hatch  M.J.,Schultz M.(2001) Are the Strategic Stars Aligned for your Corporate Brand? Harvard Business Review, Vol. 79, No. 2, pp. 128-134.

    Hsieh  A.T, Li C.K(2007) The moderating effect of brand image on public relations perception and customer loyalty,Journal of Marketing Intelligence & Planning, Vol.26 No.1, pp. 26-42.

    Halliday Sue,Kuenzel Sven (2008)Journal of Product & BranManagement ,Vol.17, No.5, pp. 293–304.

    Izidean aburawi, khalid hafeez,(2009)managing dynamics of human resource and knowledge managemenet in organization through system dynamics modeling,  international journal of sciences and techniques of automatic contorol & computer engineering IJ-STA.

    Keller K.(2008) Strategic brand management: Building, Measuring, and Managing.

    Keller  K.L , Lane Kevin , (1993)Conceptualizing,Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity , Journal of Marketing , 51(1) , 1-22 .   

    Keller K.L, Lehamnn D( 2003 ) How do brands create value? Marketing Management , 12(3) , 26 – 31

    Kibira D, Jain S, McLean CR.( 2009)A system dynamics modeling framework for sus-tainable manufacturing In:Proceedings of the 27th annuall system dynamicssociety conference.

    Kiran V.,Karande  K.W. (2002)characteristics and retailer policies on response to retail price promotions: Implications for retailers, Available online 29 March 2002.

    Kim Kyung Hoon. , Kim  Kang Sik. , Kim  Jong Ho.,Kang  Suk Hou. (2008) Brand

    equity in hospital marketing,Journal of Business Research , 61, 75–82.

    Kostelijk Erik (2008)Commentary Identity based marketing: a new balancemarketing paradigm, European Journal of Marketing,Vol. 42, No. 9, pp.907-914.

    Kotler Philip(1991)principals of marketing،prentice-hall,fifth Edition.

    Kotler Philip (2001) Marketing Management, the Millennium Edition, Upper Saddle River, Prentice Hall.

    Kotler Philip,keller, Kevin (2006)Marketing Management, Twelfth Edition, Prentice Hall.

    Lane D.C., Oliva R. (2000) The greater whole: towards a synthesis of system dynamics and soft systems methodology,European Journal of OperationalResearch.

    Laforet Sylvie (2010) managing brands: A contemporary perspective,Mac Graw‐ Hill Education.

    Lee J.S.,Back K.J( 2009) Reexamination of attendee-based brand equity,Tourism Management, pp. 1-7.

    Leuthesser.L.(1995) Brand equity:The halo effect measure, European Journal of Marketing, 29(4), 57-66.

    Lu Jiang,Kadan Joseph,Boatwright Peter(2008) The dirt on bikes: an illustration of CARTmodels for brand differentiation,Journal of Product & Brand Management, vol.17, No.5, pp. 317–326.

    Mangold, Glynn  Miles,Sandra Jeanquart (2007) The Employee Brand: Is Yours

    an All-star?, Journal of Business Horizons Vol. 50 No 5 P.P 423-433.

    Martinez E.,Montaner T., Pina  J. M. (2008) Brand extension feedback- The role of advertising ,Journal of Business Research, 62 (2009), 305-313.

    NISTEP (2007) Report No.100 Science Map 2004,Study on Hot Research Areas (1999-2004) by Bibloimetric Method;Publication Date: Jun. 2007 , http://www.nistep.go.jp/ achiev/ ftx/eng/rep100e/idx100e.html.

    Okoli C.,Pawlowski S.DThe Delphi method as a research tool:an example, design considerations and applications,Information and Management, Vol.42, 2004.

    Olson  E.L (2008)The implications of platform sharing on brand value,Journal of Product & Brand Mnagement , Vol.17 No.4 , pp. 244-253.

    Paluszek  John (2005) Ethics and Brand Value: Strategic Differentiation.

    Pamela L.Alreck,Robert B.Settle. (1999) Strategies For Bulding Consumer Brand Preference,Journal Of Products&Brand Management ,VOL.8 No.2, pp.130-144. Papasolomou Ioanna,Vrontis Demetris(2006)Building Corporate Branding Through Internal Marketing: the Case of the UK Retail Bank Industry, Journal of Product & Brand Management Vol. 15 No 1 P.P 37-47.

    Parment, Anders (2008) Distribution Strategies for Volume and Premium Brands in Highly Competitive Consumer Markets,Journal of Retailing and Consumer Services Vol.15 No.4 P.P 250-265.

    Roulac  S.E. (2006) Brand + beauty + utility = property value, Property Management,Vol.25 No.5, pp. 428-446.

    Rowley J.(2004) Online branding: the case of McDonald’s,British Food Journal, Vol. 106 No. 3, Emerald Group Publishing Limited, pp. 228-237.

    Sagar  Mahim, Deepali Singh, Agrawal  D. P (2006) Framework of Ethical Brand Positioning: A Case Study of Anchor, Journal of Management Research 6(2):72–83.

    Sheth Jagdish N.,Parvatiyar Atul.,Shainesh G(2007) Customer Relationship Management,New Dehli ,TATA McGRAW HILL.

    Shi T., Gill R.(2005)Developing effective policies for the sustainable development of ecological agriculture in China: the case study of Jinshan County with a systems dynamics model,Ecological Economics.

    Simmons,Geoffrey J.(2007)i-Branding: developing the internet as a branding tool,Marketing Intelligence & Planning, Vol. 25 No. 6, 2007, Group Publishing Limited, pp.544-562.

    Simoes C., Dibb (2001)Rethinking the brand concept: new brand orientation,Corporate Communications: An International Journal, Vol. 6 No. 4, pp. 217-24.

    Spector J.M., Christensen D.L., Sioutine A.V., McCormack D. (2001)Models and simulations for learning in complex domains: using causal loop diagrams forassessment and evaluation,Computers in Human Behavior.

    Sterman J. D(2000) Business dynamics: System thinking and modeling for a complex world,Irwin: McGraw-Hill.

    Sun Lucia , Ghiselli Richard F ,(2010) Developing a Conceptual Model of Brand Equity in the Hotel Industry Based on Aaker’s Perspective,Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism , 11,147–161.

    Sweeny  J. , Swait J.( 2008)The Effects of Brand Credibility on Customer Loyalty ,Journal of Retailing and Consumer Services .vol,15. No, 8. pp .179-193.

    Vesel P., Zabkar V. (2009) Managing customer loyalty through the mediating role of satisfaction in the DIY retail loyalty program,Journal of Retailing and Consumer Services, 16 (2009), 396-406.

    Xu  Bill Jing. ,Chan  Andrew, (2010) A conceptual framework of hotel experience and customer-based brand equity some research questions and implications International Journal of Contemporary Hospitality Management , 22(2) , 174-193.

    Yoo B.(2008) Cross-national invariance of the effect of personal collectivistic orientation on brand loyalty and equity, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics , Vol. 21 No.1 , pp.41-57.

    Zeithaml V.A. (1988) Consumer perceptions of price, quality, and value: a meansend model and synthesis of evidence, Journal of Marketing, 52 (3). 2-22.

    Jump up http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910121450

    www.Interbrand.com /Best Global Brands 2007.

    .Jump up http://www.civilica.com/Paper-MIEAC01-MIEAC01_245.html

     



تحقیق در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), مقاله در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), پروژه درباره پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال), رساله دکترا در مورد پایان نامه طراحی مدل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری برند با رویکرد پویایی سیستم(مورد مطالعهصنایع غذایی زرین غزال)

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول
بانک دانلود پایان نامه رسا تسیس