پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان

word
174
2 MB
30727
مشخص نشده
کارشناسی ارشد
قیمت: ۲۲,۶۲۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان

    پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد                                                                          رشته: مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی

    چکیده

       امروزه فناوری اطلاعات بر تمامی حوزه های مختلف زندگی و محیط کسب و کار تاثیر گذار بوده  و موجب تحول ، تسریع و تسهیل امور شده است . این تاثیر بر صنعت گردشگری بعنوان یکی از اشتغالزاترین صنایع دنیا نیز کاملا مشخص است . یکی از ساده ترین راه هایی که می توان توسط آن میزان گردشگران داخلی وخارجی را افزایش داد شناسایی و معرفی نمودن مناطق گردشگری ، امکانات منطقه ، هتل های موجود و ...توسط سایت های مرجع رزرواسیون هتل و یا  مستقیما ازطریق سایت خود هتل ها می باشد .  رزرو اینترنتی دارای  مزایای بسیار زیادی از جمله صرفه جویی در زمان ، کاهش هزینه ، نبود وابستگی به مکان و زمان ، واکنش سریع به شکایت مشتریان و ارائه خدمات بدیع برای مشتریان است . از این رو به بررسی نقش عوامل مهم اعتبار ، اعتماد ، سازگاری و سهولت و سودمندی درک شده برای مشتریان  در تغییر نگرش مشتریان به رزرو اینترنتی هتل و در نهایت  قصد و نیت آنها به انجام این امر می پردازیم .    جامعه آماری این تحقیق مشتریان تمامی هتل های 4 و 5 ستاره  موجود در سطح استان گیلان  می باشد . روش نمونه گیری از نوع غیر احتمالی در دسترس با جامعه نامحدود می باشد که با استفاده از  قراردادن نمونه گیری اولیه ( 30 نفر) در فرمول جامعه نامحدود ، عدد 321 نفر بدست می آید . اعتبار مدل نیز از طریق مدل یابی معادلات  ساختاری ، مورد تأیید قرار گرفته و بر اساس نتایج تحلیل مسیر ارتباط متغیرهای این تحقیق تأیید شده است . نتایج تحلیل آماری این تحقیق با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری نشان میدهد که نگرش و سودمندی درک شده عوامل اصلی مؤثر بر قصد نسبت به رزرو اینترنتی هتل است و متغیرهای اضافه شده اعتماد، اعتبار و سازگاری از طریق نگرش بر نیت استفاده از رزرو اینترنتی هتل تاثیرگذار هستند.

    کلمات کلیدی :  فناوری اطلاعات ، گردشگری الکترونیک ، اعتبار ، اعتماد ، سازگاری

    مقدمه

       با توجه به امکانات و ویژگی های بسیار غنی کشورمان در زمینه صنعت گردشگری[1] ، به کارگیری روش های نوین جذب و نگهداری مشتریان فعلی و در مرحله بعد گسترش تعداد آنها کاملا ضروری به نظر می رسد. امروزه با بهره گیری از فضای اینترنت و به وجود آمدن گردشگری الکترونیکی[2]  ، فناوری اطلاعات[3] و ارتباطات[4] یکی از عناصراساسی گردشگری به شمار می رود و کارآیی این صنعت را افزایش داده است. ( پور فرج و همکاران ؛ 1387 : 47 ) فناوری اطلاعات روش های عمل را در تمامی سازمان ها و  به ویژه در صنعت گردشگری متحول ساخته است. براساس تعریف پپارد فناوری اطلاعات عبارت است از مکانیزم های توانمندسازی که باعث تسهیل در پردازش و جریان اطلاعات درون یک سازمان و بین سازمان ها می شوند، این اطلاعات شامل اطلاعاتی می شود که سازمان ها تولید، استفاده و یا ذخیره می کنند. (Peppard ; 1993 :120) این پدیده باعث می شود که سازمان ها بتوانند فعالیت های درونی و میان سازمانی خود را در سطح منطقه ای و یا جهانی با قدرت بیشتری هماهنگ سازند.  فناوری اطلاعات و صنعت توریسم را می توان دو عاملی دانست که در تشکیل و ایجاد دهکده ی جهانی بیشترین تأثیر را ایفا کرده اند و شاید از این جهت است که با یکدیگرارتباط جدا نشدنی پیدا کرده اند. بازاریابی،ایجاد کانال های توزیع وهمکاری و هماهنگی های میان سازمانی از بیشترین کاربردهای فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری بوده است. فناوری اطلاعات در سال های اخیر تأثیرات دوسویه ای بر صنعت گردشگری داشته است. از سویی قدرت ارتباطی قوی از طریق اینترنت، امکان هماهنگی، کنترل، عملیات بهتر و اطلاع رسانی مناسب را فراهم ساخته است و باعث ایجادفرصت برای سازمان های متکی به کسب وکار الکترونیکی شده و از طرف دیگر تهدیداتی را همچون ایجاد بازارهای جهانی، امکان ازدست دادن سهم بازار، ورود رقبای جدید، معرفی محصولات جانشین متنوع و مانند آن برای سازمان هایی که در استفاده از این تکنولوژی ها دچار تعلل شده اند، ایجاد کرده است . ( عطافر، خزائی پول وپورمصطفی ؛ 1391) در طول دودهه ی گذشته، استفاده از اینترنت دربخش های خاصی ازصنعت خدمات ،از جمله گردشگری که درآن قدرت سایبر بطور مداوم در حال افزایش محبوبیت است از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است . (Buhalis and Law; 2008 :613) اهمیت اینترنت به منزله یک کانال تجاری برای پیداکردن وارائه ی اطلاعات توریستی در مطالعات قبلی به رسمیت شناخته شده است. (Andreu et al. ; 2010:782)  این امر حاکی از این است که مزایای استفاده از اینترنت عملا چشم پوشی از آن را در بازاریابی سازمان های گردشگری غیر ممکن ساخته است. کلید موفقیت استفاده اینترنت در صنعت گردشگری در شناسایی سریع نیازهای مشتری و ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان ، ارائه ی اطلاعات جامع، شخصی و به روز به آنها نهفته است . (; 2003:32 Vich-i-Martorell)  از این رو الگو برداری مناسب از کشورهایی که هم اینک در این صنعت چه از لحاظ تعداد و چه از حیث درآمد از رتبه بندی مناسبی در سطح جهان برخوردار هستند، می تواند مسیررسیدن به موفقیت راتا حد امکان کوتاه و بهینه سازد. البته دراین الگوبرداری ها آنچه مهم است توجه به شرایط درونی کشور و قابلیت های فعلی است و عملکرد تطبیقی بایستی به گونه ای باشد که این راهبردها تأثیر مخربی در  چرخه های اجتماعی، اقتصادی وفرهنگی کشور به همراه نداشته باشد. صنعت گردشگری هماننددیگر عرصه های خدماتی، هرروزه شاهد افزایش رقابت و حضور رقبای جدید است. بطوری که رشد قابل توجه  فعالیت های گردشگری به وضوح نشانگر این است که گردشگری یکی از مهم ترین پدیده های اقتصادی واجتماعی قرن گذشته است. درسال های اخیر ورود هتل های خصوصی با زیربناهای مناسب، رقابت رابسیار محسوس کرده است.درچنین شرایطی که خدمات نسبتایکسانی درکلیه ی  هتل ها ارائه شده وهر خدمت جدیدی به سرعت از سوی رقبا کپی برداری می شود، ایجاد تسهیلات خاص وروابط ویژه بامشتریانی که هتل ها قصد جذب و یا حفظ آنها را دارندگامی مؤثرجهت تداوم حیات سازمان وپیروزی دررقابت است. (; 2012:1017 Bastic and Gojcic)  رزرو اینترنتی[5] با استفاده از تکنولوژی وب و اینترنت  ، مشتریان را قادر می سازد تا فعالیت های توریستی خود را در یک محیط مجازی[6] انجام دهند. تحقیقات انجام شده بر روی پذیرش رزرو اینترنتی از سوی مشتریان، درک عقاید مشتری در مورد استفاده از رزرو اینترنتی را ارتقا می بخشد و نشان می دهد چگونه این عقاید و طرز تفکرها بر رفتار مشتری در مورد استفاده از رزرو اینترنتی تأثیر می گذارند . رزرو اینترنتی از مزایای بسیاری برای مشتریان برخوردار است : صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه، نبود وابستگی به مکان و زمان، واکنش سریع به شکایات مشتریان و ارائه  خدمات بدیع به مشتریان از ویژگی رزرو اینترنتی است. تمامی این مزایا افزایش فعالیت های اینترنتی را از سوی مشتریان به همراه داشته است و طبیعتا مشتریان نیز انتظار افزایش کیفیت خدمات رزرواینترنتی راخواهند داشت. به طوری که با افزایش کیفیت خدمات اینترنتی هتل ها، گردشگران از اینترنت به مثابه یک مکانیزم اصلی جهت رزرو هتل ها و سایر ترتیبات سفر استقبال می کنند. (Rex et al; 2011: 393)

       در بازارهای رشد یافته ی کنونی و در محیط رقابتی موجود، مؤسسات و شرکت های  مختلف از جمله هتل ها به این نتیجه رسیده اند که مشتریان موجود را مبنا قرار دهند. حفظ موفقیت آمیز مشتریان کنونی نیاز به جستجوی مشتریان جدید و ریسک بالقوه آن را کاهش میدهد. همچنین ارتباطات بلندمدت با مشتریان به علت آگاهی آنان، هزینه انجام خدمات را کاهش خواهد داد. در دوره ای که مشتریان حق انتخاب فراوانی دارند، ارائه دهندگان خدمات باید تلاش کنند تا همواره در خاطر مشتری باقی بمانند.هتل ها با استفاده از پیشرفت های فناوری، به این چالش ها پاسخ می دهند، به این ترتیب استراتژی ای را در پیش می گیرند که سعی در راضی کردن مشتریان از طریق ارائه ی خدمات و محصولات بهتر با هزینه کمتر و در زمان مساوی دارد و به این ترتیب ایده رزرو اینترنتی به صورت وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد . ( عطافر، خزائی پول وپورمصطفی ؛ 1391)

       بنابراین تحقیق پیش رو به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات  در صنعت گردشگری به خصوص در مورد موضوع رزرو اینترنتی در بخش خدمات و صنعت هتل داری است و هدف اصلی آن " بررسی تأثیر سودمندی و سهولت درک شده ، اعتبار ، اعتماد ، سازگاری بر نگرش و تمایل به استفاده از رزرو اینترنتی هتل" است.

     

     

     

     

     

     

    1-2 بیان مساله

       امروزه صنعت توریسم به عنوان یکی از اشتغالزاترین صنایع دنیا مطرح می باشد.  توسعه گردشگری اولین گزینه در امر توسعه هر منطقه است و اهمیت آن به اندازه ای  در توسعه اقتصادی - اجتماعی کشورها اهمیت یافته است که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نام نهاده اند . (شاو[7] ؛ 2004) و از آن به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می کنند .( امین بیدختی ، زرگر و نظری ؛1389) صنعت گردشگری تقریباً 11 درصد از تولید  ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده است و برای 220 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده و به 700  میلیون گردشگر در سراسر جهان خدمات ارائه می کند (صلواتی و خانی؛ 1392) و احتمال دارد که این آمار در سال 2020  دو برابر  شود .  ( ماسورا ،  اواردز و  داوسن[8] ؛ 2008) دست اندرکاران صنعت گردشگری از اینترنت بعنوان بازاری برای محصولات و خدماتشان  و همچنین برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می کنند .   )ماسورا ، اواردز و داوسن ؛ 2008 ؛ لاو، لونگ و ونگ[9] ؛ 2004)  درحال حاضر 095/2 میلیارد کاربر اینترنتی درسرتاسر جهان وجود دارند و این آمار گویای رشد 4/480 درصدی از سال 2000 می باشد. (صلواتی و خانی ؛ 1392) اگرچه ایران در دستیابی به اینترنت در خاورمیانه  پیشگام بوده است و تعداد استفاده کنندگان اینترنت از مرز شش میلیون نفر در سال 2005 ،  گذشته است، ( کفاش پور ، رحیم نیا و رحیم زاده ؛ 1390) اما موفقیت  زیادی در توسعه و استفاده از آن در تجارت، به ویژه در صنعت گردشگری، نداشته است . کشور ایران از نظر جاذبه های توریستی در ردیف دهم و از نظر برخورداری از بیشترین تنوع زیستی کره زمین، درردیف پنجم جهان قراردارد، اما از لحاظ جذب توریسم جایگاه بسیار مناسبی به خود اختصاص نداده است (امین بیدختی و نظری ؛  1388) ، تا آنجا که سهم درآمد گردشگری کشور، حدود یک هزارم درآمد جهانی از این صنعت است.  

       یکی ازساده ترین تسهیلاتی که می توان توسط آن میزان گردشگران داخلی وخارجی را افزایش داد شناسایی و معرفی نمودن مناطق گردشگری ، امکانات منطقه ، هتل های موجود و ... توسط      سایت های رزرواسیون هتل ویا مستقیما ازطریق سایت خود هتل ها می باشد. ایجاد تسهیلات خاص و روابط با مشتریانی که هتل ها قصد جذب و یا حفظ آنها را دارند گامی موثر جهت تداوم حیات سازمان و پیروزی در رقابت است . (عطافر، خزائی پول وپورمصطفی ؛ 1391) رزرو اینترنتی با استفاده از تکنولوژی وب  و اینترنت مشتریان را قادر می سازد تا فعالیت های توریستی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند . رزرو اینترنتی دارای مزایای بسیار زیادی از جمله صرفه جویی در زمان ، کاهش هزینه ، نبود وابستگی به مکان و زمان ، واکنش سریع به شکایت مشتریان و ارائه خدمات بدیع برای مشتریان است .در تحقیقی ارائه شده از سایت نظرسنجی  Global Market Insite در سال 2005  عنوان شده است که 69  درصد از کره ای ها ، 65 درصد از انگلیسی ها و چینی ها ، 64 درصد از فرانسوی ها  و 62  درصد از ایتالیایی ها از اینترنت مکان گردشگری خود را انتخاب می کنند . همچنین80 درصد از هتل های اروپا و بیش از 90 درصد از هتل ها دراسترالیا دارای وب سایت هستند و63 درصد از آنها خرید الکترونیکی و 73  درصد از آنها به صورت آنلاین نیازمندی های مشتریان خود را برآورده می کنند . ( پورفرج ، عیسی زاده و چراغی ؛ 1387)  آمار بدست آمده  در کشورآمریکا  نیز  نشان می دهد که  سهم رزرو اینترنتی  از درآمد هتل ها در سال 1999 از  3/1 درصد به  بالای 7 درصد در سال 2003 رسید .  همچنین نتایج  بررسی موسسه اچ تی بی [10] آمریکا نشان داد که در40  درصد سفرهای تجاری و 35 درصد از سفر های تفریحی ، رزرو اتاق از طریق اینترنت انجام می گیرد . (حمیدی زاده و مجرد ؛ 1388) کشور ایران در زمینه رزرو اینترنتی کشوری جوان است و تا رسیدن به سطحی قابل قبول از آن راه درازی در پیش رو دارد . (عطافر، خزائی پول وپورمصطفی ؛ 1391)  

        این تحقیق بدنبال شناسایی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری بخصوص در مورد رزرو اینترنتی در بخش خدمات و صنعت هتل داری در سطح هتل های استان گیلان  است که در آن متغیرهای وابسته ی"نگرش" و " نیت انجام رزرو اینترنتی هتل " بعنوان متغیر اصلی و  متغیرهای  پذیرش فناوری شامل سودمندی ، سهولت استفاده ، اعتبار ، اعتماد و سازگاری ، بعنوان متغیرهای مستقل  در نظرگرفته  شده اند. بعبارت دیگرمی توان گفت : این پژوهش  در پی این است که  مشخص کند : " آیا متغیرهای اعتبار ، اعتماد ،سازگاری ، سهولت و سودمندی درک شده    بر نگرش و تمایل به استفاده از رزرو اینترنتی هتل موثرند ؟ "

     

    1-3  اهمیت و ضرورت تحقیق

       رزرو اینترنتی یکی از مظاهر نوظهور فنآوری اطلاعات است که می تواند مشکلات عمده ای را از سیستم گردشگری حل کند و کمک فوق العاده ای به هتل ها برای افزایش بهره وری و آمادگی برای ورود به بازارهای جهانی کند . توجه روزافزون هتل های بزرگ در کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه به ارائه ی خدمات از طریق کانال های اینترنتی موجب افزایش رقابت در صنعت گردشگری شده  است . رزرو اینترنتی مزیت های مختلفی همچون بهبود کارایی، سرعت و آسانی کار را  به همراه دارد . سیستم های رزرو اینترنتی به همه این امکان را می دهد که سریع و آسان به کارهای خود دسترسی داشته باشند .  ایران در زمینه رزرو اینترنتی کشوری جوان است و تا رسیدن به سطحی قابل قبول از آن ، راه درازی را در پیش رو دارد . ورود فناوری های جدید ،  نیازهای جدیدی را در  پردازش و تبادل داده ها ، ابزارها وزیر ساخت های مناسب و پیاده سازی آنها و نیز نحوه ارائه ی این گونه خدمات نوین گردشگری را مطرح کرده است . از این رو علاقمندی مدیران به دانستن این موضوع که چه عواملی باعث افزایش استفاده از خدماتی نظیر رزرو اینترنتی توسط مشتریان می شود قابل توجیه است. به طور کلی ادراک مشتریان در هر صنعت خدماتی امری مهم به شمار می آید . تحلیل فاکتورها و عواملی که بر گرایش مشتری به شروع استفاده از رزرو اینترنتی تأثیر می گذارند در روند جذب مشتریان جدید به این گونه خدمات بر خط[11] بسیار تأثیرگذار است و همچنین به درک چگونگی حفظ مشتریان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

     

     

     

     

     

    1-4  اهداف پژوهش

    1-4-1 هدف اصلی

       هدف اصلی این تحقیق " بررسی تاثیر سودمندی و سهولت درک شده ، اعتبار ، اعتماد ، سازگاری بر نگرش مصرف کننده  و نیت و انجام به استفاده از رزرو اینترنتی هتل " در سطح هتل های گیلان می باشد .

     

    1-4-2 اهداف علمی

       هدف علمی این تحقیق ، سنجش شاخص های اعتبار ، اعتماد ، سازگاری ، سهولت کاربرد ، سودمندی درک شده بر نگرش و نیت و قصد استفاده ، در  رزرواسیون  اینترنتی هتل ها می باشد .

     

     

    1-4-3 اهداف کاربردی

       هدف کاربردی تحقیق مشخص کردن تاثیر نقش مثبت حضور فعال تر هتل ها  در سایت های رزرو آنلاین هتل و همچنین ایجاد وب گاه و یا ارتقا  وب گاه های موجود هتل ها (از طریق  بهینه سازی وب گاه  ، اطلاع رسانی بهتر و جامع تر وب گاه از طریق نمایش اتاق ها و محیط هتل  ، سریع بالا آمدن سایت ، بهینه سازی امکانات صوتی و تصویری ، ارائه اطلاعات گردشگری شهر و استان و ... ) در جهت  افزایش مشتری و نهایتا  ارائه نتایج به هتل های استان می باشد  .

     

     

    1-5  چارچوب نظری

       چارچوب نظری عبارتست از " شیوه خاصی از نگریستن به زندگی انسان که طی آن، فرضهای خاصی درباره ماهیت واقعیت اجتماعی عرضه می شود"  . ( ببی  ؛ 1384 : 98 ) خلاف تصور عمومی ، نظریه و تحقیق به عرصه هایی مجزا تعلق ندارند ، بلکه مکمل یکدیگرند . نظریه القاء کننده فرضیه ها و در خلال حل یک مساله نظری می تواند موجد افکار بیشتری شود . با این توضیح  که می توان گفت استفاده از نظریه های اندیشمندان در مطالعات جمعیت و جامعه شناسی برای رسیدن به یک چارچوب نظری جامع تر ،که ایجاد کننده فرضیات و ایده های جدید باشد، امری لازم و ضروری است و به محقق کمک شایانی خواهد نمود.

       مدل پذیرش فناوری به طور موفقیت آمیزی در محیط ها و سیستم های مختلف برای بررسی موضوع نیت استفاده از فناوری به کار رفته است . (قربانی زاده و همکاران ؛ 1387: 13) مدل پذیرش فناوری را ،  دیویس براساس تئوری عمل مستدل برای مدل سازی موضوع پذیرش فناوری داده ها  بوسیله کاربران در رساله ی دکترایش معرفی کرده است . ( احمدی و جدیدی ؛ 1390 : 92 ) مدل این تحقیق علاوه بر تأثیر متغیرهای سودمندی و سهولت استفاده (باورهای اصلی در مدل پذیرش فناوری دیویس) ، به بررسی تأثیر متغیرهای اعتبار و اعتماد و سازگاری (میزان برداشت فرد از هماهنگی نوآوری با ارزش های موجود) بر نیت افراد به استفاده از رزرو اینترنتی هتل از طریق تاثیر آنها بر نگرش نیز می پردازد . (عطافر، خزائی پول و پورمصطفی ؛ 1391)

       متغیر های  وابسته" نگرش " و " نیت انجام رزرو اینترنتی هتل " می باشند که به عنوان متغیر اصلی در مدل قرار گرفته اند . متغیرهای کلیدی پذیرش فناوری شامل سودمندی و سهولت استفاده به عنوان متغیرهای کلیدی نیت رزرو اینترنتی هتل در مدل گنجانده شده اند. این مدل پیشنهادی سایر متغیرهای کلیدی از جمله اعتبار، اعتماد و سازگاری را هم به مدل ابتدایی اضافه کرده است. گنجاندن این متغیرها در مدل ، این مدل را به یک مدل منسجم تبدیل می کند. شکل 1-1 مدل تحقیق را نشان می دهد

     

     [1] Tourism Industry

    [2] E-Tourism

    [3] Information Technology

    Communication [4]

    [5] Online reservation

    [6] Virtual environment

    Shaw [7]

    [8] Maswera, Edwards, and Dawson

     [9] Law, Leung and Wong

    [10] HTB (Hotel Traffic Builder)

    [11] Online

    Abstract

     

        Nowadays information technology has influenced on the all  areas of life and business and caused many changes and accelerating and facilitating of affairs .  The impact one of  the tourism industry as one of the world's employments clearly defined . One of the simplest ways that by the amount of domestic and foreign tourists identify and introduce the tourist areas ,  in facilities , available sites squarely the hotel is by booking there . Booking online has numerous   advantages such as saving time, reducing costs, lack of attachment to place and time, quick response to customer complaints and exquisite service for our customers. For this reason we pay  more attention to studying the effects of the important factors in changing of customers attitudes regard to online  reservation and finally their purposes about this matter will be discussed.  The population of this research is the customers of all 4 and 5 star hotels  in Guilan  province and sampling procedures is implausible which by using first sampling  (30) with placement in infinite population / society formula results 321 . The research  clients  are  available in the province are selected using random sampling . Model  through  structural  equation  modeling, path analysis results obtained based on the relationship between the variables of this study are discussed. Statistical analysis of the study will be conducted  using structural equation modeling and the aim of this study was to evaluate factors such as usefulness and clear of understanding for the  customer ,  consumer confidence and the credibility of the hotel and  the  reception  is online hotel booking. 

    Keywords :  information technology, electronic tourism , credibility , reliability , consistency

  • فهرست و منابع پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان

    فهرست:

    فهرست مطالب

             عنوان                                                                                                        صفحه

    چکیده 1

    فصل اول -کلیات تحقیق

    1-1  مقدمه. 2

    1-2 بیان مساله. 5

    1-3  اهمیت و ضرورت تحقیق.. 7

    1-4  اهداف پژوهش... 8

    1-4-1 هدف اصلی.. 8

    1-4-2 اهداف علمی.. 8

    1-4-3 اهداف کاربردی.. 8

    1-5  چارچوب نظری.. 9

    1-6  فرضیات تحقیق.. 10

    1-6-1 فرضیه اصلی.. 10

    1-6-2 فرضیه های فرعی.. 10

    1-7  تعاریف نظری وعملیاتی متغیر های تحقیق.. 11

    1-7 -1 متغیرهای  مستقل.. 11

    1-7-1-1  اعتبار. 12

    1-7-1-2 اعتماد. 12

    1-7-1-3  سازگاری.. 13

    1-7-1-4  متغیر سهولت  درک شده 14

    1-7-1-5  متغیر سودمندی درک شده 15

    1-7-2 متغیرهای وابسته. 16

    1-7-2-1  متغیر نگرش... 16

    1-7-2-2  نیت استفاده 17

    1-8  قلمرو تحقیق.. 18

    1-8-1 قلمرو موضوعی.. 18

    1-8-2 قلمرو مکانی.. 18

    1-8-3 قلمرو زمانی.. 18

    فصل دوم - مروری بر ادبیات تحقیق

    2-1 مقدمه. 20

    بخش اول : مبانی گردشگری الکترونیکی... 22

    2-2 مبانی گردشگری الکترونیکی.. 23

    2-2-1 تعریف گردشگری.. 23

    2-2-2 تاریخچه گردشگری.. 25

    2-2-3 طبقه بندی انواع گردشگر. 27

    2-2-4  وضعیت صنعت گردشگری  ایران. 31

    2-2-5  گردشگری الکترونیک 33

    2-2-6  فروشگاه اینترنتی.. 38

    2-2-6-1  مزایای خرید اینترنتی برای خریداران. 39

    2-2-6-2  مزایای کسب و کار اینترنتی برای فروشندگان. 40

    2-2-6-3  ویژگی سایت های رزرو اینترنتی.. 41

    2-2-6-4  اصول اولیه طراحی سایت های رزرو اینترنتی.. 43

    2-2-6-5  نماد اعتماد الکترونیک... 44

    2-2-6-6  پروتکل  SSL. 46

    2-2-7  رزرو اینترنتی هتل.. 47

    2-2-7-1  مزایای رزرو اینترنتی هتل.. 47

    2-2-7-2  سایت های رزرو اینترنتی هتل.. 48

    بخش دوم : تعاریف متغیرها 50

    2-3  تعاریف متغیرها 51

    2-3-1 متغیر های مستقل.. 52

    2-3-1-1 متغیر اعتبار. 52

    2-3-1-2 متغیر اعتماد. 55

    2-3-1-3  متغیر سازگاری.. 59

    2-3-1-3 -1 نظریه اشاعه نوآوری.. 60

    2-3-1-3 -2 نظریه تجزیه رفتار برنامه ریزی شده 62

    2-3-1-4  متغیر های سهولت  درک شده و سودمندی درک شده 64

    2-3-1-4-1  مدل های پذیرش فناوری.. 66

    2-3-1-4-2 تئوری عمل مستدل (کنش عقلایی)- TTA.. 67

    2-3-1-4-3 تئوری رفتار برنامه ریزی شده - TPB.. 69

    2-3-1-4-4  مدل پذیرش فناوری ( اولیه )- TAM.. 70

    2-3-1-4-5  مدل پذیرش فناوری ( اولیه )- TAM 2. 72

    2-3-2 متغیر های وابسته. 77

    2-3-2-1 نگرش... 77

    2-3-2-1-1  چگونگی تاثیر نگرش  بر رفتار. 79

    2-3-2-1-2 نگرش به خرید آنلاین.. 80

    2-3-2-2 نیت انجام کار. 80

    2-3-2-2-1  نظریه عمل منطقی.. 81

    بخش سوم : پیشینه تحقیق... 83

    2-4 پیشینه تحقیق.. 84

    2-4 -1 پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 84

    2-4-2  پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 88

    فصل سوم  - روش اجرای تحقیق

    3-1 مقدمه. 93

    3-2 روش تحقیق.. 93

    3-3 جامعه و نمونه آماری.. 94

    3-4 ابزار جمع آوری داده ها 95

    3-5 پرسشنامه. 96

    3-6 روایی و پایایی ابزار گرد آوری داده ها 96

    3-6-1 روایی 97

    3-6-2 پایایی.. 97

    3-6-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 98

    فصل چهارم - تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1  مقدمه. 100

    4-2  توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان: 100

    4-2-1  توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 101

    4-2-2 توصیف سن پاسخ دهندگان. 102

    4-2-3  توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان. 103

    4-2-4 توصیف شغل پاسخ دهندگان. 104

    4-2-5 توصیف میزان تسلط به کامپیوتر پاسخ دهندگان. 105

    4-2-6 توصیف میزان دسترسی به اینترنت پاسخ دهندگان. 106

    4-3  توصیف متغیر های تحقیق.. 107

    4-3-1 توصیف متغیر اعتبار. 107

    4-3-2 توصیف متغیر اعتماد. 108

    4-3-3 توصیف متغیر سازگاری.. 109

    4-3-4 توصیف متغیر سهولت درک شده 110

    4-3-5 توصیف متغیر سودمندی درک شده 111

    4-3-6 توصیف متغیر نگرش... 112

    4-3-7 توصیف متغیر نیت استفاده 113

    4-4  بررسی مدل تحقیق.. 114

    4-4-1  بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد. 114

    4-4-2  بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری.. 115

    4-4-3   بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق.. 115

    4-5   آزمون فرضیه ها 117

    فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1  مقدمه. 122

    5-2 نتایج آمار توصیفی.. 122

    5-2-1 توصیف پاسخ دهندگان. 122

    5-2-2  توصیف متغیر اعتبار. 123

    5-2-3  توصیف متغیر اعتماد. 123

    5-2-4  توصیف متغیر سازگاری.. 123

    5-2-5  توصیف متغیر سهولت درک شده 123

    5-2-6  توصیف متغیر سودمندی درک شده 124

    5-2-7  توصیف متغیر نگرش... 124

    5-2-8  توصیف متغیر نیت استفاده 124

    5-3  آزمون فرضیه های تحقیق.. 125

    5-4 نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 127

    5-5 پیشنهادات  تحقیق.. 128

    5-6 پیشنهادات آتی.. 130

    5-7 محدودیت های تحقیق.. 131

    فهرست منابع و مآخذ

    منابع فارسی : 133

    منابع غیر فارسی : 138

    پیوست

    پیوست 1 : خروجی های نرم افزار. 146

    پیوست 2 : آلفای کرونباخ تحقیق.. 149

    پیوست 3 : پرسشنامه. 153

    منبع:

    منابع فارسی :

    1) آذربایجانی ، مسعود ، سالاری فر، محمد رضا ، عباسی ، اکبر ، کاویانی، محمد و موسوی اصل ، سید مهدی ، ۱۳۸۵ ، روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی تهران ، 1 ، تهران، انتشارات  سمت

    2) احمدی ، عبادالله  و جدیدی، اکبر ،  رابطه ی پیچیدگی اینترنت بر سهولت کاربرد و سودمندی ادراک شده ی اینترنت در بین مدیران مدارس ،  رهیافتی نو در مدیریت آموزشی ، 1390 ، 2 ، 3  ،  89-106

    3) امین بیدختی ، علی اکبر ، زرگر ، سید مجتبی  و نظری ، ماشاالله ، آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری، مطالعات مدیریت راهبردی  ، 1389 ، 3 ، 49 – 68

    4) امین بیدختی ، علی اکبر و نظری ، ماشاالله ، نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری ، چشم انداز مدیریت ، 1388 ، 32 ، 49 – 68

    5) ببی ، ارل ، 1384 ،  روش های تحقیق در علوم اجتماعی، فاضل ، رضا  ، 1، تهران ، انتشارات سمت

    6) بمانیان ، محمدرضا ، پورجعفر، محمدرضا و محمودی نژاد ، هادی ، ارائه مدل پیشنهادی جهت پیاده سازی گردشگری الکترونیک در راستای اصلاح الگوی مصرف منابع گردشگری هدف در طرحهای توسعه گردشگری روستایی ( بررسی تطبیقی و ارائه مدل پیشنهادی با توجه به شرایط معاصر ایران ) ، فصلنامه مدیریت شهری ، 1388 ، 23 ،  71-88

    7) بهبودی ، مهدی ، عابدینی ، امیر و جلیلوند ، مرضیه ، پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانکهای ایرانی ، مدیریت بازاریابی ، 1392 ، 18، 21-46

    8) بهنر،  ج  و وانک ، م . ،  ۱۳۸۴ ، نگرش ها و تغییرآنها، مهداد ، علی،  تهران ، انتشارات جنگل

    9) پروانه ، بهروز ، عامری سیاهویی ، حمید رضا  و تقوی گودرزی ، سعید ، گردشگری الکترونیک راهکاری نوین در توسعه کانون های شهری استان هرمزگان ( مطالعه موردی شهر فین) ، فصل نامه جغرافیایی چشم انداز زاگرس ، 1388 ، 2 ، 89-108

    10) پورفرج ، علیرضا ، عیسی زاده روشن ، یوسف و چراغی ، کبری ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، صنعت گردشگری و رشد اقتصادی ، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین ، 1387 ، 13 ،  46-66

    11) پورکاظمی ، محمد حسین و رضایی ، جواد ، بررسی کارایی صنعت گردشگری با استفاده از روش های ناپارامتری ( ایران و کشوهای منطقه ) ، پژوهش های اقتصادی ، 1385 ، 6 ،3  ،281-302

    12) ترکان ، هاجر و کجباف ، محمد باقر ، نگرش چیست  ؟ ، فصلنامه توسعه علوم فناوری ، 1387، 1، 1 ، 49-54

    13) حافظ نیا، محمد رضا ، 1384 ، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی(چاپ یازدهم)، ، تهران ، سازمان مطالعه و کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)

    14) حسنی، فرنود ،  مقدمه ای بر گردشگری الکترونیک، کارکردها، چالش ها و قابلیت های توسعه ، عصر فناوری اطلاعات ، 1388 ، 52 ، 99 -103

    15) حمیدی زاده ، محمد رضا و مجرد ، فایق ، ارزیابی تطبیقی وب گاه هتل های لوکس بر اساس مدل c7 در بازاریابی اینترنتی : مطالعه موردی ایران ، ترکیه و امارات ، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین ، 1387-1388 ، 4 ، 15و16 ، 212-237

    16) حیدریه ، سید عبدالله ، سید حسینی ، سید محمد و شهابی ، علی ، شبیه سازی مدل پذیرش فناوری در بانکداری ایران با رویکرد پویایی شناسی سیستم (مورد مطالعه بانک رفاه) ، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری ،1392  ، 1 ،  67-98

    17) خاکی ، غلامرضا ، 1382 ، روش تحقیق در مدیریت ، تهران ، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

    18) خاکی ، غلامرضا ، 1384 ،  روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی  (چاپ دوم( ، تهران، نشر بازتاب (چاپ دوم )

    19)  دیواندری ، علی  ، عابدی   ، احسان و ناصرزاده ، سید محمد رضا ، ارائه ی مدل مفهومی برای تبیین عوامل کلیدی مؤثر بر کیفیت  سیستم های ارائه دهنده ی خدمات بانکداری اینترنتی )پیمایشی پیرامون بانک ملت(  ، مدیریت فناوری اطلاعات ، 1392 ، 5،1 ، 19 -36     

    20) رخشانی نسب ، حمید رضا و ضرابی ، اصغر ، چالش ها و فرصت های توسعه اکوتوریسم در ایران ، فصلنامه فضای جغرافیایی ، 1388،   9،  41-55

    21) روحانی ، سعید و زارع رواسان ، احد ،  شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر ارتقاء گردشگری الکترونیکی در ایران ، مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری ، 1392 ، 2 ، 5 ، 184- 206

    22) سکاران ، اوما ، 1388 ، روش های تحقیق در مدیریت  (چاپ ششم(  ، صائبی ، محمد  و شیرازی ، محمود ، تهران ، انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیرت و برنامه ریزی

    23) سورین، ورنرجی و تانکارد ، جیمز دبلیو ، 1381 ، نظریه های ارتباطات، دهقان ، علیرضا ، تهران ،  مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران

    24) سید جوادین ، سید رضا و یزدانی ، شمسی ،  بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی  ) مطالعه موردی بانک سامان) ، دانش مدیریت ، 1384 ، 70 ، 45-61

    25) سید نقوی ، میر علی و شکیبا جمال آباد ، غدیر ، مولفه های مؤثر بر اعتماد گردشگران در حوزه گردشگری الکترونیک ، فصلنامه علمی  پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری ، 1392 ، 8 ، 21 ، 1 -27

    26) شریفی ، حسن پاشا ، 1372 ، اصول روان سنجی و روان آزمایی ، 1372  ، تهران ، انتشارات رشد

    27) شیخ شعاعی ، فاطمه و علومی ، طاهره ، بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط کتابداران توسط کتابداران کتابخانه های کتابخانه های دانشکدههای فنی دانشگاه های دولتی شهر تهران ، کتابداری و اطلاع رسانی  ، 1386 ، ۱۰ ،3 ، 9-34

    28) صدر موسوی ، جواد ، ارزیابی وضعیت تسهیلات گردشگری استان آذربایجان شرقی از  دیدگاه گردشگران ،پژوهش های جغرافیایی انتشارات دانشگاه تهران ، 1386،61 ، 129-144

    29) صلواتی ، شهرام و خانی ، ناصر ، سازگاری با تجارت الکترونیکی در صنعت هتل داری ایران ، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری ، 1392 ، 8 ، 21 ، 167 – 187

    30) صیدایی ، سید اسکندر و هدایتی مقدم ، زهرا ، نقش امنیت در توسعه گردشگری ، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی-  واحد شوشتر ، 1389 ، 4 ، 8 ، 97 -110

    31) عطافر، علی ، خزائی پول ، جواد و پور مصطفی ، مهدی ،  عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ،  فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری ، 1391 ، 18 ، 131-156

    32) قربانی زاده ، وجه الله ، دلجو ، غلامحسین و امیری ، آرین ، عوامل مؤثر بر پذیرش سامانه مدیریت شهری تهران (137) توسط شهروندان ،  فصلنامه مدیریت شهری ، 1387 ، 22 ،   7-22

    33) قره بیگلو ، حسین و شادی دیزجی ، بهنام ، بررسی تاثیر بازاریابی اینترنتی بر میزان عملکرد توریسم ( مطالعه موردی : آژانس های مسافرتی و جهانگردی استان آذربایجان شرقی )، فصلنامه فضای گردشگری ، 1390، 1 ،1 ، 145 - 161

    34) کاظمی ، مهدی ، 1387 ، مدیریت گردشگری ، تهران ، انتشارات سمت

    35) کاظمی، مصطفی، فیاضی، مرجان و میرزاده ، ملیحه ،  موانع استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ایران ، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین ، 1384 ، 2 ، 49 -66

    36) کریمی ، یوسف ، 1379 ، نگرش و تغییر نگرش ، تهران ، موسسه نشر ویرایش

    37) کریمی ، یوسف ، 1384 ، روانشناسی اجتماعی (نظریه ها، مفاهیم و کاربردها)، تهران ، انتشارات ارسباران

    38) کفاش پور ، آذر ، رحیم نیا ، فریبرز و نبی زاده ، طاهره ، ارزش درک شده و نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنتی ، دو فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین ، 1390 ،  1 ، 3 ، 79 – 98

    39) کفاشان ، مجتبی ، کاربرد نظریه های پذیرش فناوری در ارزیابی فناوری های اطلاعاتی کتابخانه ها : رویکردی متن پژوهانه ،  فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی ، 1389  ، 13 ، 4 ، 193 - 218         

    40) کلانتری  ، عبدالحسین  و فرهادی ، محمد ، جوانان و مصرف گردشگری ، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ، 1387 ، 1 ، 2 ، 159-191

    41) کیهانی حکمت ، رضا ، صنعت جهانگردی وجاذبه های گردشگری استان همدان ، فصلنامه پژوهشی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، 1382 ، 9 ، 30 ، 78 - 92

    42) لامزدن ، لس ، 1387 ، بازاریابی گردشگری ، دکتر ابوالفضل تاج زاده نمین ،  تهران ، دانشگاه پیام نور

    43) لشکری ، نعیمه و علاءالدینی ، پویا ، ارزیابی خدمات گردشگری اینترنتی در ایران ، مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی ، 1391 ،7 ، 14 ، 1-22

    44) محلاتی ، صلاح الدین ، 1380 ، در آمدی بر جهانگردی ، تهران ، انتشارات  دانشگاه شهید بهشتی

    45) مرادی ، مریم ، 1385 ، مدیریت گردشگری اصول ، مبانی و مفاهیم کاربردی ، مشهد ، انتشارات آستان قدس رضوی

    46) موغلی ، علیرضا ، پذیرش بانکداری الکترونیک در بین مشتریان بانکهای شهر شیراز، فصلنامه علوم مدیریت ایران ، 1386 ، 2 ، 7 ، 81- 98

    47) نوروزی ، محمد رضا  و سریع القلم ، نرگس ، اعتماد در تجارت الکترونیک ، ماهنامه اجتماعی ، اقتصادی ، علمی و فرهنگی کار و جامعه ، 1388 ، 110 ، 100 -109

    48) یعقوبی ، نورمحمد و شاکری ، رویا ، مقایسه تحلیلی مدل های پذیرش فناوری با تأکید بر پذیرش بانکداری اینترنتی ، فصلنامه علوم مدیریت ایران ،1387  ،  3، 11 ، 21-44

    49) یغمایی ، فریده و شیرازی، منوچهر،  بررسی تمایل کاربران سیستم اطلاعات بیمارستانی  نسبت به استفاده ازاین سیستم براساس مدل اشاعه نوآوری دربیمارستان رازی اهواز، مدیریت  سلامت ، 1390، 14، 46 ، 11-20

     

     

     

     

     

    منابع غیر فارسی :

    50) Adams, D.A. , Nelson , R.R. &  Todd , P.A. ,  Perceived usefulness, ease of use, and usage of information technology : A replication , Mis Quarterly , 1992, 16 , 2 , 227-247

    51) Aderonke, A.A. & Charles , A.K. , An Empirical Investigation of the Level of Users  Acceptance of E-Banking in Nigeria , Journal of Internet  Banking and Commerce , 2010 , 15 , 1 , 2-13

    52) Agarwal , R.  & Karahanna , E. , Time flies when you’re having fun : cognitive absorption and beliefs about information technology usage , MIS Quarterly , 2000 , 24 , 4 , 665-694

    53) Ajzen , Icek  &  Fishbein , Martin ,  The prediction of behavior from attitudinal  and normative variables ,  Journal of Experimental Social Psychology 1970 , 6 , 4 , 466–487

    54) Ajzen , Icek ,  The theory of planned behavior , Organizational Behavior and Human Decision Processes ,1991, 50 , 2 , 179–211

    55) Alam , S. S. & Yasin , N. M. , What Factors Influence Online Brand Trust: Evidence from Online Tickets Buyers in Malaysia , Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research , 2010 , 5 , 3 , 78-89

    56) Albadvi, Amir , & Saddad , Ghazaleh , Web Site Evaluation of Iranian Tourism and Hospitality Organizations: An E-Commerce Web Site Features Model , Journal of Hospitality Marketing & Management,  2012, 21 ,2 , 155-183

    57) Al-Gahtani , Said S. , Modeling the electronic transactions acceptance using  an extended technology acceptance model , Applied Computing and Informatics , 2011 , 9 , 1 , 47-77

    58) Al-Gahtani , Said S. , The applicability of TAM outside North America: An empirical test in the  United Kingdom , Information Resources Management Journal , 2001 , 14 , 3 , 37-46

    59) Amoako-Gyampah , K. &  Salam , A. F. , An extension of the technology  acceptance model in an ERP implementation environment , Information  & Management , 2004 , 41,  6 , 731-745

    60) Andreu , L. , Joaquin, A. , Bigne , J.E. & Mattila , A.S. , An analysis of ebusiness adoption and its impact on relational quality in travel agency supplier relationships , Tourism Management , 2010 , 31, 6 , 777-787

    61) Barnes, D. & Hinton , M. , Developing a framework to analyse the roles and relationship of online intermediaries , International Journal of Information Management , 2007 ,  27, 2 , 63-74

    62) Bastic, M. & Gojcic , S. , Measurement scale for eco-component of hotel service   quality , International Journal of Hospitality Management , 2012 , 31, 3 , 1020-1012

    63) Buhalis , Dimitrios , 2003 ,  Etourism : Information Technology for Strategic Tourism Management , London : Financial Times Practice Hall

    64) Buhalis , Dimitrius & Law , Rob , Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet - the state of etourism research , Tourism Management ,2008 ,29 ,4, 609- 623

    65) Buhalis, D. &  Zoge, M.  , The strategic impact of the Internet on the tourism industry , Information and Communication Technologies in Tourism, 2007, 11, 481-492

    66) Büyüközkan , G.  & B. Ergün , Intelligent System Applications in Electronic Tourism , Expert Systems with Applications , 2011, 38 ,6 , 6586- 6598

    67) Chang , Hsin Hsin & Wong , Kit Hong , Adoption of e-procurement and participation of e-marketplace on firm performance: Trust as a moderator , Information & Management , 2010 , 47, 5-6, 262-270

    68) Chen , L. , Gillenson, M.L. &  Sherrell , D.L. , Enticing online consumers: An extended technology acceptance perspective , Information & Management ,2002 , 39 , 8 , 705-719

    69) Chen , Y.  , Lou , H.  &  Luo , W. , Distance learning technology adoption: a motivation perspective, The Journal of Computer Information Systems , 2002 , 42 , 2 ,  38-43

    70) Chen , Y. H. & Barnes , S. , Initial Trust and Online Buyer Behavior , Industrial Management & Data Systems , 2007, 107, 1,21-36

    71) Chen, H. , Zeng, D. , Atabakhsh, H. , Wyzga , W. & Schroeder, J . , COPLINK: managing law enforcement data and knowledge, Communications of the ACM, 2003 , 46 , 1 , 28-34

    72) Conner ,  M. & Armitage  , C.J.  , Extending the theory of planned behavior : A review and avenues for further research  , Journal of Applied Social Psychology , 1998 ,  28 ,15 , 1429-1464

    73) Constantinides, Efthymios , Effects of web experience on consumer choice : a multicultural approach , Internet Research , 2010 , 20 , 2, 188-209

    74) Davis ,  F.D.  , Perceived usefulness, perceived ease of use and user acceptance of information technology ,  MIS Quarterly, 1989 , 13, 3 , 319- 340

    75) Davis , Fred D. , Bagozzi, Richard P. & Warshaw , Paul R. , User acceptance of computer technology: A comparison of tow theoretical models , Management Science , 1989 , 35, 8 , 982-1003

    76) Davis , Fred D. , User acceptance of information technology : system characteristics , user  perceptions and behavioral impacts , International Journal of Man–Machine Studies , 1993 , 3, 38 , 475-487

    77) Erdem , T. and Swait , J. , Brand credibility, brand consideration , and choice , Journal of Consumer Research , 2004 , 31 , 1 ,  191-198

    78) Eriksson , Kent , Kerem , Katri & Nilsson , Daniel , Customer acceptance of internet banking in  Estonia , International Journal of Bank Marketing , 2005 ,  23 , 2 , 200-216

    79) Errol  , E. Joseph &  Bruce , E. Winston , A correlation of servant leadership, leader trust, and organizational trust , Leadership & Organization Development Journal , 2005 , 26  , 1 , 6-22

    80) Fishbein , M. &  Ajzen , I. , 1975 ,  Belief, attitudes, intention and behavior : An introduction to theory and research , USA , Massachuset : Addison- Wesley Pub

    81) Flavian , C. , Guinaliu , M. & Gurrea , R. , The role played by perceived usability , satisfaction and consumer trust on website loyalty  , Journal of Information and Management , 2006 , 43, 1 , 1-14

    82) Gawronski , B. , Editorial : attitudes can be measured ! But what is an  attitude? , Social Cognition , 2007,  25, 5 , 573-581

    83) George, J.F. , The theory of planned behavior and internet purchasing , Internet Research , 2004 , 14 , 3 , 198-212

    84) Goles , Tim , Lee , Sang jun , V.Rao , Srinivasan & Warren, John , Trust violations in electronic commerce : customer concerns and reactions , Journal of Computer Information Systems , 2009  , 49 , 4 , 1-9

    85) Gummerus , J. , Liljander, V. , Pura , M.  & Van Riel , A. , Customer loyalty to content-base web sites : the case of an online health care service ,  Journal of Services Marketing , 2004 ,18 , 3 , 175-186

    86) Ha , H. Y. ,  Factors influencing consumer perceptions of brand trust online ,  Journal of  Product & Brand Management , 2004 , 13 , 5 , 329-342

    87) Hanudin , A. , Supinah, R . , Aris M.M., & Baba , R.  ,Receptiveness of Mobile Banking by Malaysian Local Customers in Sabah: An Empirical Investigation  , Journal of Internet Banking and Commerce , 2012 , 17 , 1 ,1-12

    88) Harrison , D.A., Mykytyn  , P.P. &  Riemenschneider , C.K. , Executive decisions about adoption of information technology in small businesses: Theory and empirical test , Information Systems Research , 1997, 8  , 2 , 171-195

    89) Hashim , N. H. , Murphy, J. , Purchase , S.  & O'Connor , P. , Website and email adoption by Malaysian hotels. International Journal of Hospitality Management , 2010 , 29 ,1  , 194-196

    90) Hsu, H. C. & Wang , C. H. , A Study of E-trust in Online Auctions , Journal of Electronic Commerce Research , 2008 , 9 , 4 , 201-226

    91) Hu , P.J., Chau, P.Y.K. , Sheng , O.L.R. & Tam , K.Y. , Examining the technology acceptance model using physician acceptance of telemedicine technology , Journal of Management Information Systems ,1999 , 16, 2 , 91-112

    92) Jiyoung. K.,Byoungho,J. & Jane , L. S. , The role of etail quality , e-satisfaction and e-trust in online loyalty development process , Journal of Retailing and Consumer Services , 2009 , 16 , 4 , 239-247

    93) Karahanna , E. , Straub , D.W. &  Chervany, N.L. , Information technology adoption across time: A cross-sectional comparison of pre-adoption and post-adoption beliefs , MIS Quarterly , 1999 , 23 , 2 , 183-213

    94) Kasana , J. & Chaudhary , N. , A Comparative study of eBay and Amazon in Online Shopping , International Research Journal Commerce arts science , 2014 , 5 , 2 , 263-275

    95) Kelly , B. & Mcgraw , B. , successful management in the virtual office, Journal of Technology  in Human Services , 1995 , 2/3 , 17

    96) Kim, T. G . , Lee, J. H. & Law, R. , An empirical examination of the acceptance behaviour of hotel front office systems: An extended technology acceptance model, Tourism Management , 2008  , 29 , 3  , 500-513

    97) Klopping, I. M. &  Mckinney , E. ,  Extending the technology acceptance model and the task-technology fit model to consumer e-commerce , Information Technology, Learning , and  Performance Journal , 2004 , 22 , 1 , 35-48

    98) Koenig-Lewis ,  Nicole , Palmer, Adrian  & Moll, Alexander , Predicting young consumers' take up of mobile banking services  , International Journal of Bank Marketing , 2010 , 28 , 5 ,  410-432

    99) Koenig-Lewis , N. , Palmer , A.  &  Moll , A. , Predicting young consumers’ take up of mobile banking services , International Journal of Bank Marketing , 2010 , 28 , 5 , 410-432

    100) Law , Rob ,Qi , Shanshan & Buhalis , Dimitrius , Progress in tourism management: A review of website evaluation in tourism research , Tourism Management , 2010 , 31 ,3, 297- 313

    101) Law, R.  & Cheung , C. , A study of the perceived importance of the overall website quality of different classes of hotels ,  International Journal of Hospitality Management , 2006 , 25 , 3 , 525-531

    102) Law, R., Leung, K., & Wong, J. ,  The impact of the Internet on travel agencies , International Journal of Contemporary Hospitality Management , 2004 ,16, 2 , 100-107

    103) Lederer, A.L. , Maupin , D.J. , Sena , M.P.  &  Zhaung, Y. , The technology acceptance model and the world wide web , Decision Support Systems , 2000, 29, 3 , 269-282

    104) Legris, P., Ingham , J.  &  Collerette , P.,  Why do people use information technology? A critical review of the technology acceptance model , Information & Management ,  2003 ,40 , 3, 191-204

    105) Li , Li  &  Buhalis , Dimitrios , E-Commerce in China : The case of travel ,  International Journal of Information Management , 2006 , 26 , 2 , 153-166

    106) Liker, J.K. &  Sindi , A.A. , User acceptance of expert systems: A test of the theory of reasoned action , Journal of Engineering and Technology Management , 1997, 14, 2 , 147-173

    107) Limayem, M. ,  Khalifa, M. &  Frini , A. ,  What makes consumers buy from internet? A longitudinal study of online shopping , IEEE Transactions on Systems , Man , and Cybernetics - part A: Systems and Humans , 2000 , 30 , 4 , 421-432

    108) Lin , H.F. , Predicting consumer intentions to shop online: An empirical test of competing theories , Electronic Commerce Research and Applications , 2007 , 6, 4 , 433-442

    109) Luarn , P. &  Lin , H. H. ,  Toward an understanding of the behavioral intention to use mobile banking , Computers in Human Behavior , 2005, 21,6 , 873-891

    110) Madden , T.J. , Ellen, P.S.  & Ajzen, I. , A comparison of the theory of planned behavior and the theory of reasoned action , Personality and Social Psychology Bulletin , 1992 ,18 ,3 ,3-9

    111) Maswera , T. , Dawson , R. & Edwards , J. , E-commerce adoption of travel and tourism organisations in South Africa, Kenya , Zimbabwe and Uganda , Telematics and Informatics , 2008 , 25 , 3 , 187-200

    112) Maswera, T. , Edwards , J.  & Dawson , R. , Recommendations for e-commerce systems in the tourism industry of sub-Saharan Africa , Telematics and Informatics , 2009 , 26 ,1 , 12-19

    113) Mathieson , K. , Predicting user intentions: Comparing the technology acceptance model with the theory of planned behavior , Information Systems Research , 1991 , 2 , 3 , 173-191

    114) Mathwick , C. ,  Malhotra, N. &  Rigdon , E. , Experiential value  conceptualization measurement and application in the catalog and internet shopping environment , Journal of Retailing , 2001 , 77, 1 , 39-56

    115) McKnight , D.H. & Chervany , N.L. , What trust means in e-commerce  customer relationships: an interdisciplinary conceptual typology , International Journal of  Electronic Commerce , 2002 , 6 , 2 ,  35-59

    116) Mill , Robert Christie   & Morrison  , Alastair M.  , 1992 , The tourist System : An Introductory Text , 2nd ed. , London , Englewood cliffs : Prentice - Hall

    117) Moon , J.W. &  Kim , Y.G. , Extending the TAM for a world wide web context , Information & Management , 2001 , 38 , 4 , 217-230

    118) Morris , M.G. &  Dillon , A. , How user perceptions influence software use , IEEE Software , 1997 , 14 , 4 , 58-65

    119) Musante , M. D. , Bojanic , D. C.  & Zhang , J. J. ,  An evaluation of hotel website attribute utilization and effectiveness by hotel class , Journal of Vacation Marketing , 2009 , 15 , 3 ,  203-215

    120) Ngai , E.W.T. , Chau , D.C.K. , Poon ,  J.K.L. , Chan, A.Y.M. , Chan B.C.M. & Wua , W.W.S. , Implementing an RFID - based manufacturing process management system: Lessons learned and success factors , Journal of Engineering and Technology Management , 2012 , 29, 1 , 112-130

    121) Pan, C. C. , Sivo, S. &  Brophy , J. , Students’ attitude in a web-enhanced hybrid course: a structural equation modeling inquiry , Journal of Educational Media and Library Sciences, 2003 , 41 , 2 , 181-194

    122) Peppard , Joe , 1993 , IT Strategy for Business, London , Pitman

    123) Pikkarainen , T., Pikkarainen, K., Karjaluoto, H. &  Pahnila , S. , Consumer acceptance of online banking: An extension of the technology acceptance model , Internet Research , 2004 , 14, 3 , 224-23

    124) Poon , W. C.  &  Low , K. L. T. , Are Travellers Satisfied with Malaysian Hotels? , International Journal of Contemporary Hospitality Management , 2005, 17 , 3 , 217-227

    125) Ratnasingam , Pauline , Customer’s Trust Indicators in the Online Hotel Booking Decision , International Journal of Business, Humanities and Technology , 2012 , 2 , 2 , 192-198

    126) Rex S. T, Charles F. D. & Peter, R. , Travel Planning : Searching for and Booking Hotels on the Internet , Cornell Hospitality Quarterly , 2011 , 25, 4 , 388-398

    127) Ribbinik , D. , Van Riel , A., Liljander , V.  & Streukens, S. , Comfort your online customer : quality, trust and loyalty on internet, Managing Service Quality, 2004 , 14 , 6 , 446-456

    128) Rodgers, Waymond , Negash, Solomon &   Suk , Kwanho  ,The Moderating Effect of On-line Experience on the Antecedents and Consequences of On-Line Satisfaction , Psychology & Marketing , 2005, 22 ,4 , 313-331

    129) Roger , C. Mayer & James, H. Davis , An Integrative Model Of Organizational Trust , Academy of Management Review , 1995 , 20 , 3, 709-734

    130) Rogers, Everett M. & Chaffee , Steven H. , Communication as an Academic Discipline: A Dialogue, Journal of Communication , 1983 , 33 , 3, 18-30

    131) Rogers, Everett M. , Complex Adaptive Systems and the Diffusion of Innovations , The Innovation Journal : The Public Sector Innovation Journal ,2005 , 10 , 3 , 1-26

    132) Rose , G. &  Straub , D. , Predicating general IT use : Applying TAM to the Arabic world , Journal of Global Information Management , 1998 , 6 , 3 , 39-46

    133) Schiffman , L. G. &  Kanuk , L. L. , 1997 , Consumer Behavior (6th Ed) , USA ,  New Jersey: Prentice Hall

    134) Schlosser , A.E. , Shavitt , S. & Kanfer, A. , Survey of Internet user’s attitudes toward Internet advertising, Journal of Interactive Marketing ,1999 ,13,3,34-54

    135) Shah Alam , Syed & Yasin Norjaya Mohd,  What factors influence online brand trust  : evidence from online tickets buyers in Malaysia , Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research , 2010 , 5 , 3 , 78-89

    136) Shaw, G. & Williams. M. A. , 2004 , Tourism and tourism space , London , SAGE publications

    137) Shih , Ya-Yueh &  Fang , Kwoting  , The use of a decomposed theory of planned behavior to study Internet banking in Taiwan , Internet Research , 2004 , 14 , 3 , 213-223

    138)  Shima , Soyeon , Eastlicka, Mary Ann, Lotza , Sherry L. &  Warringtona , Patricia , An online prepurchase intentions model: The role of intention to search: Best Overall Paper Award—The Sixth Triennial AMS/ACRA Retailing Conference , Journal of Retailing ,2001 , 77, 3, 397-416

    139) Sigurdsson Kvikne , Theodor , 2013, An Investigation of Consumer Behavior on Websites for Members of Historic Hotels in Norway, Located in Rural Areas: Website Factors that Could Affect Web-revenue , Norway , University of Stavanger

    140) Sigurosson , Valdimar ,2013 , Online Marketing & Travel Agencies : Development stages of websites and the use of web metrics , Reykjavík University - School of Business

    141) Sparks , Beverley  & Browning , Victoria , The impact of online reviews on hotel booking intentions and perception of trust , Queensland university of technology – Tourism Management  , 2011 , 32 , 1310 – 1323

    142) Szajna , B. , Empirical evaluation of the revised technology acceptance model , Management Science , 1996 , 42 ,1,  85-92

    143) Tan , M . &  Teo , T.S.H. , Factors influencing the adoption of Internet banking , Journal of the Association for Information Systems, 2000, 1 , 1 ,1-42

    144) Tan , M. & Teo , T. , Factors influencing the adoption of internet banking , Journal of the Association for Information Systems , 2000, 1 , 1,  22-38

    145) Taylor, Sh. E. ,  Peplau, L. A. &  Sears , D. O. , Social Psychology (11th Ed) ,2003 , USA , New Jersey : Pearson Education,  Upper Saddle River

    146) Taylor, Shirley &  Todd , Peter, Understanding information technology usage: A test of competing models , Information systems research ,1995 ,  6,2 , 144-176

    147) Tornatzky , L.G. &  Klein , J. K. , Innovation characteristics and innovation adoption implementation : a Meta-Analysis of  findings , IEEE Transactions on Engineering Management , 1982 , 29 , 1, 28-45

    148) Vallerand, R.J., Pelletier, L.G. , Deshaies , P. , Cuerrier , J.P. &  Mongeau , C., Ajzen and fishbein’s theoey of reasoned action as applied to moral behavior : A confirmatory analysis , Journal of Personality and Social Psychology , 1992 , 62 , 1 , 98-109

    149) Venkatesh , V.  &  Davis , Fred D.  ,  A theoretical extension of the  technology   acceptance model: Four longitudinal field studies , Management Science , 2000 , 46 , 2 , 186-204

    150) Venkatesh, V. , Morris, M.G., Davis, G.B. &  Davis, F.D. , User acceptance of information technology: Toward a unified view , MIS Quarterly , 2003 , 27, 3, 425-478

    151) Vich-i-Martorell , Gabriel Angel , The internet and tourism principals in the Balearic Islands , Tourism and Hospitality Research , 2003 , 25, 25-44.

    152) Vijayasarathy, L.R.  , Predicting consumer intentions to use on-line shopping : the case for an augmented technology acceptance model , Information & Management , 2004 , 41 , 6 , 747-762

    153) Wang , Y.S. , Wang , Y.M. , Lin , H.H. & Tang , T.I. , Determinants of user acceptance of internet banking: An empirical study , International Journal of Service Industry Management , 2003 , 14 , 5 , 501-519

    154) Wang, Y. S. , Lin, H. H. &  Luarn , P.  , Predicting consumer intention to use mobile service ,  Information Systems Journal , 2006 ,16 , 2, 157-179

    155) Wu , Kewen , Zhao , Yuxiang , Zhu , Qinghua , Tan , Xiaojie &  Zheng , Hua , A  meta-analysis of the impact of trust on technology acceptance model: Investigation of moderating influence of subject and context type , International Journal of Information Management , 2011, 31 ,6, 572-581

    156) Wu, X. & Subramaniam, C. , Understanding and Predicting Radio Frequency Identification (RFID) Adoption in Supply Chains  , Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce , 2011, 21 , 4 ,348-367

    157) Yousafzai , S. Y. , Pallister, J. G., &  Foxall , G. R. , A proposed model of E-trust for Electronic Banking. Technovation, 2003, 23  , 11, 847-860

     



تحقیق در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, مقاله در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, پروپوزال در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, تز دکترا در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, پروژه درباره پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان, رساله دکترا در مورد پایان نامه عوامل موثر بر نگرش و نیت استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات رزرو اینترنتی در صنعت هتل داری استان گیلان

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول
بانک دانلود پایان نامه رسا تسیس