پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون

word
115
2 MB
30176
مشخص نشده
مشخص نشده
قیمت: ۱۴,۹۵۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون

    1 مقدمه

    امروزه مشتریان انتظارات زیادی از بانک ­ها برای ارائه خدمات متنوع دارند. آنها سطوح جدیدی از آسایش و انعطاف­پذیری همراه با قدرت و سهولت استفاده از محصولات و خدمات مدیرت مالی را خواستار هستند که بانکداری سنتی قادر به ارائه این خدمات در این سطح نمی­باشد(تن و تئو[1]،2000) . بانکداری الکترونیکی در مقایسه با بانکداری سنتی انتخاب­های زیادی را برای استفاده از خدمات بانک در اختیار مشتری قرار داده و در کل می­توان گفت دامنه انتخاب مشتریان در بانکداری الکترونیکی زیاد شده است.

    گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و نوآوری­های مالی بسیار در بانکداری الکترونیکی، توجه محققان را به بانکداری اینترنتی جلب نموده است. بانکداری اینترنتی در سال­های اخیر به عنوان روشی برای حفظ وفاداری مشتریان و افزایش سهم بازار اوج پیدا کرده است. در گذشته به طور مرسوم اکثر تحقیقات در زمینه بانکداری اینترنتی معطوف به توسعه تکنولوژیکی بوده لیکن در حال حاضر توجه صاحب­نظران به سمت انجام تحقیقات در خصوص رفتار و نظرات کاربران مایل گشته است. گرچه میلیون­ها دلار صرف ساخت و پردازش سیستم­های بانکداری اینترنتی شده؛ گزارش­های موجود نشان­دهنده این واقعیت هستند که کاربران بالقوه علی­رغم دسترسی به این امکانات، تمایل به استفاده از این سیستم­ها ندارند(وانگ[2]، 2003).

    این موضوع لزوم انجام تحقیقات جدید را برای شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی کاربران را نشان می­دهد. از نظر موضوعی این  موضوع در مباحث اقتصادی در بحث اقتصا خرد در زمینه رفتار مصرف کننده قرار می­گیرد، همانطور که در مباحث رفتار مصرف کننده بحث می­شود که رفتار مصرف کننده تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی و شخصیتی قرار دارد به طور مثال مقدار تقاضای یک مصرف کننده از یک کالا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله قیمت خود کالا، قیمت سایر کالاها، درآمد، سلیقه، تبلیغات و ..... قرار دارد، تقاضای خدمات بانکداری اینترنتی نیز به عنوان یک خدمت تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی و رفتاری قرار دارد که این عوامل در تئوری­های پذیرش تکنولوژی بحث می­شوند و در هر تئوری برخی عوامل موثر بر تقاضای مصرف کنندگان از یک تکنولوژی جدید بررسی می­شود مثلا بر اساس مدل پذیرش و استفاده از تکنولوژی، متغیرهای احساس کاربر نسبت به سهولت کاربری و سودمندی عوامل اصلی در پذیرش و استفاده از تکنولوژی اطلاعات هستند و تقاضای آن تحت تاثیر این دو عامل قرار دارد، و یا در مدل پیکاراینن تقاضای بانکداری اینترنتی تحت تاثیر شش عامل احساس کاربردی بودن، احساس سهولت کاربری، احساس لذت بخش بودن، آشنایی با بانکداری اینترنتی، امنیت و کیفیت ارتباط اینترنتی قرار دارد ولی به نظر می­رسد این نظریات نمی­تواند به طور کامل رفتار کاربران و تقاضای کاربران نسبت به فناوری­های جدید و رو به گسترش در حوزه تکنولوژی اطلاعات بانکداری اینترنتی را توضیح دهد در این تحقیق سعی شده با تلفیقی از مدل­های مختلفی است که در فصل بعد به صورت روشن­تر توضیح داده می­شود.

    1-2تعریف موضوع و بیان مسئله

     در سال­های اخیر فناوری اطلاعات اثرات قابل توجهی در صنعت بانکداری داشته است، که این امر در نحوه ارائه  خدمات جدید به مشتریان مؤثر بوده است. ارائه خدمات از طریق فناوری­هایی مثل اینترنت، رایانه­های شخصی و بانکداری تلفنی به بسیاری از مؤسسات مالی اجازه می­دهد تا خدمات گوناگونی را در اختیار مشتریان قرار داده و ضمن کاستن از هزینه­های سربار بانک­ها، از هزینه­های وارده بر مشتریان نیز بکاهند. بسیاری از بانک­ها سعی دارند توجه مشتریان را به این نکته جلب کنند که با استفاده از بانکداری اینترنتی، آنها می­توانند از نرخ­های بهتر در سپرده و وام­هایشان بهره­مند شوند. دسترسی بهتر به اطلاعات، سرعت انتقال پول، احساس کنترل کامل بر حساب­ها، کارایی و سهولت آن­ها، از خصوصیات خوشایند بانکداری اینترنتی برای مشتریان است( برانو[3]،2003؛ پلاسیک[4]،2009).

     در طی سال­های اخیر رشد پذیرش خدمات بانکداری روی خط بسیار سریع بوده و در برخی کشورهای غربی مانند فنلاند بیش از 50 درصد مشتریان بانک­ها از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده می­کنند. از طرفی دیگر شواهدی وجود دارد که نشان می­دهد نسبتی از مشتریان تازه کار که برای اولین بار از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده نموده­اند، در ادامه به عنوان مشتریان فعال و دائمی از این کانال خدماتی استفاده نمی­کنند. از این رو شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم و رفتار مصرف­کنندگان، مورد توجه محققان قرار گرفته است و الگوهایی جدید برای تبیین عوامل مؤثر بر پذیرش خدمات یا تکنولوژی جدید ارائه شده است.

    مدل پذیرش تکنولوژی[5] (دیویس[6]،1989) یکی از روش­هایی است که جهت بررسی عوامل مؤثر بر تمایل رفتاری افراد نسبت به پذیرش و استفاده از یک تکنولوژی جدید مورد استفاده قرار می­گیرد. مدل پذیرش تکنولوژی در اصل شامل توضیح و ارتباط بین عوامل درک از سهولت کاربری[7]، درک از کاربردی بودن[8]، نگرش نسبت به استفاده[9]، تمایلات رفتاری نسبت به استفاده[10]، و استفاده واقعی می­باشد. درک مشتری از کاربردی بودن و سهولت کاربری دو عامل تعیین کننده و اصلی در استفاده واقعی از سیستم و تمایل رفتاری نسبت به استفاده از آن می­باشند (وو و وانگ[11]، 2007). در واقع این دو درک و برداشت، پیش­بینی کننده­های نگرش نسبت به استفاده و پذیرش تکنولوژی هستند(ماتیسون[12] و همکاران، 2001).

    گرچه مدل پذیرش تکنولوژی برای تکنولوژی­های متعددی قابل استفاده است اما این مدل به دلیل ناتوانی در فراهم نمودن اطلاعات کافی در مورد عقاید مشتریان در مورد تکنولوژی­های جدید مورد نقد واقع شده است(مون و کیم[13]، 2001). بنابراین ساختار این مدل باید با به کارگیری عوامل دیگر توسعه یابد.

    در این تحقیق تلاش شده است با بهبود و بومی­سازی این مدل اثر عوامل دیگری از قبیل تبلیغات، هزینه، آشنایی با بانکداری اینترنتی، امنیت اطلاعات خصوصی و صرفه جویی در زمان و وجود زیرساخت­های مناسب را بر روی تمایل مشتریان نسبت به استفاده و پذیرش بانکداری اینترنتی در بانک تجارت مورد بررسی قرار گیرد. مدل تحقیق حاضر برگرفته از تحقیقات دیویس[14] (1996) و پیکارایتن(2004) و محمدی وکارخانه (1391) می باشد به طوری که تأثیر متغیرهای هزینه استفاده از اینترنت و صرفه جویی در زمان و کاربرد آسان از تحقیق دیویس و متغیرهای امنیت اطلاعات خصوصی و وجود زیرساخت­های مناسب وآگاهی نسبت به بانکداری اینترنتی از تحقیق پیکارایتن و متغیر تبلیغات از تحقیق محمدی وکارخانه گرفته شده است.  این مدل در شکل زیر نشان داده شده است:

    1-3 ضرورت و اهمیت:

    با گسترش تجارت جهانی و ورود رقبای خارجی به بازار های مالی و پولی کشور، بانک­ های ایرانی نیز نیازمند توسعه خدمات خود در جهت تغییرات فناورانه هستند. بانکداری اینترنتی در سال­های اخیر در سطح بانک­ های خصوصی و دولتی در حال گسترش می­باشد، ولی هنوز فرهنگ استفاده از این خدمات در کشور نهادینه نشده است و برخی افراد هنوز برای انجام مبادلات ساده به بانک­ها مراجعه می­کنند، از طرفی بانک­ها برای رقابت وگسترش خدمات الکترونیکی و جذب مشتریان بیشتر نیاز به پذیرش این خدمات دارند. مطالعات و پژوهش بر روی استفاده از بانکداری اینترنتی و درک عقاید مشتری در مورد استفاده از بانکداری اینترنتی نشان می­دهد که چگونه این عقاید و طرز تفکرها بر رفتار مشتری در مورد استفاده از بانکداری اینترنتی تأثیر می­گذارد و از طرفی شناسایی عناصر مؤثر بر استفاده از بانکداری اینترنتی توسط مشتریان به مدیران بانک­ها کمک می­کند، تا با بهبود ارائه خدمات و عملیات بانکی، فضای (بازار) ارائه خدمات بانکی را توسعه دهند و پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند و از طرفی، با کاهش هزینه­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ها در جهت کسب منافع بیشتر حرکت نمایند و راهبردهای بازاریابی خود را برای ارتقای اشکال جدید سامانه­­های بانکداری الکترونیکی به کار گیرند.

    1-4 اهداف تحقیق:

    هدف از این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگونی است، که می­تواند راهگشای مدیریت بانک­ها در ارائه و گسترش هرچه بیشتر خدمات بانکداری الکترونیکی و به خصوص  بانکداری اینترنتی باشد. از منظر بازاریابی، شناسایی بازار هدف و دستیابی هرچه سریع­تر و آسان­تر و دقیق­تر به مشتریان هدف، از اولویت­های برنامه­ریزی مدیران بازاریابی مؤسسات است. یافته­های این پژوهش در بخش توصیفی می­تواند به مدیران بانک­ها در شناسایی بازار هدف و تدوین راهبرد مناسب در این خصوص یاری رساند. از سوی دیگر نتایج تحقیق می­تواند مدیران را در شناسایی موانع گسترش بانکداری اینترنتی و ارائه راه حل برای برطرف کردن موانع کمک رساند. از طرفی این تحقیق برای طراحان خدمات بانکداری اینترنتی، جهت ارائه خدمات بهتر و سازگارتر برای استفاده مشتریان و استقبال بیشتر آنان از این خدمات قابل استفاده می­باشد.

    1-5 قلمرو تحقیق:

    1-5-1 قلمرو موضوعی:

    این تحقیق از نظر موضوعی به بانکداری اینترنتی و بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش آن خواهد پرداخت.

    1-5-2 قلمرو مکانی:

    این تحقیق در سطح شعب بانک تجارت در استان یزد انجام خواهد شد.

    1-5-3قلمرو زمانی:

    این تحقیق به مدت پنج ماه(دی ماه  1393تا اردیبهشت 1394) انجام خواهد شد.

    1-6 متغیرها:

    1-6-1متغیرهای مستقل:

     متغیرهای مستقل در این پژوهش عبارتند از: استفاده آسان، هزینه استفاده از اینترنت، تبلیغات، امنیت اطلاعات خصوصی، وجود زیرساخت­های مناسب، آگاهی نسبت به بانکداری اینترنتی و صرفه جویی در زمان.

    1-6-2 متغیر وابسته:

     در این تحقیق متغیر وابسته پذیرش بانکداری اینترنتی می­باشد.

    1-7 سؤالات تحقیق:

    1-7-1 سؤال اصلی:

    1-عناصر مؤثر بر پذیرش و استفاده مشتریان از بانکداری اینترنتی چیست؟

    1-7-2 سوالات فرعی:

    1- آیا استفاده آسان بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری دارد؟

    2- آیا هزینه استفاده از اینترنت بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری دارد؟

    3- آیا تبلیغات بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری دارد؟

    4 - آیا امنیت اطلاعات خصوصی بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری دارد؟

    5-  آیا وجود زیرساخت های مناسب بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری دارد؟

    6-  آیا آگاهی از بانکداری اینترنتی بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری دارد؟

    7- آیا صرفه جویی در زمان بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری دارد؟

    1-8 فرضیه­های تحقیق:

    1- استفاده آسان تأثیر معناداری بر پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.

    2-  هزینه­ استفاده از اینترنت تاثیر معناداری بر پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.

    3- تبلیغات تأثیر معناداری بر پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.

    4- امنیت اطلاعات خصوصی تأثیر معناداری بر پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.

    5- وجود زیرساخت های مناسب تأثیر معناداری بر پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.

    6- آگاهی از بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری بر پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.

    7-  صرفه جویی در زمان اینترنتی تأثیر معناداری بر پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.

    1- 9 نوع روش تحقیق:

    این تحقیق از نظر روش، توصیفی کاربردی بوده و به صورت پیمایشی میدانی در بانک تجارت انجام می­شود.

    1-10روش گردآوری اطلاعات:

    1-10-1مطالعات کتابخانه­ای:

    شامل کتب، مقالات ،مجلات، گزارشات تحقیقی، مدارک و اسناد موجود و استفاده از اینترنت می­باشد.

    1-10-2 پرسشنامه:

    که بر اساس مطالعات انجام شده و با کمک اساتید و کارشناسان بانکی تهیه خواهد شد.

    1-11جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه:

    در این پژوهش جامعه آماری شامل کلیه مشتریان بانک تجارت در استان یزد که دارای رمز عبور اینترنتی هستند می­شود. از آنجا که جامعه آماری این پژوهش یعنی مشتریان بانکی، جامعه­ای نامحدود هستند و دسترسی به تعداد آنها غیر ممکن است لذا در این تحقیق از فرمول نمونه گیری جامعه نامحدود برای نمونه گیری استفاده شده است و از شیوه نمونه گیری قضاوتی استفاده شده است. حجم نمونه از فرمول کوکران به صورت زیر به دست می­آید(آذر، مومنی1381)

  • فهرست و منابع پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    الهیاری فرد، محمود (1384)"خدمات بانکداری الکترونیک و نیازهای اجرایی آن"، انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی، تهران.

    آذر، عادل و مومنی، منصور، آمار و کاربرد آن در مدیریت انتشارات سمت، .1383

    تقی فرد، محمد تقی و زاهدی ادیب، محسن و ترابی، مصطفی، 1391، عوامل موثر بر استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان  (مورد مطالعه : بانک ملت)، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دوره 27 شماره 3، ص­ص 539-559.

    خاکی، غلامرضا، روش تحقیق بارویکردی به پایان نامه نویسی، انتشارات مرکز تحقیقات علمی کشور، 1378.

    دیوی، جان، تئوری تحقیق، علی شریعتداری، انتشارات دانشگاه تهران، 1373.

    سرمد، زهره، روش های تحقیق در علوم فناوری، نشر آگاه تهران، 1383.

    سایت بانک مرکزی

    شریفی، محسن و آیت، ناصر،بررسی موانع استفاده از پول الکترونیکی، اولین همایش بانکداری الکترونیکی، بانک توسعه صادرات ایران، تهران،1379.

    شیخانی، سعید، بانکداری الکترونیک و راهبردهای آن در جمهوری اسلامی ایران، انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی، تهران،1378.

    صفرزاده، حسین و فروتن، مجتبی، 1392، شناسایی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی، دوماهنامه علمی پژوهشی دانشکاه شاهد، شماره50

    ضرابیه، فرشته و سلطانی، سهیلا و حسنی، فرنود، مدیریت بانکداری الکترونیکی، انتشارات سبزان،1386.

    عباس نژاد، حسین و مهرنوش، مینا، بانکداری الکترونیکی، انتشارات سمت، 1385.

    کلاین، پل، راهنمای آسان تحلیل عاملی، ترجمه سید جلال صدرالسادات و اصغر مینایی، انتشارات سمت، تهران،1380.

    مومنی، منصور و فعال قیوم، علی، تحلیل های آماری با استفاده از SPSS ، انتشارات کتاب نو، 1386.

    مومنی، منصور و فعال قیوم، علی، تحلیل­های آماری  با استفاده از SPSS،  انتشارات کتاب نو، تهران، 1386.

    میشکین، فردریک، پول، ارز و بانکداری، ترجمه علی جهانخانی و علی پارسائیان، انتشارات سمت، تهران، 1381.

    وظیفه دوست، حسین و نیکو مرام، هاشم و مصطفوی، شیوا، 1385، شناسایی عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده در استفاده از خدمات بانکی الکترونیکی، مجله اقتصاد و تجارت نوین، شماره 7، ص ص 159-172

    هاشمیان، مژده و عیسایی، محمد تقی،1390، بررسی و شناسایی عوامل کلیدی حیاتی در پذیرش همراه بانک توشط مشتریان،  فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال اول، شماره سوم، ص­ص108-99.

    هومن، حیدر علی، مدل یابی معادلات ساختاری  با کاربرد نرم افزار لیزرل، انتشارات سمت تهران، 1387.

    یعقوبی، نورمحمد و اورعی یزدانی، بدرالدین و شاکری، رویا،1390، شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر پذرش خدمات بانکداری  اینترنتی ، چشم انداز مدیریت، شماره 5، ص­ص 55-41.

    Adams, D.A., Nelson, R.R. and Todd, P.A. (1992), "Perceived usefulness, ease of use, and usage of information technology: a replication", MIS Quarterly, Vol. 16 No. 2, pp. 227-47.

    Bank for International Settlement. (2003), "A glossary of  terms used in payments and settlement systems", www.bis.org.

    Black, N.J., Lockett, A., Winklhofer, H. and Ennew,c.(2001), "The adoption of internet financial services: a qualitative study", International Journal of Retail & Distribution Management, VOL.29 NO. 8, pp. 390-8.

    Bruno, M.A. (2003), "BofA,S climb to the top of the online world",US Banker, Vol. 113 No.6, pp.24.

     C.S., Grant, K. and  Edgar, D. (2007), "Factors affecting the adaptation of internet banking in Hong Kong-implications for the  banking sector", International Journal of Information Management, Vol. 27, pp.336-51.

    Celik, H. (2008), "What determines Turkish customers acceptance of internet banking ?", International Journal of Bank Marketing, Vol.26 No.5,pp.353-37.

    Davis, F.D. (1989), "Perceived usefulness, perceived ease of use and user acceptance of computer technology ", MIS Quarterly, Vol.13 No.3, pp.319-37.

    Davis, F.D. , Bagozzi, R.P.and Warshaw, P.R (1992), "Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace ", Journal of Applied Social Psychology, Vol. 22, pp. 1111-32.

    Gatignon, H. and Robertson, P.(1985), "A proportional inventory for new diffusion research", Journal of Consumer Research, Vol. 11No.4, pp.849-64.

    Gefen, D. and Straub, D.W. (1997), "Gender differences in the perception and use of e-mail : an extension to the technology  acceptance model", MIS Quarterly, Vol.21No.4, pp.389-400.

    Howcroft, B., Hamilton, R. and Hewer, P. (2002), "Consumer attitude and the usage and adoption of home-based banking  in the United Kingdom" , The International Journal of Bank Marketing , Vol.20 No.3, pp.111-21.

    Joseph, M . and Stone, G. (2003), "An empirical evaluation of US bank customer perception: the impact of new technology on service delivery  in the banking sector", International Journal of Retail and Distribution Management , Vol.31, pp.190-202.

    Karahanna, E. and Straub, D.w.(1999)"The psychological origins of perceived usefulness and ease of use", Information and Management ,Vol. 35 No.4 pp. 237-50.

    Karjaluoto, H. Mattila,M. and pento, T. (2002), "Factors underlying attitude formation towards online banking in Finland ", International Journal of Bank Marketing, Vol. 20 No.7 , pp.261-72.

    Klopping, Inge M & Mckinney. Earl(2004), "Extending  The Technology Fit Model to consumer E-commerce", Information Technology, Learning and performance Journal, Vol. 22 No. 1 pp. 37.

     Liao, S., Shao, Y .P., Wang, H. and  Chen, A.(1999), "The adopting of virtual banking: an empirical study", International Journal of information Management , Vol. 19 No. 1, pp. 63-74.

     Lockett, A. and Littler, D. (1997), " The adopting direct banking services" The Journal of Marketing Management, Vol. 13 No. 8 pp. 791-811.

    Mathieson , K., peacock,E. and Chain, W .W. (2001), "Extending the technology acceptance  model: The influence of perceived user  resources" , The Data Bases for Advances in Information Systems, Vol. 32 No. 3, pp.88-112.

     Mattila, M., karjaluoto, H. and pento, T. (2003), "Internet  banking  adoption among mature customers : early majority or laggards?", The Journal of services  Marketing, Vol. 17 No 5, pp. 514-28.

    Mols, N.P. (1999), "The internet  and banks strategic distribution channel decision, International Journal of Bank Marketing, Vol. 17 No. 6 ,pp.295-300.

    Moon, J.W and Kim, Y.G. (2001), "Extending  the TAM for a world-wide-web context", Information & Management , Vol. 38 No. 4, pp. 217-34.

     Pikkarainen,  T., Pikkarainen, K., Karjaluoto., H. and Pahnila, S. (2004), "Consumer acceptance of online banking:  an extension f the technology acceptance model" , Internet Research, Vol. 14 No. 3, pp.224-35.

    Polasik, M. (2009), "Empirical analysis  of internet banking adoption in Poland" , International Journal of bank Marketing, Vol 27 No. 1, pp. 32-52.

    Rogers, E.M. (1962), Diffusion of Innovations, The Free Press, New York, NY.

    Sohail, M. S. & Shanmugham, B. (2003), "E-banking  and customer  preferences in Malaysia: An empirical investigation ", Information  Sciences, Vol. 150, pp. 207-217.

    Sheppard, B. H., Hartwick, J., & Warshaw, P.R. (1998), " The Theory  of reasoned action : A meta-analysis of past research with recommendation for modifications and future  research", Journal of consumer research, Vol. 15 pp.325-343.

    Taylor, S. and Todd, P.A. (1995), " Understanding  information technology usage: a test of competing models" , Information Systems Research, Vol. 6 No. 2,pp. 144-76.

     Venkatesh, V. and Morris, M.G.(2000), " Why don’t men ever stop to ask for direction? Gender, social influence and their role in technology acceptance and usage behavior" ,MIS Quarterly, Vol. 27 No. 3, pp. 425-78.

     Venkatesh, V. and Morris, M.G., Davis , G.B. and Davis, F.D. (2003) "User acceptance of information technology: toward a unified view", MIS Quarterly, Vol. 27 No. 3, pp. 425-78.

    Wang, Y.S., Wang, Y.M., Lin, H.H. and Tang, T.I. (2003), "Determinants of user acceptance of internet banking : an empirical study", International Journal of Service Industry Management , Vol.14 No. 5, pp. 501-19.

    Wu, J., Wang, S. and Lin, L.(2007), " Mobile computing acceptance factors in the healthcare industry: a structural eguation model", International Journal of Medicine Informatics, Vol.76, PP.67-77.

    .



تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, مقاله در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, پروژه درباره پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و ارائه راهکارهای گوناگون

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول
بانک دانلود پایان نامه رسا تسیس